Hagyományos verseny
A legtöbben (kb. az indulók ötöde) Kragoru familiárisát választotta társául,
ráadásul több új verzió is felbukkant. Mindenképpen érdemes tehát kicsit tovább
foglalkozni a témával.
Kicsit gondolkozzunk el rajta, hogy mi lehet az oka, hogy egyre népszerűbb ez a
követő? Vélhetőleg a legfőbb ok, hogy maga a lap brutálisan erős, egyszerre
olcsóbbít, véd és ad plusz képességet. (Nem is értem, hogy jelenhetett meg ez a
lap...) Ez persze édeskevés lenne, ha a mágikus védelmű lények drágák és/vagy
gyengék lennének. Most, hogy már vannak relatív jó képességgel, elég olcsón
jövő ilyen lények, és a követővel együtt jóval erősebbek, mint bármelyik lény. A
követő megszüntetését persze keményen megsínylik, majdhogynem hulladék
kategóriába sorolódnak vissza tápos lényeink, de mégis ott maradnak
fenyegetésként.
A Lassan járj! sem túl zavaró az olcsóbbítás miatt (főleg ha Sellő őrszemmel is
játszunk), vagyis egy potenciális veszélyforrást eleve jól kezelhetünk. Ráadásul
annyira kevés helyet foglalnak a pakliból, hogy számtalan módon építkezhetünk
belőlük tovább.
Én ezúttal szintén egy újfajta Kragoru paklival indultam el, egy erős, agresszív
összeállítással, amivel sajnos igen gyöngén szerepeltem, ugyanis egy
kulcslapomból nem sikerült egyet sem kölcsönkérnem, s emellett néhány igen
extrém húzást produkálnom. De elég a siránkozásból, nézzük inkább a paklit. Az
alapötlet abból indult, hogy hogyan lehetne még inkább turbózni a Kragorut,
mert óriási potenciálja a paklinak a gyors és hatékony kezdés. Tiltott mágián
láttam egy Nekron mágussal, Elkorcsosult sziránusszal és Démonölővel is játszó
hordát, s megtetszett az ötlet (mármint a Démonölős horda ?), s azon kezdtem
el gondolkodni, hogy ezt miként lehetne hagyományosra is értelmesen átültetni.
Eszembe villant a Sellő őrszem, ami remekül illeszkedik ezekhez, s innentől már
jött is az ötlet, hogy Kragoruba kell belepréselni ezeket a kártyákat.
Értelemszerűen Fejvadásszal (új), Kelegish-el, Naso-tin nagyúrral és
Örvénykeltővel folytattam a sort, ezzel már meg is lett a négy szín. Ha már egy
villámgyors deck a cél, akkor Lépéselőnnyel is érdemes játszani, remekül
illeszkedik a két moához és az Örvénykeltőhöz, az se baj, ha két kragorus lény
röppen ki az első körben. A csont miatt játszhatunk Moa szerkezettel és
Gruandag amulettjével; mindkét lappal nagyon gyorsan lehet nyerni. Sajnos
problémás lehet egy Ősi rúna, vagy méginkább egy Semleges csatamező, de
ennyi kockázatot nyugodtan vállalhatunk.
Ezen a ponton sajnos elfogyott az igazán értelmes lap a paklihoz, sebaj, azért
találni fogunk még bőven, amit használhatunk. Itt eljutottunk egy kényes döntési
ponthoz, ugyanis fel kell ismernünk, hogy a kék szín igazából csak egy dolgot
tudott eddig hozzátenni a deckhez, ami kissé kevés. Ezért vagy kihagyjuk, vagy
ami még jobb: egy Mardakor misztikussal csatoljuk be a Sellő őrszemeket. Bár
nem szeretek ultrákat írni paklileírásokban, főleg nem kulcspozícióban, de itt azt
hiszem, kivételt tehetünk. Aki versenyekre jár, vélhetőleg kölcsön tudja kérni
valakitől, csak egy darabra van szükség, s elég kevesen játszana vele. Ha már
felszabadult egy színünk, akkor örömmel illeszthetjük be Kragoru medúzáját is,
nála keresve sem találhatnánk jobb lényt.
