Mi is az az Álomfogó?
Ezúttal az Álomfogó Kártyajátékot szeretnénk bemutatni nektek.
Az eddigi kártyajátékainktól eltérően a háttérvilágot ezúttal nem az egyik levelezős játékunk adta, hanem az ismert magyar író, Böszörményi Gyula Álomfogó regénysorozata. Az elsősorban fiataloknak szóló regények a magyar mondavilágra alapoznak, ám a mai világban játszódnak. Egy magyar fantasy, amelynek óriási sikere volt és van, több tízezer eladott példánnyal dicsekedhet. Kiváló hátteret jelent ez a világ egy olyan új kártyajáték számára, mint amit mi szerettünk volna létrehozni.
Egy új gyűjtögetős kártyajátékkal igen nehéz bet örni a piacra. Nem a HKK-t akartuk "lenyomni", inkább ki akarjuk szélesíteni a közönséget, amely az ilyen játékok iránt érdeklődik. A játék szabályai könnyen megtanulhatóak, a játék pörgős, élvezetes, akárcsak a HKK. Egészen fiatal, akár 8-9 éves gyerekek is megtanulhatják. Ugyanakkor a játékban rengeteg taktikázási lehetőség rejlik, a gondolkodva játszani szerető felnőtteket is biztosan le fogja kötni. Nem kell sokat számolni, és maguk a lapok sem bonyolultak, de a döntéseinknek súlya van. Az alappakli 160 lapból áll, már ebből is rengeteg különböző fajta koncepciót lehet összeállítani: "horda", nagy lényes pakli, eseményekre alapuló (HKK-ban talán a bűbájoknak felelnének meg), direkt sebző stb. Összesen öt laptípus van: révülő, álomlény, azonnali és általános varázslat, esemény. Minden típusnak különböző színű keret felel meg, így a lapokat és a játékteret ránézésre könnyű átlátni. A grafikai tervezés Ruzsinszki Zsolt érdeme, akinek a munkásságát már jól ismerhetitek a beholderes könyvek borítóiról illetve a sok gyönyörű HKK lapról.
tableimg('pic/afk/af01.jpg','LEFT','','','','250');
A révülőitek a két játékos vezetésével párbajoznak egymással, hogy megszerezzék vezetőjüknek a tűzvigyázói címet. A harcban álomlények segítik őket, a harc kimenetelét varázslatok és események befolyásolják. A játék kezdetén mindkettőtöknek 15 dicsőségpontja van. Ha egy játékos visszautasítja egy révülő kihívását, dicsőségpontot veszít; ha viszont sikere sen legyőzi a kihívót, dicsőségpontot kap. A párbajt az nyeri, akinek először sikerül ellenfele dicsőségpontjait nullára csökkenteni. A lapokat a HKK-hoz hasonlóan varázspontokból lehet kijátszani, a harc azonban nagyon más rendszerű. Egy körben több párbajt is lehet kezdeményezni, de egy körben mindig egy-egy révülő, és egy-egy segéd vesz részt. A révülőknél te döntöd el, hogy párbajozóként veted be őket (ekkor varázserejük számít), vagy segédként (ekkor ráírt képességük). Ez már önmagában számos kombinációs lehetőséget ad, de a harc kimenetelét a meglepetésszerűen kijátszott azonnali varázslatok is befolyásolhatják. Színre lépnek az Álomfogó sorozat főszereplői, sőt néhány igazán nagy hatalmú révülő is.
A kártyajátékhoz széleskörű támogatást biztosítunk, a www.beholder.hu oldal alatt, a játékok menüben egy teljes oldalt szenteltünk neki, saját lapkeresővel, fórumokkal.
Az Álomfogó kártyajáték 41 lapos alapcsomagokkal megvásárolható a webes boltunkban is. Az első kiegészítő, a Sámánviadal is megjelent már hozzá. Az Álomfogó világról bővebben a www.alomfogo.hu oldalon olvashattok.
Dani Zoltán és Tihor Miklós
Létrehozás: 2007. szeptember 17. 11:02:28 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:23 | Nyomtatási forma |
|