Örökkévalóság lapelemzés - 2. rész
A bűvölet perce (7): Amennyiben bűbájpaklira adnánk a fejünket, és azon görcsölnénk, hogy vajon hogyan is fogjuk tudni megvédeni kedvenc papirosainkat, akkor A bűvölet perce erre jó megoldás lehet. Nem igazán olcsó mulatság, szerintem hatékonyabb lehet, ha inkább e helyett is aktív lapokat rakunk ki, mely előrébb gördítik az ügyünket. Side-ba azért berakhatjuk.
A pegazusok hercege (7): Egy jó rég elfeledett etnikum kapott erőre az Örökkévalóságnak köszönhetően. Már régen is inkább univerzálisabb-kontrollosabb faj volt, s nem a faj paklin volt a hangsúly. Ez most is így van, persze meg lehet próbálkozni pegazus paklival is - elsősorban a Legendás pegazusnak köszönhetően. A pegazusok hercegének nyilván csak pegazus pakliban lesz értelme, önmagában elég erőtlen - bár ami azt illeti még az adott pakliban sem ő a legkeményebb legény. Az ész nélküli ütöm-vágom vonalat erősíti a pakliban.
A végzet talizmánja (8): Elismerem, kicsit drágának fog tetszeni elsőre - én is beleestem ebbe. De a gyakorlat azt mutatta, hogy bőségesen meg fogja érni, mert nem csak megszabadulunk a zavaró lapoktól (viszonylag olcsón), hanem szinte biztos, hogy nem fog új fenyegetés érkezni az asztalról néhány körig. A csontot mondjuk nem annyira könnyű összekuporgatni, de ha Energiaitallal vagy Fairlight bűbájával, vagy egyéb termeléssel is játszunk, akkor nem lehet probléma.
Agybénítás (8): Nehogy azt gondolja bárki is, hogy Fairlightott le lehet taszítani a counter trónról. Ha nem is ennek a színnek vannak a legjobb counterei, a legtöbbet nála találhatjuk. Ingyen azonnalit counterelni jó buli, még az 1 VP veszteség se nagy szám, sok esetben amúgy is ki tudjuk kerülni. Én kb. Malfunkcionálás erősségűre rakom.
Aranytigris (6): Nagyon jól hangzik, de kicsit átgondolva: nagyon rossz. Ha azt szeretnénk, hogy jobb legyen, mint teszem azt egy Bűvös tavacska (ami a használható mana termelések legeslegalja), akkor legalább 8 VP-nyi lapot kell kiraknunk egy szuszra. Ugye ehhez nyilván szükségünk van drága (legalább 4 manás) sárga papirosokra, amiket készen állunk a kezünkben szorongatni, amikor éppen nem húzunk tigrist. Magyarán vagy teletömjük drága sárga lappal a paklinkat, és imádkozunk, hogy fel is húzzuk őket a tigrissel együtt, vagy csak közepesen drága lapokkal játszunk - ekkor meg kiderül, hogy gyakran semmit sem ér a tigris. És ha meg igen, akkor se nagyon lépi túl a Bűvös tavacskás "álomhatárt".
Azbesztsörényű pegazus (7): Lapleszedés - nem csak pegazus pakliba. Ha csak egy lapot intézünk el vele, akkor még igen gyenge eresztés (gondoljunk a Tolvaj klántagra), de amint ütöttünk vele, és elkaptuk a második áldozatunkat is - akkor már egész normálisnak tűnik.
Bronzsörényű pegazus (8): Egyszerű, őszinte és mégis hatékony. Az árához képest a paraméterei korrektnek mondhatók, a képessége pedig indokolttá teszi a használatát. Szúnyogirtós pakliba remekül passzol.
Energiafolyam (7): Normál esetben (nem vagyunk bedrágítva, nincs letiltva a húzás) egy elég korrekt lap, vagy ingyen kiszedünk egy lényt vagy kivégezzük az ellenfelet. Igaz, hogy ez csak az esetek felében történik meg, de mi nem sokat kockáztatunk csak némi ÉP-t. Ilyen jellegű lapot amúgy is agresszív pakliba raknék be, ott nem zavar, ha sebződöm egy kicsit. Timerával elég korrekt.
Energiasólyom (6): Ritkaságszámba megy, amikor az embernek igazán meggyűlik a manája. Ilyenkor persze feltétlenül jó lenne egy Energiasólyom, de nem túl sűrűn megy fel az ember 8 mana fölé, s ekkor még csak egy 7-et ütő üres papirost kapunk. S jellemzően ennél kevesebb vp-je van az embernek.
Manaszonda (8): Ha az ellenfél mana spájzolásra adta a fejét (akár direkt, akár azért mert épp tehetetlen), akkor azt kíméletlenül megdézsmálhatjuk kedvenc Manaszondánk segítségével. Persze a négy sebzés sem elhanyagolható emellett. Külön öröm, hogy az alternatív kijátszási módja is kifejezetten táp lehet, így ez a lap jól és gyakran használhatóvá sikeredett.
Meónech száműzött (6): Fel lett újítva egy lap, aminek a legérdekesebb része valójában elveszett. Azzal, hogy csak az asztalról lehullva termeli meg a manát, az ember szívesebben használná a régit. Azért azt hozzá kell azért tenni, hogy lényként és varázslatként már jóval erősebb, de egyik részében sem érzem a fantáziát. Három manát belerakunk egy négyet ütő szkritterbe - elég keserves. Varázslatként alulról karcolgatja a Trinigan paradoxonát, ami pedig épphogy a játszható lapok halmazába tartozik.
Ősöreg Dorka (8): Egy sidelap, amit rühellni fog néhány ellenfelünk. A dobatások épp az imént kaptak valamelyest erőre - erre rögtön itt az ellenszer is. Anti-mágia ellen ritkán hatékony, s ugye az a hátránya még mindig megvan, hogy lehet, hogy nem ezt dobatják ki, vagy pedig úgy húzunk fel belőle egyet-kettőt, hogy az ellenfél épp nem húzza fel a dobatásait. Ezekkel együtt egy nagyon rendben lévő ellenlapnak érzem.
Rughar (8): Fairlight avatárja igencsak tápos lény lett. A sárga színnek amúgy sem okozott túl nagy problémát kipakolni az asztalra mindenféle hasznosságot, és a mana termelés se gond. Ha két sárga lapunk kint van, akkor már igen nagy táp, kapunk egy elég korrekt lényt, és még húzhatunk is hármat, ráadásul azonnal. Ha még van rá keret, akkor további lapokat is húzogathatunk. Színtiszta sárga pakliban a legerősebb, de nagyon sok olyan sárga asztalon maradó lap van, amivel amúgy is érdemes játszani (Kritanoid mágus, A furfang temploma, Örökmozgó), hogy simán be lehet rakni egy normál kontrollba.
Varázslatos Mirella (7): Támogató lény, talán a legjobban akkor tudjuk kihasználni, ha Orgling haszonállat jellegű erőforrás lényekkel használjuk. A sebzés adása szerintem ritkán fog igazán jól jönni, de ha csak arra jó, hogy az ellenfél nem meri megtámadni a kis lényecskéinket, már megéri. Az anti-blokkolása miatt pedig bekívánkozhat majd a side-okba, hisz nem jó a max. vp nélküli élet és börtön/bilincs ellen se rossz.
Viharóriás (7): Elsősorban óriás pakliba ajánlom, de esetleg Behemótok nagymestere mellé is beférhet. Óriásoknál a gyorsasága miatt fogjuk szeretni, a behemótoknál inkább csak kínunkba rakjuk majd be (egy Elmeszonda vagy egy Pszionikus entitás mennyivel tápabb nála...) - túl sok nagyobbat ütő lényt nem találunk nála.
Zirri átokmacska (8): Ellenszenves egy jószág. Ezzel kezdeni a játékot elég undorító dolog - az ellenfelünk utálni is fog miatta. Persze ha nem mi kezdtünk, akkor már nem annyira nagy szám, de ha eltékozolta a manáját valami nem túl fontos dologra, akkor még tud bajt okozni. Az idő előrehaladtával már nem érzem annyira keménynek a frissiben telepített macskát, inkább az áramlása miatt fogjuk akkor már kedvelni - kritikus pillanatban egy counterelhetetlen manapusztítás megfordíthatja a meccset.
A hatalom torzulása (8): Ingyen lapcountert a népnek! Hátránya óriási - pont mint régen. Olcsó (főleg nullás) lapok ellen jól működik, drágábbak ellen már igencsak meg kell gondolnunk, hogy bevállaljuk-e. Ostrommal vicces lehet.
Árnyrém (8): Hiába csak nagyon kevés lapot counterel, mégis meglehetősen univerzális. Ingyenes lappal majd minden pakli játszik, s mindezt ingyenes lényként megakadályozni elég jó. Visszacounterelni ritkán fognak rá, ott marad az asztalon (építhet, plusz manát termel, áldozható - szóval csupa haszon). Ha esetleg később húzzuk be, az se gond letakarítja az Ősi béklyót és a Bufa kódexét, ami pedig több paklit taccsra vág - s mindezt megakadályozhatatlanul. Bátran ajánlom mindenféle feketével játszó pakliba; valószínűleg a legjobb az élőholt deckbe lesz majd.
Árnytestvér (7): Vámpírpakliba azt hiszem kétségtelenül helyet fog kapni, elég stabil és a többi lényünket is be tudja védeni. Az anti-blokkolása miatt előkerülhet még máshol is, side-ból, ha esetleg nagyon erőre kapnának a blokkoló paklik.
Az ősök szelleme (8): Élőholt pakliba kötelező választás, de bármiféle lényes pakliba simán befér, ahol csak úgy szórjuk az olcsó lényeket. Kicsit Kritanoid mágus érzésű, sajnos értelmes ingyenes lényből messze nincs annyi, mint varázslatból.
Dekird, a kaszás (7): Érdekes és változatos képességek - de a magam részéről egyiktől se vagyok elbűvölve. Lényeket leszedni kissé körülményes lehet (sok manából kell lerakni, különben csak a kis lényeket intézi el), ép-be is kerül, ez meg azért lehet baj, mert a legtöbb lény amúgy is üt, így gyorsan faragódik le az életerőnk. Persze gyógyulásra is egyből megoldásként kínálkozik, ha van elég lényünk, akár 20-ra is felgyógyulhatunk. Naso-thin nagyúrral ez is jó lehet. Az öt sebzés játékosba kivégzésként lehet jó. Nem nagy szám, de azért jó hogy ezt is tudja.
Doorwalth (5): Egy dolog miatt érdemes rá pár szót vesztegetni - a vámpírpakli. 1 VP-ért ötöt ütő repülő lény azért már nálam is megüti az ingerküszöböt, pedig a hátránya katasztrofális. A kék rendkívül népszerű szín, nagyon sok pakliba használják (ha mást nem, egy-két vízió kedvéért), fehérrel és Rhattal is bőven játszanak. Hordauduk nagyságrendekkel jobb hordalény nála, és még az is csak ork pakliba fér be (ha befér még egyáltalán).
Drakolich (8): Sok pakli gyűlölni fogja, ha lerakjuk. A lények legjavát rezzenéstelen arccal lepucolja, igaz, borsos árat kell kifizetni érte. Egy kis manatermeléssel ez megoldható, vagy ha játszunk lényekkel, melyek olcsóbbítják (pl. Árnyrém, Naso-thin nagyúr, Aranymágus, Chosuga, Manaevő féreg - csak hogy az univerzálisabbakat említsem).
Halálóriás (7): Kit zavar egy 4/4-es lény, ami semmit se tud, csak túléli párszor? Senkit? Bizony, tényleg nem túl nagy fenyegetés, de két okból is szóra érdemes. Az egyik, hogy óriás, talán páran kedvet kaptatok az óriás paklihoz, abba nem rossz. De sokkal érdekesebb tulajdonsága, hogy áldozáskor is életben marad - kirakhatunk belőle akár 4 db áldozós lapot is, vagy feláldozzuk négyszer egy Aranymágusnak. Van benne lehetőség, csak kérdés, hogy érdemes-e azzal foglalkozni, hogy kiaknázzuk azt.
Leah főpapja (8): Mindenféle Leah központú paklik egyik kulcsfigurája lehet. Elsősorban élholtakkal fog jól működni, a Zombi mesterek nagyon szívesen fogadják az extra izmokat, persze minden más kadáveren is jól mutat majd. A sebző képessége egyszerűen mesés lehet, 1 VP-ért kilenceket lövöldözni igazán vidám dolog. Ne is legyünk restek ezt megtenni.
Leah oltára (7): Talán a régi, klasszikus leah horda ismét előkerül? Nem túl valószínű, de egy próbát megér. Vámpírokhoz, élőholtakhoz és krabberekhez azért jól passszol.
Leah temploma (8): Eljött a gonoszság ideje. Ha valahogy ki bírjuk szenvedni (főleg aktívan) akkor gyakorlatilag nyert ügyünk van. Két VP-s drágítást egyik pakli sem viseli el, a többi képesség már szinte csak hab a tortán. Az izmokat a Zombi mesterek köszönik szépen. Élőholt pakliba, leah hordába, krabberekhez remek lap lesz. Kalandos kedvűek épület pakliba is kipróbálhatják.
Lélekorzó (7): Egy alternatíva az Óriás patkányra és a Lidércharcosra. Sokkal támadhatóbb, de sebezni is tud, hosszú távon sokat dobat, ráadásul az ellenféltől is szállhatnak el a papirosok. Élőholtként sokkal használhatóbb lenne.
Lidércvipera (6): Egyért hét sebzés még akkor is jól hangzik, ha csak a következő körben fog realizálódni. Bántani nem nagyon érdemes, a büntetése majd akkora, mint a sebzése, s ekkor megkímél minket az ellenfél az 5 ÉP sebződéstől. Az 5 ÉP sebződés miatt már nem is tűnik annyira remek dolognak ez a nagy sebzés. Az, hogy a lények ellen gyengén teljesít, még megbocsátható lenne, de ez a két hátrány együtt már sok, hogy berakjuk egy pakliba.
Morgan (8): Morganban már önmagában rengeteg lehetőség van, többféle pakliba is remekül illik. Dobathatjuk mind a saját, mind az ellenfél pakliját, így akkor is hasznát látjuk, ha az ellenfél nem használ lényt, vagy tudjuk, hogy nagyon jó lapokat szerválhatnánk a gyűjtőjén keresztül. De akkor is remek, ha szeretnénk egy kulcslényünket eldobni a pakliból (és utána feltámasztani). A legtöbb népszerű lényt 1 VP-ért vissza tudja hozni (ha mást nem egy Kurtz biztos akad majd a gyűjtőkben), ami jó képesség, s ne feledjük, hogy bárhonnan képes feltámasztani. Feketével játszó paklikba bátran ajánlom, főleg ha terülős paklival operálunk (pl. a most felerősödő élőholt kombó pakli vagy krabberek), de még néhány asztalon maradó mellé is érdemes lehet betenni (leginkább börtön/bilincsbe), a hosszú távú előnyei miatt bőven megéri az árát. S ha víziókkal is játszunk, akkor van még egy érvünk mellette.
Morgan átka (7): Egész olcsón kikapcsolhatunk egy lényt, s ha az ellenfél nem szedi le az átkot, akkor könnyen bajba is kerülhet. Kár, hogy nem túl nagy ügy megoldani, így igen ritkán lehet jól kihasználni.
Nagyobb életszívás (8): Amint csinál, az nagyon jó. Nagy bánatom, hogy a szingularitás miatt "csupán" csak az történik, hogy leszedünk pár lényt, és sebezzük az ellenfelet. Ennél már történtek csudább dolgok is egy körben. Ezzel azért nem azt akarom mondani, hogy hajítsuk a kukába a lapot; játszunk vele bátran - de lehet elég, ha a sideba berakjuk. Az áramlása is jópofa - egy mini életszívásocska, egy Demizrára vagy egy fattyra pont jó lesz.
Őstestvér (8): Egy egyszerű és őszinte lény. Nem kenyerem ennyire drágán lényeket nevelgetni (vagy ha már ennyit rászánok, tudjon is valami komolyat), de azt kell mondanom, hogy 5/5-ös mágikus védelmű, rezisztens lény bizony megér akár 5 VP-t is (jó lesz levadászni Kurtzokat). Ráadásul Vámpírsárkány vagy egy Képmás is akadhat mellé, így akár egy kontrollban is el tudom képzelni. Természetesen egy vámpír pakliban vagy Kragoru familiárisára épülő koncepcióban jóval combosabb lesz.
Troll lady (7): Passzív is, manát is kell költeni, hogy üssön... ki akar ezzel játszani? Túl gyakran biztos nem fog előfordulni, Hegymélyi keltető mellé azonban jó lehet. De berakhatjuk egy kalandozó pakliba is, Páncélos lovaggal kombinálva igen komoly dolgokat lehet összehozni (ilyenkor troll kölykökre kell gyúrni).
Zombi mester (8): Ha életképes lesz az élőholt pakli, akkor ebben nagy szerepet fog játszani a Zombi mester. Nem túl drága, nem is kockáztatunk vele túl sokat - viszont annál többet nyerhetünk. Minden élőholtunk után húzhatunk egy lapot - nagyon tápos. Ráadásul börtön/bilincs mellett sem kell pánikba esni, hiszen semmi se kötelez rá, hogy az izmokkal rögtön húzzunk, verekedni is jól tud a mester.
Apró gömbvillám (5): Egyszerű direktsebzés. Frissen bontotton és hasonlókon jól jön, amúgy nem játszanék vele.
Aranysörényű pegazus (7): Azt kell mondjam, nem ez lesz a pegazus pakli sztárja. Jópofa ez a kis manaszerzés, de túl messzire nem megyünk vele. Azért ha a pegazusok mellett rakjuk le a voksunkat, mindenképp használjuk.
Arkhon, a vezér (7): Kalandozópakliba jónak ígérkező lény. Olcsóbbít, és egy jó pillanatban szintet is ad. Mi kell ennél több? Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy bár gyakran hasznos, de sok szituációban nem elég jó, a hordát nem támogatja eléggé (jobbak a repülő kalandozók), a nagyobb kalandozók mellé meg fabatkát sem ér. Azért mindenképpen próbáljátok ki, hátha csak nekem működött rosszul.
Bűvös ököl (7): Szeressük az izmokat. Főleg a nehezen counterelhetőeket. Ez a három izomjelző gyakorlatilag minden lényen jól mutat (különösen egy Zombi mesteren áll jól), és az aktivizálás is jó lehet. Külön öröm, hogy a Bűvös ököl bűbáj, így kombózni is lehet, pl. egy fehér pakliban könnyen kijöhet, hogy Raia bűbája és egy Üsző a kidobóember mellett 1 nekronért vagy 1 VP-ért húzhatunk egy lapot.
Fehér tigris (7): Egy komplett asztaltakarítás négyért? Ráadásul egy lényként, hogy nehéz legyen megakadályozni? Ez több, mint jól hangzik. Sajnos a dolognak van egy jelentős árnyoldala is: az ellenfél kapni fog egy 4/4 -es lényt, igaz ez még nem a világ vége, de hát akkor is kezdenünk kell vele valamit. Ha kevésben vagyunk, akkor igen veszélyes játékot űzünk azzal, hogy tálcán nyújtjuk át a nyerés lehetőségét.
Főnix herceg (7): Igaz, nem a legnagyobb spoiler, de úgy érzem, hogy egy nagyon jól játszható lap. Nem is kell különösebb módon rágyúrni a tűzlapokra, elég, ha csak pár tűzsebzést is okozó lappal játszunk mellé (pl. Keleti sárkány, Yuong tűzsárkány) és akkor visszajönnek az út közben elhullott madárkáink.
Gyémántsárkány (8): Szép nagy dög. Mostanság nem sűrűn látni ilyen drága lapokat az asztalon, kivéve Kyorg ősmágus mellett, de hát az a pakli direkt arról szól. Ez a Gyémántsárkány szerintem elég használhatóra sikeredett, borsos ára mellett legalább valóban hasznos, és nehezen megoldható. Ha éppen nem kell leirtania semmit, akkor szép termetesre tud behízni (és közben egyre nagyobb veszélybe is kerül). Általában a kijátszása körében leborogat valami csúnyaságot az őrposztból (pl. egy Kurtzot), majd lelő egy lapot. Ez hétért persze még messze nem egy nagy ördöngösség, de ne feledjük, ezt következő körben is meg fogja tenni. Azért nem árt némi manatermeléssel játszani mellé. Ha esetleg nem lenne rá keret, akkor legalább egy manát kinyerhetünk belőle.
Gyónás Raiának (4): Bár két dolgot is művel, mindkettő teljesen gyenge. Talán 2 éve jó lehetett volna.
Isteni harag (8): Az ára kicsit borsos, igyekezzünk vele lényeket kiiktatni, különben nem járunk vele túl jól. Négyért leszedni két nem-lény lapot általánosként: rossz üzlet. Két lényt leszedni kettőért és húzni két lapot viszont már nagyon jó üzlet. Az egy lény egy nem-lény bolton is csak nyerni tudunk, ezért összességében úgy gondolom, hogy jó boltot csinálunk azzal, ha játszunk vele.
Napkirály (7): Sajnos nem túl univerzális lény, mostanság kissé kevés a fehér asztalon maradó lap, amivel sokan játszanának, így vélhetőleg leginkább egy egyszínű pakliban fogjuk viszontlátni. Vagy kombózhatjuk Felszabadítással, 3-4 angyal már szépen leviszi az árát és onnantól már kifejezetten jónak számít. 4 VP-ért már korrektnek mondhatjuk a Napkirályt, de persze 1-ért az igazi.
Ommó (8): Sok különböző pakliban is jól teljesített. Manát pusztítani mindig megéri, hisz ha nincs rá kerete az ellenfélnek, akkor nemigen fog tudni lapot kijátszani. Külön jó, hogy akkor is lehet vele bűvészkedni, ha épp egy fia manát nem tud elvenni, sebzésnek se túl rossz.
Páncélos lovag (7): Leginkább egy fehér hordába tudom elképzelni, de valamilyen Hegymélyi keltetős elképzelésbe is beleillik (az aktivizálás miatt). De akár valamilyen gonosz kombóba is be lehet passzírozni, amiben passzivizálgatós lények szerepelnek.
Robbanó üstökös (7): Korrektül lepucolja az ellenséges haderők nagy részét. Ha nem jelent volna meg egy rakat nagy dög, melyek túlélik ezt az offenzívát (pl. az avatárok), akkor még alapból is ajánlanám a használatát, így inkább a side felé érzem helyénvalónak. Külön öröm, hogy akkor is lehet értelme, ha már réges-rég elfogytak a leszedni való seregek.
Rubinsörényű pegazus (7): