Vissza a Főoldalra
 

Újdonságaink
Előkészületben
ÁSZF
Adatvédelmi tájékoztató
A pontgyűjtésről
Akciók
Beholder könyvek (Lista)
Más kiadók könyvei (Lista)
Kártyacsomagok (Lista)
Magazinok (Lista)
Játék-kiegészítők (Lista)
Puzzle játékok (Lista)
PC játékok (Lista)
Társasjátékok (Lista)
Dobókockák (Lista)
Keresés a termékek közt
Chat, üzenõfal
Íróink
Sorozataink
Ajánlók, kritikák, ismertetők
Könyvrészletek
Fantasy borítóképek
Sci-fi borítóképek
Könyv toplisták
Fórumok
Szavazások
Bevásárló kosár
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Sephrenia, a styr varázslónő
Küldd el képeslapként!
Sephrenia, styr varázslónő, Aphraelnek, a styr gyermekistennőnek a főpapnője és a pandion lovagrend mágiaoktatója is egyben. Jelentős szerepe volt Bhelliom nevű relikvia megszerzésében, és Azash, a gonosz, ősi styr isten elpusztításában.
Nézz szét a galériában!
Termékismertető - Zén Legendái: Lúcia kalózai
Termékismertető - Zén Legendái: Varázslatok
Termékismertető - Karácsonyi menü
Könyvismertető - Marokkó - A királyi városok útján

A lista folytatása...
Könyv adás - vétel (623)
Hannibal (4)
Megújult webbolt (14)
Kaland-Játék-Kockázat (156)
Részvétnyilvánítás - Böszörményi Gyula (2)
Alanori Krónikát vennék (61)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Elözönlés - Bemutató 4.



Szinguláris szaggató
Gondolom régóta szeretnétek látni ezt az igen kecsegtető szörnyeteget. Igazi, pusztító jelenség. Óriási méreteivel gondolom sokak tetszését hamar megnyerte, mellesleg a védelme sem elhanyagolható. Az counterelhetetlensége miatt már lázba jöhetünk egy kissé, sokszor a lapokat nem leszedni, hanem megakadályozni szokták. Hogy a leszedésével ne bukjunk túl nagyot, még egy kellemes kárpótlást is kapott; vagyis ha kiirtják, akkor csak két VP-t buktunk, vélhetőleg ennyibe került az ellenfélnek is lepöccintenie, magyarán hátrányba nem kerülünk. Sajnos még ő sem elég nagy, hogy veszély nélkül leverjen egy Pókamalacot, vagy egy Zu'lit sárkányt; de ezzel nem is kell törődni, láthatatlansága miatt simán elütlegelünk az ilyenek mellett. Hálója pont jól fog jönni, valószínű, hogy utána nem lesz túl sok manánk. S mivel annyira félteni se kell, lazán kitehetjük akár a harmadik körben is. Egy kis gond azért akad vele, ez ugye a szingularitás. Problémásnak tűnik, de leginkább csak annyiban fog ez megnyilvánulni, hogy nem tudjuk egy manatermelés után kirakni.

Rugalmas erőforrás
A neve azt hiszem elég jól összefoglalja a lapot. Nagyon jól konfigurálható, sokoldalú kártya. Szigorúan véve egyik képesség kombináció sem az, amiért ennyi VP-t szeretnék fizetni, de az univerzálissága miatt megéri a befektetést. Azért jók az ennyire jó konfigurálható lapok, mert sok (akár kicsit ritkábban előforduló) helyzetet is tudunk vele kezelni. Mégis a leggyakorabban a 3 varázspontot választják, s mellé egy alkalomhoz illő képességet, mivel a 4 VPs költség már elég soknak számít ahhoz, hogy csak úgy kiszórjuk az ablakon. Akár úgy is nézhetjük, hogy 1 VP-ért csinálja amit kell, csak néha négyért kettőt is választhatunk. Ebből a megvilágításból máris kicsit barátságosabbnak tűnik, de azért mégiscsak egy négy manás lap.

