Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Íjászverseny Alanorban
(Túlélők Földje esemény)
Küldd el képeslapként!
Ha ellátogatsz Alanorba, nehogy kihagyd az íjászversenyt! A város északnyugati csücskében épült íjásztelepen ugyanis nonstop ilyet rendeznek, ahol minden lő-, illetve dobófegyver szakértelemmel megáldott kalandozó kockázatmentesen próbára teheti tudását.
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. október 31., 10 Minutes
Hatalom Kártyái verseny - 2024. október 31., Szeged - Barcraft
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hagyományos verseny


A legtöbben (kb. az indulók ötöde) Kragoru familiárisát választotta társául, ráadásul több új verzió is felbukkant. Mindenképpen érdemes tehát kicsit tovább foglalkozni a témával. Kicsit gondolkozzunk el rajta, hogy mi lehet az oka, hogy egyre népszerűbb ez a követő? Vélhetőleg a legfőbb ok, hogy maga a lap brutálisan erős, egyszerre olcsóbbít, véd és ad plusz képességet. (Nem is értem, hogy jelenhetett meg ez a lap...) Ez persze édeskevés lenne, ha a mágikus védelmű lények drágák és/vagy gyengék lennének. Most, hogy már vannak relatív jó képességgel, elég olcsón jövő ilyen lények, és a követővel együtt jóval erősebbek, mint bármelyik lény. A követő megszüntetését persze keményen megsínylik, majdhogynem hulladék kategóriába sorolódnak vissza tápos lényeink, de mégis ott maradnak fenyegetésként. A Lassan járj! sem túl zavaró az olcsóbbítás miatt (főleg ha Sellő őrszemmel is játszunk), vagyis egy potenciális veszélyforrást eleve jól kezelhetünk. Ráadásul annyira kevés helyet foglalnak a pakliból, hogy számtalan módon építkezhetünk belőlük tovább.

Én ezúttal szintén egy újfajta Kragoru paklival indultam el, egy erős, agresszív összeállítással, amivel sajnos igen gyöngén szerepeltem, ugyanis egy kulcslapomból nem sikerült egyet sem kölcsönkérnem, s emellett néhány igen extrém húzást produkálnom. De elég a siránkozásból, nézzük inkább a paklit. Az alapötlet abból indult, hogy hogyan lehetne még inkább turbózni a Kragorut, mert óriási potenciálja a paklinak a gyors és hatékony kezdés. Tiltott mágián láttam egy Nekron mágussal, Elkorcsosult sziránusszal és Démonölővel is játszó hordát, s megtetszett az ötlet (mármint a Démonölős horda ?), s azon kezdtem el gondolkodni, hogy ezt miként lehetne hagyományosra is értelmesen átültetni. Eszembe villant a Sellő őrszem, ami remekül illeszkedik ezekhez, s innentől már jött is az ötlet, hogy Kragoruba kell belepréselni ezeket a kártyákat. Értelemszerűen Fejvadásszal (új), Kelegish-el, Naso-tin nagyúrral és Örvénykeltővel folytattam a sort, ezzel már meg is lett a négy szín. Ha már egy villámgyors deck a cél, akkor Lépéselőnnyel is érdemes játszani, remekül illeszkedik a két moához és az Örvénykeltőhöz, az se baj, ha két kragorus lény röppen ki az első körben. A csont miatt játszhatunk Moa szerkezettel és Gruandag amulettjével; mindkét lappal nagyon gyorsan lehet nyerni. Sajnos problémás lehet egy Ősi rúna, vagy méginkább egy Semleges csatamező, de ennyi kockázatot nyugodtan vállalhatunk.

Ezen a ponton sajnos elfogyott az igazán értelmes lap a paklihoz, sebaj, azért találni fogunk még bőven, amit használhatunk. Itt eljutottunk egy kényes döntési ponthoz, ugyanis fel kell ismernünk, hogy a kék szín igazából csak egy dolgot tudott eddig hozzátenni a deckhez, ami kissé kevés. Ezért vagy kihagyjuk, vagy ami még jobb: egy Mardakor misztikussal csatoljuk be a Sellő őrszemeket. Bár nem szeretek ultrákat írni paklileírásokban, főleg nem kulcspozícióban, de itt azt hiszem, kivételt tehetünk. Aki versenyekre jár, vélhetőleg kölcsön tudja kérni valakitől, csak egy darabra van szükség, s elég kevesen játszana vele. Ha már felszabadult egy színünk, akkor örömmel illeszthetjük be Kragoru medúzáját is, nála keresve sem találhatnánk jobb lényt.

Tudom kissé furán fog hangzani, de csak "jobb híján" fog bekerülni az Erős ereje és a Szúnyogirtás. Bár nagyon jó kártyák, igazából nem szeretnénk az első körben behúzni őket, sokkal jobb, ha aktív kártyáink vannak, melyek szeletelik az ellenfelet. Mindenesetre inkább ezek legyenek nálunk, mint valami egyéb, amit nem tudnunk az első körben kirakni. Talán furcsának tűnhet a Szúnyogirtás ennyi olcsó lap mellé, de a legtöbb esetben az első körben kipakoljuk a kezünket, így csak akkor lehet problémás, ha az ellenfél első körében kéne kijátszani. A két Démonölő + Szúnyogirtás kezdőkezekkel meg amúgy sem lehet mit kezdeni; benne van a pakliban, szerencsére viszonylag kis eséllyel húzunk használhatatlan kezet. A maradék helyekre már igen szűkösen férnek be lapok, egyszerűen nagyon kevés az értelmes horda lap. Rémebet raktam be, kissé karcsú lény, de legalább lapba nem kerül. Ha tehetjük, használjunk Fairlight bölcsességét, de majdnem ugyanolyan jó a Moa torpedó is. Ezzel készen is vagyunk. Normális húzással nem ritka, hogy a második körben tudunk nyerni. A side igazándiból nem túl fontos része a paklinak, hisz nem nagyon akarunk kiszedni semmit sem. Azért Riomarriliondit rakjunk be, s készüljünk arra, hogy lerúnáznak, vagy csatamezőznek minket.

Lépéselőny
Kragoru familiárisa
3 Sellő őrszem
3 Fejvadász (új)
3 Elkorcsosult sziránusz
3 Nekron mágus
3 Démonölő
3 Naso-thin nagyúr
3 Kelegish
3 Örvénykeltő
3 Az erős ereje
1 Mardakor misztikus
3 Kragoru medúzája
3 Moa szerkezet
3 Gruangdag amulettje
3 Rémeb
3 Szúnyogirtás
2 Fairlight bölcsessége / Moa torpedó

Ha esetleg még nem lenne elég a Kragoruból, akkor mindenképpen érdemes szót ejteni a kontrollosabb verziónak egy másik alfajáról, a drágítóssal. A Lassan járj! verzió egyelőre számomra még nem elég kiforrott, nem játszottam még se vele, se ellene, így nagyon nem szeretnék a részletekbe menni. Meg aztán kell valami írni való a jövő hétre is. ? Érdekesebb, s talán veszélyesebb a két Bűvös erdővel megfejelt változat; erről bővebben is tudok szólni. A Bűvös erdők számról érdemes kicsit elgondolkozni; nyilván nem véletlen, hogy pont kettőt használunk. Ami elég nyilvánvaló, hogy a kragorus lények pont kiröppennek így a második körben, illetve több lény is van, amit használni fogunk, s négyért jönnek, s azok remekül érkezhetnek a harmadik körben. Talán nem véletlen, hogy a két lapos kezdés mindenki számára karcsúnak tűnik, hisz az is. De nem gond, minden ellenfelet rettenetesen hátráltat a két erdő, legkevésbé egy másik kragorut fog zavarni (ami per pillanat a legnépszerűbb paklik egyike). Talán mondanom sem kell, hogy itt a legerősebb nyitás egy második körös kragorus lény lesz, de erre nem lehet építeni, semmi sem garantálja, hogy fel fogjuk húzni. Hasonlóan jó ebbe a Fairlight bölcsessége, ha van, akkor használjunk, amennyit tudunk, de ha nincs az sem katasztrófa. Ha bírunk szerezni, akkor nagyon komoly fenyegetés a követő megszüntetése ellen, s mindenképpen cselekvésre késztetjük vele az ellenfelet, hisz az idő nekünk dolgozik. Az ítélet napja hasonlóan jól működhet.

