Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A kincskeresés itala
(Ősök Városa varázsital)
Küldd el képeslapként!
Minden valamirevaló, kalandozókedvű galetki gyakran kortyol ebből a varázslatos szerből. A csodás itóka hatására ugyanis sokkal nagyobb mennyiségű, és hatalmasabb erejű varázstárgyakat és egyéb kincseket talál még az is, aki egyébként semmit nem ért a kincskereséshez!
Nézz szét a galériában!
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (2)
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (99)
HKK kérdés? (47245)
HKK Online V1.0 (32)
Lapötletek (65043)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (7)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

HKK felsőfokon 2.


Ebben a környezetben viszonylag könnyű meghatározni a legértelmesebb (vagyis a metagém szempontjából fontos) paklikat, több okból is. Először is nagyon egyszerű számba venni az egyáltalán lehetséges deckeket. Igaz, minden színből össze lehet rakni jó néhány koncepciót, de aki elég rutinos, az látja, hogy a java részük életképtelen (gondolok itt a fekete élőholt paklira, villám paklira). Legyünk minél szigorúbbak, s száműzzük azokat a gondolatokat, melyek szerint elég jó a tűzpakli vagy a teknős deck.

Jelentős egyszerűsítést jelent a szín és a koncepciói erejének meghatározásában, hogy van-e az adott színnek isteni bűbája. Ha van, akkor egész egyszerű a helyzet, annak ellenére, hogy látszólag még több koncepció előtt nyílik meg az út. Valójában ezek a bűbájok kissé szűkebb útra terelik a pakliépítést, hiszen ha már ez lesz a paklink egyik spoilere, akkor ésszerű kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Tehát egy kék galetkinél vélhetőleg jobb lesz egy kék manalefojtásra és/vagy drágításra (is) építő pakli, egy piros fókusznál is hatékonyabb lesz egy piros direktsebző. Persze kivételek is lehetnek, hisz a varkaudar pakli hatékonyabb, mint egy direktsebző, bár ez csak és kizárólag a Sötét manifesztációnak tudható be. Így tehát egész jó közelítő képet tudunk alkotni már a színek jó részéről.

Ha nincs isteni bűbáj, akkor leginkább arra tudunk hagyatkozni, hogy végig gondoljuk magunkban, hogy az adott színnek mik az erősségei, jellemzői, milyen koncepciót lehet építeni, s egyáltalán melyek a legjobb lapjai (ez a gondolatmenet elengedhetetlen a bűbájos színeknél is). Mivel a lapkészletnek csak parányi százaléka igazán erős, az fog kijönni, hogy minden színnek van egy 3-8 spoilerből álló magja, amelyek kihagyhatatlanok. Itt mondjuk már rengeteg "csapda" lehetőség is van, nem nehéz félreismerni egy lap valódi erejét, de általánosságban egy versenyekre járó játékosnak nem okozhat problémát egy nagyságrendileg ennyi lapból álló halmaz elgondolása.

Mindenképpen észre kell venni, hogy ezen a versenyen alap volt az Áldozat a főistennek. Ez tovább erősíti egy picivel a bűbájos színeket, de még nem kizáró ok a többivel szemben. Az Áldozatnak ugye van egy igen vaskos kijátszási feltétele is, be kell dobni egy követőt. Ez bizony már kínosabb kérdés, mi legyen az? Ami azt illeti jó eséllyel Molluszkot fogunk berakni (ha van), hiszen bármivel hasznos lesz, s a játék későbbi szakaszaiban nem sok szükség van rá (kivéve lila és barna színeknél, de ott se lesz túl jelentős a szerepe). Jó lehet még az Anti-mágikus rakshallion is, a legtöbb színnek amúgy is kevés a countere, így azokkal sem kell terhelni a paklinkat, s pont emiatt az se túl problémás, ha feláldozzuk. Persze egy-egy adott koncepcióhoz lehet, hogy jobban illik egy másik követő.

