Hatalom Kártyái kártyalap - Urgod | A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)
- Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 36 szavazat alapján 7.0)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 32 szavazat alapján 5.8) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 26 szavazat alapján 6.2) |
|
(AK10) Aktiválást kívánó speciális képességnek nevezzük a lények azon képességeit, melyek használatához VP-t kell elkölteni (pl. regeneráció, tűzlehelet), vagy a lényt passzivizálni kell (pl. a Technokolin). A szabálykönyv 25. oldala szerint az ilyen képességeket csak aktív lények használhatják. A passzivizálást igénylő képességek esetében ez nem is képezheti vita tárgyát, mivel csak aktív lényt lehet passzivizálni. Tehát az ilyen képességek (pl. Technokolin és a neves kalandozók legtöbb képessége) csak aktívan használható. Passzívan is lehet használni az olyan képességeket, melyekhez nem kell a lényt passzivizálni, csak VP elköltéssel kell őket aktiválni. Sőt, ezek az őrposztból is használhatók! Nézzük, hogy mely képességekről van szó. Az első csoportot a regeneráció jelenti (pl. Csontváz, Trollfa stb.). A másik tipikus társaság a lények támadásának és/vagy védekezésének erősítése (pl. Húsevő magszim, Tűzelementál). A Vízelementál és a Szutykos remák nem kapcsolható egyik csoporthoz sem, azonban rájuk is érvényes a szabály, mivel egyiket sem kell passzivizálni képességük használatához. A legvitatottabb csoport az amelyik, az ellenvarázslathoz hasonló hatást hoz létre, ilyen Maigner Lopotomos, és ehhez hasonló Sardullah Sharpa képessége is. Ezeket szintén lehet passzívan használni. Trükkös és zavaró az olyan képesség, mely aktivizálást kíván, nem kell passzivizálni hozzá a lényt, azonban a lapon szerepel az, hogy csak aktívan használhatja ezt a képességet. A legjobb példák erre az avatárok (pl. Földanya, Urgod, stb.). Jól nézzétek meg tehát a lapokat az ilyen kérdések eldöntéséhez! Van az aktivizálást igénylő képességeknek egy olyan csoportja, melyről idáig nem beszéltünk, ezek azon harcban használható képességek, melyeket VP elköltésével kell aktivizálni, vagy dönteni kell a használatukról (pl. tűz-, sav-, jéglehelet, Lavinia Lobara energiatüskéje, Eliana vakító fénye, Fantalas nyilazása, a Sötét gnóm halálvarázslata, Éjmágus teleportálása). Ezeket a képességeket nyilvánvalóan csak aktívan lehet használni, mivel az őrposztban alkalmazhatók, és ott nem lehet passzív lény. Nem aktivizálást kívánó képességek ugyan, de itt célszerű megtárgyalni azokat a képességeket, melyek folyamatosan működnek (pl. mágikus védelem, + VP adás, varázslatok költségének csökkentése stb.). Ezek közül pl. a mágikus védelem természetesen állandóan működik, de egyeseknél a lapon külön meg van említve, hogy csak akkor számít, ha a lény aktív (pl. Trikornis, Kneopatikus molluszk, stb.). Vannak azonban olyanok, amelyek nem egyértelműek, pl. Loidin Haptitusnál nem szerepel az, hogy az ellenfél csak akkor veszít 1 ÉP-t a tárgyak kijátszásakor, ha aktív, tehát passzívan is érvényesül ez a képesség. Összefoglalva, az állandó képességek passzívan is működnek, hacsak a lapon ez másképpen nem szerepel. | (AK28) Bérmunkával nem kényszeríthetem arra a célpont lapot, hogy egy képességét többször használja, vagy azt a maximális mértékben használja, pl. Urgoddal egy tűzgolyóval ellőni az összes VP-t. Egy lapot egy egyszeri képességhasználatra utasíthatok, és azt is csak az alapértelmezés szerinti erősséggel és költséggel. Vagyis Urgodot csak 3 VP-ért 1-es sebzésű tűzgolyó lövésére utasíthatom. Nem kell előre meghatározni, hogy a lap képességét melyik fázisban kell használni a Bérmunkával a játékosnak minden alkalommal, amikor cselekvésre van lehetősége, választhatja az ellenfél, hogy helyette a képességet használja. Ha az utolsó lehetséges pillanatban sem választja ezt, akkor a játékos használhatja saját maga a képességet, úgy, ahogy ő szeretné. | (AK9) A tűzleheletnél (pl. Griff-fióka) te döntheted el, hogy 0 és 3 VP között mennyit költesz rá, ehhez adódik hozzá a Tűzmágia. Tehát ha van egy Tűzmágiád, megteheted, hogy 0-ért lehelsz, és a Tűzmágia miatt mégis sebzel egyet. Urgodnál azonban két választásod van, vagy használod 3 VP-ért a képességét, ekkor egy Tűzmágiával sebzel 2-t, vagy nem költesz el 3 VP-t, ekkor nem használtad a képességét, tehát nem is sebzel. |
Kiadás: Chara-din visszatér
Gyakoriság: ritka
Lapszín (isten): Dornodon
Típus: avatár
Szöveg: Kihozásának feltétele, hogy legyen játékban három aktív Dornodon lapod. Immunis tűzre és jégre. tűzlabda: 3 VP: Célpont lény vagy játékos sebződik 1 ÉP-t (tűzsebzés). (Ez a képesség csak aktívan használható. ).
Illusztráció: Lipták László Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:37 | Utolsó frissítés: 2024. január 24. 02:27:45 | Nyomtatási forma |
|