Yuong tűzsűrkány
A tesztelésen igen gyakori vendég volt a paklikban, szerintem ez így lesz a valóban megjelenttel is. Nem egy túl drága lény, egész jó paraméterekkel, s hogy mit csináljon, azt is mi határozhatjuk meg. Talán a legjobb képessége, hogy elsöpör egy lényt (életjelzős lényeken kívül nem sok minden ússza meg), de ha nincs, akkor plusz kettő sebzéssel fejeli meg az ütését. Az egy mana letaposása kicsit furának tűnik, de rendkívül gonosz tud lenni, főleg, ha mi kezdtük a meccset, s már a második körben lerakjuk (Sárkány úrnő mellett). Az ellenfél így elfelejtheti a Thu'zad utazásáról vagy Isteni kegyről szőtt terveit. Bátran ajánlom a kombós paklik kivételével szinte bármibe.

Sárkányfőnix
A Sárkányfőnix egy igazi kontroll lény, láthatólag az erénye a lassabb partikban jön elő. Az izom remek képesség, amikor a sok meggyűlt szemetet el kell hajigálni. (Szemét alatt most Az erős erejét és A gyenge erejét értem, amit ugye egy idő után nem nagyon lehet használni.) Ha rárakunk 3 izomjelzőt, akkor már irgalmatlan nagy, szétcsap bármilyen lényt, s ő jó eséllyel megmarad. De ha nem, akkor húzhatunk hármat. Külön öröm, hogy manabő időkben még egy élettel is kedveskedhetünk neki.

Hálócsapda
Kissé elhanyagolt képesség, a háló teljes egészében megnyilvánulhat, hiszen permanensként használhatjuk. Igen érdekes játékhelyzetet teremthet a háló, s megfelelő eszközökkel ezt ki is tudjuk majd aknázni. A megszokottól jelentősen eltérő stratégiára lesz szükségünk, a counterelés eddigi szerepe is igencsak megváltozik. Ha az ellenfelünk is játszik counterekkel akkor nyert ügyünk lehet. Gondoljunk bele, amikor kijátszik valamit, mi megpróbáljuk megcounterelni, ő megvédi. Ha belefér az adott szituba, akkor hagyhatjuk, hogy bejöjjön a lapja, ekkor mi ki tudunk játszani két lapot, úgy hogy nem szólhat bele! Ennek nyilván akkor van értelme, ha sok azonnalival játszunk. Pont ezért a hatás miatt nekünk érdemes lenne nehezen megakadályozható lapokkal, sőt counterelhetetlen lapokkal játszani. (Pl. elég jó ölés Az ítélet napja és a Fairlight bölcsessége, de ezek nehezen beszerezhető lapok.) Mi van azonban akkor, ha az ellenfél nem counterel? Annál jobb, akkor eleve nem kell annyira félteni magunkat, s a háló így is igen jól fog működni. A háló miatt a játék is kissé belassul, tehát simán elfér, ha picikét lassabb, drágább lapokat használunk. A kombó és pörgős paklikat simán megfogjuk ezzel, de az igazi móka a rúna és a csatamező ellen jön. Míg ők négy lappal, mi hattal kezdünk! Ezzel az előnnyel vélhetőleg bármilyen paklit meg tudunk fogni.