Tudom kissé furán fog hangzani, de csak "jobb híján" fog bekerülni az Erős
ereje és a Szúnyogirtás. Bár nagyon jó kártyák, igazából nem szeretnénk az első
körben behúzni őket, sokkal jobb, ha aktív kártyáink vannak, melyek szeletelik
az ellenfelet. Mindenesetre inkább ezek legyenek nálunk, mint valami egyéb,
amit nem tudnunk az első körben kirakni. Talán furcsának tűnhet a Szúnyogirtás
ennyi olcsó lap mellé, de a legtöbb esetben az első körben kipakoljuk a
kezünket, így csak akkor lehet problémás, ha az ellenfél első körében kéne
kijátszani. A két Démonölő + Szúnyogirtás kezdőkezekkel meg amúgy sem
lehet mit kezdeni; benne van a pakliban, szerencsére viszonylag kis eséllyel
húzunk használhatatlan kezet.
A maradék helyekre már igen szűkösen férnek be lapok, egyszerűen nagyon
kevés az értelmes horda lap. Rémebet raktam be, kissé karcsú lény, de legalább
lapba nem kerül. Ha tehetjük, használjunk Fairlight bölcsességét, de majdnem
ugyanolyan jó a Moa torpedó is.
Ezzel készen is vagyunk. Normális húzással nem ritka, hogy a második körben
tudunk nyerni.
A side igazándiból nem túl fontos része a paklinak, hisz nem nagyon akarunk
kiszedni semmit sem. Azért Riomarriliondit rakjunk be, s készüljünk arra, hogy
lerúnáznak, vagy csatamezőznek minket.
Lépéselőny |
|
Kragoru familiárisa |
3 Sellő őrszem |
3 Fejvadász (új) |
3 Elkorcsosult sziránusz |
3 Nekron mágus |
3 Démonölő |
3 Naso-thin nagyúr |
3 Kelegish |
3 Örvénykeltő |
3 Az erős ereje |
1 Mardakor misztikus |
3 Kragoru medúzája |
3 Moa szerkezet |
3 Gruangdag amulettje |
3 Rémeb |
3 Szúnyogirtás |
2 Fairlight bölcsessége / Moa torpedó |
Ha esetleg még nem lenne elég a Kragoruból, akkor mindenképpen érdemes szót
ejteni a kontrollosabb verziónak egy másik alfajáról, a drágítóssal. A Lassan
járj! verzió egyelőre számomra még nem elég kiforrott, nem játszottam még se
vele, se ellene, így nagyon nem szeretnék a részletekbe menni. Meg aztán kell
valami írni való a jövő hétre is. ?
Érdekesebb, s talán veszélyesebb a két Bűvös erdővel megfejelt változat; erről
bővebben is tudok szólni. A Bűvös erdők számról érdemes kicsit elgondolkozni;
nyilván nem véletlen, hogy pont kettőt használunk. Ami elég nyilvánvaló, hogy
a kragorus lények pont kiröppennek így a második körben, illetve több lény is
van, amit használni fogunk, s négyért jönnek, s azok remekül érkezhetnek a
harmadik körben.
Talán nem véletlen, hogy a két lapos kezdés mindenki számára karcsúnak tűnik,
hisz az is. De nem gond, minden ellenfelet rettenetesen hátráltat a két erdő,
legkevésbé egy másik kragorut fog zavarni (ami per pillanat a legnépszerűbb
paklik egyike). Talán mondanom sem kell, hogy itt a legerősebb nyitás egy
második körös kragorus lény lesz, de erre nem lehet építeni, semmi sem
garantálja, hogy fel fogjuk húzni. Hasonlóan jó ebbe a Fairlight bölcsessége, ha
van, akkor használjunk, amennyit tudunk, de ha nincs az sem katasztrófa. Ha
bírunk szerezni, akkor nagyon komoly fenyegetés a követő megszüntetése ellen,
s mindenképpen cselekvésre késztetjük vele az ellenfelet, hisz az idő nekünk
dolgozik. Az ítélet napja hasonlóan jól működhet.
