Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Elemi rin
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az elemi rin a hiedelem szerint egy másik létsíkról származik, és ha itt találkozol vele, akkor épp valamilyen síkok közötti átjárót keres, felderítő munkát végez, vagy el akar ragadni egy galetkit." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
http://kodex.hkk.hu/
(Utolsó módosítás: 2017.11.27.)

Apróság, de légyszíves ezt is frissítsétek akárhányszor hozzányúltok a szövegezéshez, mert most egyenként ellenőrizgettem, hogy a belengetett változtatások bekerültek-e a kódexbe.

Köszi!
 
Nekem tetszik a felvetés, amit Kyb írt, látok benne fantáziát, lehetőség szerint ki is fogom próbálni! Egyszerű, könnyen megjegyezhető, és úgy érzem, tényleg helyreránthatja az egyensúlyt. Persze mint minden variációban, bizonyos lapok itt is felértékelődhetnek, pl. a vp lopás / pusztítás, ezt tesztelni kell.
 
A 3 mana vs. 1 mana problémáról (meg úgy általában a kezdés körüli kiegyensúlyozatlanságokról) az jutott eszembe, hogy ezt akár egy speciális új laptípussal is lehetne ellensúlyozni, mint amilyen a Hearthstone-ban a Coin. A nem kezdő játékos kap egy ilyet a kezébe a játék elején, és így jobban bírja majd a második kört.
Pozitívum, hogy a játék alapjait nem kellene átírni, és emellé lehetne többféle ilyen választható kártya, amiből mindig az épp alkalmasat választhatná a játékos, és ez mélyítené a pakliépítést és a kezdés körüli döntéseket is.
 
Kipróbálni bármit lehet, sőt érdemes is.
Én mindenkit bíztatok rá, hogy mielőtt beírná egy a játék alapjait átírni kívánó módosító javaslatát legalább 2-3 játszmában próbálja ki.
Az, hogy ilyen nagy impaktú és random dolgokat a tesztelők elkezdjenek kipróbálgatni az amúgy is szűkös tesztelés keretei között, pláne így a rotációval kapcsolatos extra feladatok mellett szerintem teljesen felejtős.
A játék ilyenfajta átvariálása szerintem legfeljebb akkor jöhetett volna szóba szerintem, ha teljes reboot jönne.

Viszont senki* nem tart vissza attól senkit, hogy 1-1 ilyen elképzelésére versenyt szervezzen pl. és utána megossza a tapasztalatokat.
*kivéve Corona chant.
Szóval javaslom a Cockatrice vagy Lackey programokat online háziversenyek szervezésére, ahol mindenféle ilyen mélyreható szabálymódosítást ki lehet próbálgatni bárkinek.
Aztán lehet róla beszámolót írni. Ki tudja, lehet valaki beletalál valami megvalósíthatóba, ami tényleg jó.
Én szívesen támogatok bármit, ami jobbá teszi a játékot.

Üdv: Kyb
 
Amikor a vp regeneracio rendszere keszult a lapok atlag vp-koltsege 3-4 vp kozott volt. Most 1 vp korul van. Akkor azert volt "rossz" mert gyujtogetni kellett, az elso 2-3 kort altalaban elpaaszoltuk. Aztan a lapok olcsobbak lettek es a rendszer szepen raillett a lapok arara, mig most mar megint "rossz" a masik oldalrol.
Szoval talan megis erdemes lenne kezdeni vele valamit.
Persze nem csak a vp termeles, de a vp pusztitas es vp lopas is felertekelodne. Teljesen mas lenne a jatek. Most a kezdokez lapszama es a lapelony a harc targya, ugy meg a vp-ert menne a harc.
De kiprobalni kilehetne esetleg...
 
Mi lenne, ha - kiserleti jelleggel - megis modosulna a vp regeneracio rendszere. Minden jatekos minden kore elejen csak 1 vp-t kapna. Felertekelodnenek a vp termelesek (lrnyek utan jaro bonusz) es az olcsobbitasok.
A lapok atlagkoltsege szempontjabol ez tul nagy ervagas nem lenne, es nem lenenek akkora porgesek a 2-3. korben. A 4-5 vp-s korig altalaban el se jut a jatek, vagy ha igen, sose fogy el.

Egyszerubb, mint amit Szabolcs javasolt, es a 3 vs 1 vp problemat 2 vs 1 vp-a finomitja...
 
Itt hagyin valoszinu úgyszintén a kezdő jatekos nyer a lapelony miatt. És ha első 2korbe 1-1vpt kapnánk és a 3.ba kezdene el nőni? Ugy 2v1 mana majd 4v2 lenne.
 
