Versenypaklik élesben 5. - Június 20. Pörgős verseny, Serpa klub
Nézzük először az új formátumot. A szabályok rendkívül egyszerűek: 20 perces
egy forduló, s csak egy meccset kell játszani, viszont sokkal (kb. 2.5-3-szor)
annyi forduló lesz. Ez azt jelenti, hogy egy verseny alatt nem akkora probléma,
ha összekerülsz egy "mumus" paklival, hiszen csak egyet játszotok, és már
megy is tovább az élet. Mivel vélhetőleg mindenki fog pár partit bukni, így nem
nagy gond, ha kicsit rossz a sorsolás. A side hiánya érdekes helyzeteket szülhet,
hiszen van pár pakli, amit általában csak side után szoktak megverni (pl. egy
varkaudar decket), de akkor nagyon. Ezek, a nagyon jó ellenlapok miatt háttérbe
szorult koncepciókat elő lehet rántani, hiszen úgy sem fog mindenki minden
ellen készülni. Érdemes lehet a sima paklinkat kissé az alkalomhoz igazítani,
kicsit "side utánivá" varázsolni, hisz ki tudja, mikkel hoz össze a sors. Nekem
személy szerint nagyon tetszett a formátum, úgy láttam a többi indulónak is
bejött, valószínűleg fogok még ilyen versenyt rendezni.
Ahogy elnéztem sokan próbálkoztak új lapokkal, volt ki csak hozzá csapott a
deckjéhez valamit, ami tetszett, volt ki egészen erre építette a pakliját. A
mezőny is kellemesen változatos volt, ami különösen jó volt, hogy igen sok
fordulót játszhattunk le; így igen érdekes összecsapások születtek. Legtöbben
talán kontrollal indultak, de abból is igen sokfélével, így nem volt egy unalmas
perc sem. Kissé meglepő módon csak egy valaki indult kragoruval, pedig jött ki
pár igen jó lap hozzájuk.
Érdekes, hogy az első négy helyezettből hárman az új sztár ultrával, Molluszk az
ócskással játszottak. Mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le ebből,
jó, ha hozzátesszük, hogy két öreg profi és tesztelő is forgatta ezeket, mi már
ismertük a működését, a többi játékosnak valószínűleg még meg kell szoknia,
hogy jelen vannak a versenyen, s ehhez mérten kell reagálniuk.
A versenyt Panyik Zoltán nyerte Molluszkos kontrollal. A pakli alapötlete abból
indult ki, hogy mit szeretne Az erős erején kívül felhúzni a sokat próbált játékos:
a Fairlight bölcsességét. (Ez persze sarkítás, hisz nyilván léteznek jobb kezdések
is, de ez általában eléggé stabil, nehéz megoldani, s a kontrollok amúgy sem a
gyorsaságukról híresek.). Mi lenne tehát, ha az ember még stabilabban építhetne
erre, s rögtön ott lenne a két sebzés körönként. Persze a két lap egészen mást
tud, de mégis úgy gondoltuk (inkább Zoli, hiszen ő rakta össze, de én is
tervezgettem), hogy ha mást nem, egy próbát mindenképpen megér. Ráadásul
a Molluszk lényes paklik ellen nagyon jól jöhet, s a nagyon gyors hordák azok,
amik komoly gondot okozhatnak egy kontrollnak (legalábbis side nélkül).
Tudom, sokak számára elérhetetlen maga a pakli, de mindenképpen tanulságos
áttekinteni, megérteni a működése lényegét, különös tekintettel az új lapokra
fogok kitérni.
Molluszk az ócskás |
|
3 Thu'zad utazása |
3 Isteni kegy |
3 Trinigan paradoxona |
3 Trinigan energiapuffasztása |
3 Chloe (új) |
3 Visszavágás (új) |
3 Alvilági hordák |
2 Isteni szózat |
2 Természetes annihiláció |
3 Az erős ereje |
3 A gyenge ereje |
3 Manacsapda |
3 Owooti trükk |
3 Lohd haven hikoltása (új) |
3 Szúnyogirtás |
3 Megszakítás (új) |
A pakli fő vonala azt hiszem egyből szembe ötlik: embertelen sok counter
Alvilági hordákkal kiegészítve, ami a Molluszk miatt különösen hatékony.