Ha ezeket végiggondoltuk, végigpörgettük, hogy nagyjából melyik színből mire számíthatunk, akkor nem lehet több 6-10 pakli, amire első közelítésben juthatunk. Ez nagyjából meg is felelhet egy versenykörnyezetnek, már csak ebből kell valahogy kideríteni, hogy melyek a legerősebbek, hisz egyrészt érdemes nekünk is ilyennel indulni, másrészt ezekre kell felkészülni. Ebben a legnagyobb támpontot a szín spoilereinek és a másodvonalas lapjainak száma adja. Ha ezekből gondolkodás nélkül nem jön össze 45 lap, akkor vélhetőleg nem elég erős a szín, ugyanez igaz akkor is, ha túl nagy a szakadék a csúcslapok s a többi között is. Ezeknek a lapoknak ráadásul elég univerzálisnak kell lenniük, s hatékonyan kell teljesíteni (legalább elméletben) a többi erős szín ellen is. Érdemes nagyon résen lennünk, s egy-egy lap erejét újra kell értékelni a beidegződött hagyományos környezethez képest. Igyekezzünk a szerelem-koncepciókat elfelejteni, főleg mert a bennük lévő csalfa remény (de jó lesz a teknős pakli a kontrollok ellen) még becsapósabb, talán mégannyira sem tudnak teljesíteni. A kevés counter miatt nyugodtabban építhetünk drágább lapokra is, illetve a pörgős paklik sincsenek annyira kiszorítva, sokkal nyugodtabban építhetünk arra, hogy több lapunk létre fog jönni és fenn is maradnak.

Figyeljük meg, hogy a sok isteni bűbáj miatt szinte mindig számíthatunk némi anti-mágiára az ellenfél részéről, ezért nyugodtan rakjunk be 1-2 olyan lapot, ami jól jön, ha az ellenfél anti-mágiázik (pl. egy vízió, egy Mélység felfedezése, Halászat, stb.).

Ugyanígy érdemes lehet az Áldozat a főistenekre is készülni, kicsit kevesebb asztalon maradó lapot tegyünk be, esetleg használjunk olyan erőforrás szívatást, amit egyébként a környezet nem indokolna (pl. Manaevő féreg).

Remélhetőleg ezen az úton haladva már le tudtuk szorítani a számba vehető erős paklik számát 2-4-re, ez már elég kevés koncepció, hogy tudjunk választani egy olyan koncepciót, ami elég erős és szívesen indulunk vele, s lehet ellenük készülni. Tesztelgessük mindenképpen a különféle deckeket, hiszen előfordulhat, hogy tévedtünk az erőviszonyok felmérésében. Ilyenkor különös gondot fordítsunk az egyes lapok használhatóságára, hisz egy ennyire eltérő környezetben föl és lefelé is értékelődhetnek bizonyos lapok.

Azért arra is vigyázzunk, nehogy belterjes legyen a tesztelés, s csak arra az 1-2 paklira készülünk, amivel a tesztpartnerünk játszott.

Ha időnk engedi, feltétlen gondoljuk át alaposabban a számításba vehető paklik szélesebb skáláját is, akár írogassunk néhány paklilistát is (erre szánjunk időt, alaposan fontoljuk meg, mert egy összehányt paklilista miatt teljesen félreismerhetünk egy színt). Így pontosabb képet fogunk kapni az adott szín erejéről, gyengéiről, s így tudjuk majd a paklinkat és a játékunkat is ehhez igazítani. Pl. nem árt tudni, hogy hány countere van a színeknek, van-e olcsó azonnali leszedése, gyógyulása, tömegirtása; milyen meccsfordító lapjai lehetnek.

Sokaknak talán kicsit bonyolultnak és soknak tűnik ez a gondolat-játék, de azt ne feledjük, hogy kellő rutinnal nem fog sok időt elvenni, mellesleg a befektetett munka nem fog kárba veszni, meg fog látszani az eredményeken.

Konkrétumokat direkt nem írtam, túlságosan sok apróságot kellene összeszedni, hogy alátámasszam az általam kialakított sorrendet, meg amúgy is az önálló gondolkodásra akart sarkallni ez a cikk.

Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 10 szavazat alapján 7.1)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: HKK felsőfokon 2. - Metagame.

Létrehozás: 2009. október 1. 13:10:31
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.