Mágikus védelmű lényekből kivételesen egy kicsit többet rakjunk bele, nagyon jól jön az olcsó lény az erdők mellett. A Manakorall remek leszedés, 1 VP-ért elintéz bármit; ritkán, de előfordulhat, hogy egy-két lapot is húzunk vele. Megtestesülést hasonló okokból tehetünk bele, de szerintem ez már nem az igazi. Ellenben a Ragadozó (új) már sokkal jobban tetszik, ebben a pakliban hasonlóan erős, mint egy Zu'lit sárkánya. Riomarriliondi akár alapból is megfontolandó, egyrészt ugye leszedés, másrészt több lapunk is zabálja az ÉP-t, s nem lenne szerencsés a saját lapjaink miatt elfogyni.

Ha már drágítással játszunk, érdemes előkapni egy kis manapusztítást is a tarsolyunkból. A jó öreg Tudatfaló (új) ismét remekül fog működni (igen kellemetlen, ha a harmadik körben leszippantjuk az ellenfél első három manáját). A Korallgólem érdekesebb lap, hisz jelen pakliban meglehetősen szűk lesz a lapkészletünk, így igen csak meg kell gondolnunk, hogy mikor hajigálunk lapokat. Bár több más dologra is jó, ide sorolom az Agg sziránuszt is, hisz legtöbbször manát fogunk pusztítani vele. Érdemes elgondolkozni, hogy betegyünk-e pár Naso-tin nagyurat is, kevés drágítással különösen jól működik, viszont minket is igen csak hátráltat, s az előnyt is nehezen adja meg, hisz 3 VP- nkbe kerül. Jobbnak tűnik nekem a Manakulacs, a játék elején jobban fogunk örülni a manának, később pedig lefojtásnak is remek lehet.

Ezekkel a lényekkel összesítve egész agresszív vonalat képviselünk; hiba lenne elszakadnunk ettől. Viharrája és a Zu'lit sárkánya ideális ütőlények, a rája leheletével jól elcsípi a gonosz mágikus védelmű lényeket. Kissé kérdésesebb már az Elkorcsosult sziránusz, de más jobb nincsen, ezért itt a helye. Ennyire sok lény mellé abszolút kötelező az Esszenciakapocs használata, az erdők miatt remélhetőleg nem fogják megcounterelni, s akkor lesz nemulass. Ha már a counterekről van szó, természetesen mi sem mondhatunk le erről a csoportról, de nem is kell túlzottan erőltetni. Zu'lit kísérlete abszolút ideális minden helyzetben, Megszakítás (új) pedig kifejezetten jó, úgyis sok sárga kártyát használunk, így jó eséllyel ingyen counterelünk. Talán már feltűnt, hogy csak három színt használtunk eddig. A többi színből egyszerűen nincsenek igazán ide illő lapok. Ezért szerintem bármelyik színt választhatjuk, szinte mindegyikben van valami, ami jó lehet. Nekem leginkább a Morgan átkozott ajándéka (új) tetszik, de egy Nekronsárkány is jó lehet.

2 Bűvös erdő
Kragoru familiárisa
3 Kragoru medúzája
3 Fejvadász (új)
3 Manakorall
3 Sellő őrszem
2 Ragadozó (új)
2 Manakulacs
3 Zu'lit kísérlete
3 Zu'lit sárkánya
3 Esszenciakapocs
3 Tudatfaló (új)
3 Megszakítás (új)
3 Korallgólem
3 Viharrája
3 Elkorcsosult sziránusz
2 Morgan átkozott ajándéka (új)
3 Agg sziránusz
(3 Fairlight bölcsessége)

A versenyt Panyik Zoli nyerte Sokszínűséggel; úgy tűnik eléggé visszatérő elem a mostani játékkörnyezetben, hogy külön foglalkozzak vele. A pakli kapcsán egy elég bő témát kellene érintenem, ezért egy külön cikket fogok majd szentelni neki.

Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 15 szavazat alapján 8.1)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Versenypaklik élesben 4. - Hagyományos verseny.

Létrehozás: 2009. április 30. 12:36:15
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.