Az Elözönlés bemutatójához utolsó pakliként egy hálócsapdás paklit állítottam össze. Maga a deck még nem igazán kiforrott, sok víznek kell lefolynia a Dunán, hogy rendesen lecsiszolódjon. A paklit tehát a fönt vázoltak fényében alakítottam ki. A counterelés ugye elengedhetetlen része a paklinak, így érdemes ezekből sokat berakni, de semmiképpen ne essünk túlzásokba (szerintem 15 körül elég lesz). Fontos kiemelnem az Abszolút preventálást, ami ebben a pakliban extra jól működik. Tekinthetünk rá amolyan "Az erős ereje pótlék"-ként, mi amúgy is kevés asztalon maradóval fogunk játszani, ráadásul ez később is jól működhet. A hátránya itt nem is fog annyira érvényesülni, hisz ha az ellenfél hagyja, hogy bejöjjön, akkor se tudja igazán kihasználni, hogy mi nem játszhatunk ki semmit a körben (más counter esetén még egy sikeresen kijátszható lapunk lenne, ez ugye nem akkora különbség). Talán érdemes lenne még Megszakítással is játszani, el lehet neki hajigálni a fölös preventálást és A gyenge erejét. Az Alvilági hordák a sok counter miatt már eleve jó, de ha belegondolunk, hogy lapkijátszás nélkül jutunk lényekhez, akkor még jobb. Ha van nálunk preventálás, akkor jól gondoljuk meg, hogy szükségünk van-e arra a fattyra, nem érné-e meg várni vele. Az ütögetésen kívül elgondolkozhatunk valami egyéb felhasználási módon a fattyakhoz. Szerintem Aranymágussal nem járhatunk rosszul, úgyis szerepelni fognak drágább lapok is a pakliban, s a manából sosem elég. Mellesleg simán eltüntethetjük a saját asztalunkat, ha kicsit meggyűlnek nálunk a preventálások. A már említett azonnali szekcióra is vessünk egy pár pillantást. Azt hiszem egyértelmű, hogy a most bemutatott Rugalmas erőforrást feltétlen használni kell. Úgy, hogy esetleg nem tudnak már reagálni, már nem is tűnik soknak az a négy VP. Energiaital, bár nem csinál nagy dolgokat, de mégis fontos lehet még az a pici előny is (főleg a gyógyulás), mert mi azért fogunk ÉP-t áldozgatni, illetve lesz, hogy amikor hagyjuk, hogy létrejöjjön valami az ellenfélnél, akár némi sebződést is le kell nyelni. Chara-din óhaja az elején leszedés, később Manaevő férgeket távolíthatunk el vele. De ha az ellenfél nagyobb mennyiségű lapot akar húzni a kör végén (mondjuk Száguldó idővel), akkor azt is elcsíphetjük, s szintén elég gonosz módon. Ha megcountereljük a lapját az lesz neki a rossz, ha megvédi, akkor meg azért. Még beraktam Ektoplazma transzportálást is, jó lehet, ha kicsit megnő az egyik fattyunk egy Zu'lit sárkányától. Visszavágást is csak az esetleges pengeélen táncolás miatt raktam be, talán side-ba is elég. Ne feledjük, hogy komoly előnyre tehetünk szert, ha erőforrásokat, vagy dobatásokat játszunk ki kivédhetetlenül. Hendiala pillantása szerintem elég előnyös (szó szerint is ?), gyakran csak egy manáért rakjuk ki, s akkor igen jó. A káosz hangjai igen tréfás lap, ledobatja két lapra az ellenfelet, de ha counter csatába bonyolódunk, akár üresre is dobathatjuk. Ráadásul egy sima Thu'zad utazása után is igen jól le tud csapni. Kiüresedés hasonlóan jó lehet, igaz csak keveset, de azt fixen dobat. Ha már a dobató vonal szóba jött, használjunk Chloe-t, igen jó csapolja az ellenfél lapkészletét. Káosz hangjaival nem annyira jó, de a Kiüresedéssel már remekül együttműködik. Külön táp, hogy első körben is kiférhet egy Aranymágussal. Végül, de nem utolsósorban vizsgáljuk meg, hogy igazából mivel akarunk nyerni. Gondolom már sokan kitalálták, hogy Szinguláris szaggatóval és Sárkányfőnixszel. A szaggató a counterelhetetlensége miatt igen előnyös, így nem kerülhetünk vele abba a hátrányos helyzetbe, amikor a saját lapját védi az ember. A Sárkányfőnix pedig azok a lapok miatt lesz jó, amik egy idő után nem sokat érnek (A gyenge ereje, Abszolút preventálás, dobatások). S elég masszív, hogy a leszedésekkel ne legyen túl egyszerű megoldani.

Hálócsapda
3 Szinguláris szaggató
3 Rugalmas erőforrás
3 Sárkányfőnix
3 Energiaital (új)
3 Alvilági hordák
3 Chara-din óhaja
3 A hatalom szava
3 Zu'lit kísérlete
3 A gyenge ereje
3 Abszolút preventálás
3 Owooti trükk
3 Lohd Haven hikoltása (új)
2 Ektoplazma transzportálás
2 Visszavágás (új)
2 Aranymágus
3 Chloe (új)
2 Hendiala pillantása
1 Kiüresedés
1 A káosz hangjai



Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 16 szavazat alapján 8.9)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Elözönlés - Bemutató 4..

Létrehozás: 2009. június 8. 15:06:09
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:23
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.