Egyszerűbb lett volna változtatni azon hogy ne lehessen átadni a kezdés jogát és 2x kelljen dobni az első és harmadik jatek elott mint regen. Igy a 3.jatekot sidelés után ki lehetett volna dobni ki kezdjen és nincs mahinalas a védekezesel. (Nincs az pl hogy tudom fixen nem kezdek ezért kiszedem őket).De e helyett kukába raktatok 2lap miatt rengeteg másikat ráadasul sz@r is lesz így ebbe biztos vagyok egyszerűbb lett volna már kitiltani őket mert igazából most is ez tortent.
 
Ahoy,

Ma egyfajta kísérletként kipróbáltuk itthon az alábbi szisztémát (2-3 kevésbé működő másik mellett) egy stócolásra összeválogatott gyakori kupaccal:

A VP-t mindenki a kezdő játékos körének előkészítő fázisában kapja és az 1. körben a húzás fázisban senki nem húz lapot.

Tehát:
I. nagy kör:
-Kezdő játékos köre: mindenkinek van 5 lapja és mindenki kap 1 VP-t.
-Másik játékos köre: semmi.
II. nagy kör:
-Kezdő játékos köre: mindenki kap 2 VP-t és kezdő játékos húz 1 lapot.
-Másik játékos köre: másik játékos húz 1 lapot.
III. nagy kör:
-Kezdő játékos köre: mindenki kap 3 VP-t és kezdő játékos húz 1 lapot.
-Másik játékos köre: másik játékos húz 1 lapot.

Meglepően jól működött. Ha valakinek van kedve próbálja ki igazi paklikkal is.

Üdv: Kyb
 
Miklos nem erted a lényeget. 3v1 manánál még volt legalább vmi esélyed ha nem kezdesz hogy kivédekezz egy homokot, kyorgot lohd haven motyi rémet időrablo pálcát unaloműzőt vagy sorolhatnám hogy ne fixen kapjal ki. Na mostmár ez sincs! Ez a lényeg. A kanterek amik védekezesbol is jöhetnek mint pl lélekcsapda vagy erdőtűz nyilvan nem gyengültek semmit. Azok amik x+1 es lapokat fognak 1ert úgyszintén kuka az összes.
 
D.K: tesztelésen ez már most is úgy ment, hogy az 1. kört mindenki elpasszolta versenyen is így lesz, ha tudod, hogy az ellenfélnek van védekezéses lapja. Mondhatod, hogy ettől gyengült a védekezés, de valójában, akkor is el fogják passzolni, ha nincs a másiknál védekezés, tehát kevésbé indul be az 1. körös pörgés.

Toas: nem rossz, amit írsz, de szerintem jelentős bonyolítás, nagyon nehéz lenne megszokni, ennél vmi egyszerűbb kell.

János: amit irsz egyszerű szabály, és biztosan nem borit fel semmit. De ha tényleg az lesz, hogy a védekezéses szabály miatt passzolnak, talán már nincs is akkora szükség rá. Illetve az alant vázolt 3 vp vs 1 vp helyzettel nem kezd semmit.
 
Otlet: a nem kezdo jatekos, ha akarja (ezt be kell jelentenie), elkerheti "elolegbe" az 1. koros vp regeneraciojat. Ha ezt megteszi, az 1. koreben nyilvan nem kap Vp-t. Igy nem valtozik semmi igazabol, csak elorebb lehet hozni a "vedekezest", a keret athelyezesevel.
 
Illetve a tiltott lapokhoz: Nem tudom mekkora extra költség plusz lapokat legyártani (mint a nemzetis lapok), viszont ha esetleg megoldható hogy csináljatok kárpótlás lapokat az esetleges tiltott ritkákért az biztos elvenné az élét az ilyenkor meginduló elégedetlenkedésnek, illetve talán bátrabban is nyúlna a kiadó ehez a lehetóséghez (ha már feldobtam gyorsan egy lapterv mellé)
Romlott áru 1szk
Charadin tárgy kincs
Sikeres kijátszásakor húz egy lapot majd rakd ezt a lapot ellenfeled paklijának tetejére.
Kárpótlás: 1szk
"Valamit csak kapsz majd a piacon érte."

Ha más nem gyűjtői értéke tuti lenne ezeknek a lapoknak valamint a tiltott lapok is kikerülnek a játékosoktól így azoknak a gyűjtői értéke is megnőne.
 