Ráadásul a horda akkor is remek, ha a pakli egyik nagy félelme beigazolódik - s
nem jön fel elég counter. Az újak közül a két Triniganos lap az, amit érdemes
figyelemmel kísérnünk. A pakli kissé furcsa módon szinte csak 0 VP-s és 3 VP-s
lapokból áll (ez nem véletlen, a Szúnyogirtás követeli ezt meg), így az
egészséges manaegyensúly miatt általában lesz elég sok "drága" lapunk, hogy
nyugodtan használhassuk a paradoxont, többnyire igen olcsón. Külön érdeme a
lapnak, hogy a rezisztens lényeket is szépen elkapja, melyek amúgy nehezen
tudnánk kezelni. Az energiapuffasztás nekem annyira nem tetszik, túl kicsinek
érzem a nyereséget a befektetéshez képest, de annyi előnye mindenképpen van,
hogy ha valamiért le van tiltva a húzás, akkor sem teljesen használhatatlan. Ez
egy pörgős versenyen különösen hasznos, hisz valószínűleg játszunk majd
börtön ellen is. Az Isteni szózat az agro paklik ellen kitűnő választás, más ellen
már nem annyira igazi. Mindenesetre teljesen indokolt a használata, még sima
hagyományos versenyen is. A Természetes annihiláció már eldöntendőbb lap, ha
mást nem a Manaevő férgek miatt jó lesz, de igazán jól a Molluszk paklik ellen
fog működni.
A második helyet jómagam csíptem meg, szintén Molluszkkal. Azonban én
teljesen más alapra helyeztem a paklit, igazi agresszív, csak a gyors
győzelemmel törődő paklit raktam össze.
Molluszk az ócskás |
|
3 Morzsoló yeti |
3 Elmefagyasztó yeti |
2 Őrjöngő yeti |
3 Fehér glóbusz |
2 Moa fegyvergyár |
3 Naso-tin nagyúr |
3 Kelegish |
3 Örvénykeltő |
3 A Fekete kos rituáléja |
3 Elkorcsosult sziránusz |
3 Moa torpedó |
3 Dobótőr |
3 Manakorong |
2 A Gépezet (új) |
1 Tirranda batyuja |
1 Misztikus sötétségkő |
2 Csápmester (új) |
2 Alvilági hordák |
Mielőtt mindenki nagyon elszomorodna, hogy csak "ultrás" paklik kerülnek
terítékre, azért felhívnám a figyelmet, hogy egy Molluszkot beszerezni nem
nehezebb (és drágább), mint 3 Zu'lit sárkányát, vagy Az erős erejét. Ráadásul
ebből az összeállításból kihagyható a követő, vagy lecserélhető Áldozó
rakshallionra (ekkor kicsit áldozós irányba kell fordulnunk, de ez nem nehéz).
Anti-mágikus rakshallionnal is be lehet próbálkozni, ekkor talán némi varázslat
is belefér, de még a Lépéselőny sem elvetendő ötlet, sőt akár a Halhatatlanok
nagymesterével is kísérletezhetünk, hisz lény van benne bőven, s az a biztos, ha
nehezen levakarhatóak lesznek (ekkor szintén kicsit alakítgatni kéne).
Új lapokból a yeti pakkot építettem be, hiszen nagyon agresszív mindhárom, az
hogy kicsit sebződünk, szinte fel se tűnik. Az elmefagyasztó manapusztítása
remekül összedolgozik a kedvenc moáinkkal, csak nehogy rossz sorrendbe
rakjuk ki őket. Az őrjöngő már nem akkora sztár, hiszen nehezebb kikerülni,
hogy lecsípje az asztalunkat, de ügyes játékos megoldja. Hasonló jellegű paklik
ellen nagyon erős. Ráadásul a Fehér glóbusszal még meg is úszhatjuk a
sebződést, ha feláldozzuk lap is jön rá, de nekem legtöbbször a párbajával
segített. A Moa fegyvergyár ebben a pakliban talán kicsit lassúcskának számít,
de előfordul, hogy a lényeket megoldják, ez meg elég jól tudja adni a sebzést,
hogy mégis győzelemre fordítsunk egy reménytelen meccset. Még a lila színről
szólnék pár szót, mégpedig, hogy egyáltalán nem fontos. A Csápmester (új)
kissé esetleges lap (Molluszk mellé nem olyan rossz, hisz alapból van egy fatty),
az Alvilági hordák meg kissé passzív, plusz csak a sok counteres paklik ellen jó
valamire. Ki lehet próbálni kékből a Szilmill kapitányt, ő is jól adja a sebzést, a
moákkal is remek.
A versenyen még nagyon jól szerepelt még Révész Bence egy lényes zarknod
börtönével. Ez a pakli is lassan megérdemli, hogy egy bővebb leírást közöljek
róla, a közeljövőben számíthattok rá.
Baross Ferenc
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 8 szavazat alapján 9.5)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Versenypaklik élesben 5. - Június 20. Pörgős verseny, Serpa klub. Létrehozás: 2009. július 8. 10:26:49 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 | Nyomtatási forma |
|