Mágikus védelmű lényekből kivételesen egy kicsit többet rakjunk bele, nagyon
jól jön az olcsó lény az erdők mellett. A Manakorall remek leszedés, 1 VP-ért
elintéz bármit; ritkán, de előfordulhat, hogy egy-két lapot is húzunk vele.
Megtestesülést hasonló okokból tehetünk bele, de szerintem ez már nem az
igazi. Ellenben a Ragadozó (új) már sokkal jobban tetszik, ebben a pakliban
hasonlóan erős, mint egy Zu'lit sárkánya. Riomarriliondi akár alapból is
megfontolandó, egyrészt ugye leszedés, másrészt több lapunk is zabálja az ÉP-t,
s nem lenne szerencsés a saját lapjaink miatt elfogyni.
Ha már drágítással játszunk, érdemes előkapni egy kis manapusztítást is a
tarsolyunkból. A jó öreg Tudatfaló (új) ismét remekül fog működni (igen
kellemetlen, ha a harmadik körben leszippantjuk az ellenfél első három
manáját). A Korallgólem érdekesebb lap, hisz jelen pakliban meglehetősen szűk
lesz a lapkészletünk, így igen csak meg kell gondolnunk, hogy mikor hajigálunk
lapokat. Bár több más dologra is jó, ide sorolom az Agg sziránuszt is, hisz
legtöbbször manát fogunk pusztítani vele. Érdemes elgondolkozni, hogy
betegyünk-e pár Naso-tin nagyurat is, kevés drágítással különösen jól működik,
viszont minket is igen csak hátráltat, s az előnyt is nehezen adja meg, hisz 3 VP-
nkbe kerül. Jobbnak tűnik nekem a Manakulacs, a játék elején jobban fogunk
örülni a manának, később pedig lefojtásnak is remek lehet.
Ezekkel a lényekkel összesítve egész agresszív vonalat képviselünk; hiba lenne
elszakadnunk ettől. Viharrája és a Zu'lit sárkánya ideális ütőlények, a rája
leheletével jól elcsípi a gonosz mágikus védelmű lényeket. Kissé kérdésesebb
már az Elkorcsosult sziránusz, de más jobb nincsen, ezért itt a helye.
Ennyire sok lény mellé abszolút kötelező az Esszenciakapocs használata, az
erdők miatt remélhetőleg nem fogják megcounterelni, s akkor lesz nemulass.
Ha már a counterekről van szó, természetesen mi sem mondhatunk le erről a
csoportról, de nem is kell túlzottan erőltetni. Zu'lit kísérlete abszolút ideális
minden helyzetben, Megszakítás (új) pedig kifejezetten jó, úgyis sok sárga
kártyát használunk, így jó eséllyel ingyen counterelünk.
Talán már feltűnt, hogy csak három színt használtunk eddig. A többi színből
egyszerűen nincsenek igazán ide illő lapok. Ezért szerintem bármelyik színt
választhatjuk, szinte mindegyikben van valami, ami jó lehet. Nekem leginkább a
Morgan átkozott ajándéka (új) tetszik, de egy Nekronsárkány is jó lehet.
2 Bűvös erdő |
|
Kragoru familiárisa |
3 Kragoru medúzája |
3 Fejvadász (új) |
3 Manakorall |
3 Sellő őrszem |
2 Ragadozó (új) |
2 Manakulacs |
3 Zu'lit kísérlete |
3 Zu'lit sárkánya |
3 Esszenciakapocs |
3 Tudatfaló (új) |
3 Megszakítás (új) |
3 Korallgólem |
3 Viharrája |
3 Elkorcsosult sziránusz |
2 Morgan átkozott ajándéka (új) |
3 Agg sziránusz |
(3 Fairlight bölcsessége) |
A versenyt Panyik Zoli nyerte Sokszínűséggel; úgy tűnik eléggé visszatérő elem
a mostani játékkörnyezetben, hogy külön foglalkozzak vele. A pakli kapcsán
egy elég bő témát kellene érintenem, ezért egy külön cikket fogok majd
szentelni neki.
Baross Ferenc
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 15 szavazat alapján 8.1)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Versenypaklik élesben 4. - Hagyományos verseny. Létrehozás: 2009. április 30. 12:36:15 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|