Egyet értek azzal hogy ezeket a problémákat lehet hogy nem lapokkal hanem magának a szabályoknak egy kicsit újragondolásával lehetne orvosolni. (Ilyen lehetne hogy mindkét játékos a kezdő játékos előkészítőjében kapja meg a manáját, nyílván ez szembe megy egy csomó lappal valamint tacsra tesz egy szabálylapot. Amire itt gondolnék mint lehetséges kevésbé fájó változás hogy minden játékos kap 1 manát a kezdő játékos előkészítőjében s 0-4 manát kapunk előkészítőben továbbá: ( A példában minden játékos addig a körig összesen kapptt manáját mutatja)
A:1 B:1
B:1 A:1
A:3 B:2
B:3 A:3
A:6 B:4
B:6 A:6
Ez se old meg minden problémát de talán azt amiért a védekezés megszületett azt igen, valamint a második körös 3-1 manás problémát is csökkenti valamellyest. Illetve az előkészítő megszüntetős lapokat se öli meg teljesen. Adót gyengíti de csak kicsit s amikor a vele játszó a kezdő játékos.
Illetve a %-ok szerintem csalókák kicsit mert egy kevésbé gyakorlott játékos nagyobb esélyel fog horda vagy tempó paklival játszani, amik egymás elleni meccseit. Lásd alfa verseny.
Jánossal is egyetértek (főleg ha megreformálnatok a vp regenerációt), hogy az hogy a kezdő játékos nem húzhat lapot nagyon elnehezíti a kevesebb lapos kezdéseket, nyílván kérdés mivel kárpótolnánk a nem kezdő játékost. ( Lehetne akár valami hasonló mint hearstone-ban hogy kap egy extra 0manás ósmágiás azonnali lapot ami ad 1 manát ha kijátsza)
 
Lesz elég lesz leülni dobni egyet kb izgalmas félévnek nézzunk elébe lehet ugy voltak vele hátha majd nem passzoljak le az első kört
 
A kezdő játékos quasi laphátránya jól ellensúlyozta a kezdés előnyeit... mindaddig, amíg 0-1 Vp-ből nem fért ki az egész kezdőkéz. Mert most kb itt tartunk.
Tehát mind a Vp regeneráció, mind az ehhez kapcsolódó kezdőszabály jól működött addig, amíg nem lettek ennyire drasztikusan olcsók a lapok. Ez ugye a Vp oldala a dolognak.

Ha a fejlesztést sikerül eltéríteni az eddigi gyorsulásból, és visszahúzni a lovakat, akkor a rendszer ebből az irányból nézve megjavul magától.

A másik oldala a kezdőszabály (ti. hogy nem húzol lapot az első körben, ha kezdtél). Jelen pillanatban a kezdőkézre húzott lapok száma meghatározó a parti kimenetele szempontjából. Az ellenfelet korlátozó szabálylap/követő hiányában senki nem vállal be 3 vagy kevesebb lapos kezdőkezet. És még egy járj mellett is rizikós a 3 lapos kezdőkéz, mert egy másik járj, vagy börtön, és leginkább a mező, vígan megfingatja a 3 lapos paklit.

5 lap vs 5 lap felállásban a kezdőszabály nem okoz jelentős hátrányt a kezdőnél. 3 lap vs 5 lap esetében viszont komoly hátrányt jelent, hiszen ha a 3 lap kezd, ellenfelének körére 3 vs 6 lap lesz a felállás.

Pont ezért kellett a védekezés szabályt megreformálni, és ha innen nézzük, akkor a 0. körben kockázat nélkül üresben kidobált cantrip védekezéses lapok kiesése az egyensúly visszaállításának irányába hat.

Azt mondom, egyelőre várjuk ki a tesztidőszak végét, és nézzük meg, mi változik így a metában.

Amihez még hozzá lehet nyúlni a védekezés szabály kapcsán, az a kezdésről való lemondás joga. Ezzel talán lehet még tovább balanszolni, árnyalni a kialakult szitut. Én a Vp-regenerációhoz egyelőre nem nyúlnék, mert a lapok készítésekor meglévő állapothoz képest bármilyen belenyúlás felboríthat mindent. Mintha egy jenga torony legaljáról húznánk ki egy elemet. Alapos hatástanulmány nélkül ilyet nem szabad csinálni.
 
Én mindig is úgy gondoltam, hogy a lapokkal való egyensúlyozgatást elsősorban más lapokkal kapcsolatos problémákra kell használni. Ha magával a rendszerrel van probléma - pl. a kezdő játékosnak túl nagy előnye van - akkor a rendszeren, vagyis a szabályokon kell változtatni, nem "ellenlapokat" kiadni, amelyek ezt az előnyt csökkentik (pl. védekezés, idézés), mert ha ezeket nem húzod be, vagy nem illenek a paklidba, ott vagy, ahol a part szakad, ha meg túlhúzod őket, átesünk a ló túloldalára.

Egyébként volt egy többhetes tesztelési időszak, ahol részletes statisztikát vezettünk arról, mekkora a kezdő játékos előnye, és számomra is meglepő módon akkor nem volt túl jelentős az eltérés (54-46% vagy valami hasonló volt a nyerési arány), ezért akkor az volt a konklúzió, hogy nem szükséges rendszerszintű beavatkozás.

Később, talán 2 évre rá, felmerült, hogy most hirtelen mégis megnőtt a kezdő játékos előnye - bár akkor ezt már nem statisztikáztuk megint - és akkor jött be az idézés.

Szerintem ezt az egészet jobb lenne a lapok bonyolítása helyett valami egyszerű játéktechnikai manőverrel helyrerakni. Pl. a kezdő játékos a 2. körében is csak 1 VP-t kap; vagy a kezdő játékos 1. körében az ellenfél is kap 1 VP-t; vagy valami hasonlót.
 
Erre nem kapunk választ, "majd lesz valami"
 
Örülök a tiltásoknak.
Védekezés változás: Egyszerűbb lesz a szabály ez mindenképp jobb. Viszont egyetértek a 3v1 manna problémát felhozókkal is. (Bár manapság már kb mindenre elég az az 1 mana , szóval a nem kezdő játékos nyugodtan bekezdhet a körében).
 
Én ezzel megvárnám a mostani kieget. Lesznek itt még vad dolgok
 
Legalább eladta a kigeket.
 
Valószínűleg ez a főnix lesz a FAL, ameddig sohasem szabad ennek a játéknak elmennie. A madárka megelőzte a korát, de a fékek behúzása, és a fejlesztés irányának elkanyarítása miatt a meta és a készlet már sosem fogja beérni. Jó lesz elrettentő példának, és viszonyítási pontnak, hogy ilyet nem kéne.
 
Sziasztok!

A változtatásokkal egyetértek, kivéve a Tűzmadár tiltását korainak érzem, szerintem elegendő lett volna balanszolni pl: nem lehet olcsóbbítani, vagy 1-1 vp, zsz, semmi stb...

Üdv, KE
 
Nem konkrétan a laphúzással volt a baj.

A védekezések eredeti szándéka az volt, hogy a VP hátrány ellenére is bele tudj szólni az ellenfél játékába.
Amikor nem védekező, hanem támadó, sokszor az asztalon maradó lapokat játszol ki, és néha még le is "gyorsulod" így az ellenfelet, akkor nem teljesült az eredeti szándék, ezért is kellett a nerf.
 
Tisztelettel megkérdezném, hogy a védekezés szabályt nem lehetett volna úgy módosítani, hogy marad úgy, ahogy van, csak hozzákerül egy kitétel: védekezésnél semmilyen módon nem működnek a laphúzó hatások?

Az az ingyen laphúzást agyonvágta volna, viszont minden olyan lapot, amit védekezésből kiraknál maradna. Úgyis a Kyorgról es társairól szólt ez a változás.
 
Ezt csak itt magyarországon merik megtenni, hogy eladnak neked valamit aztán használhatatlanná teszik majd sajnálkoznak, hogy így jártál.


Ez a papír alapú kártyajátékokra pont nem igaz, és ha a Behó hajlamos lesz becserélni a lapokat, azzal köröket fog verni a Wizardsra - akik tök simán bannolnak formátumokról 30 ezres lapokat, ha úgy kívánja a szükség, aztán... így jártál.
 
Az "(ebben az esetben nem reakció)" kitétel épp emiatt van rajta.
 
"57.0. A reakció altípusú lapokat csak reakcióként lehet kijátszani egy lapra vagy hatásra."

Ez most nerf a Goblin mágia (új) lapra???
 
Én úgy gondolom, hogy a BANok abszolút reálisak és szükségszerűek voltak. Emellett bárki bármit mond, igenis várható volt mindkét esetben (a Tűzmadar esetében mindenképpen).
A mostani döntéssorral abszolút azonosulni tudok, tökös és tisztességes döntés volt, megfelelő indoklással. (Az Ozmy/ragyogóval ellentétben, ahol derült égből tokon rúgás volt)

Kissé meglepve tapasztalom, hogy egy ilyen szűk körben is fixen haborgást kelt minden döntés. Értelemszerű hogy nem tetszik mindenkinek egy-egy esemény, de tényleg kiváncsi leszek, mikor sikerül egyszer egy olyan játéktechnikai döntést elővezetni, ami egyöntetű tapsot kap majd.

Én üdvözlöm a magam részéről a változásokat, és kíváncsian várom az alkalmat, hogy az új rendszer szerint megmérettessenek a dekkek.

Sziasztok
 
Hagytam neked is cáfolni valót.
 
 | 1 | 2 | 3 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.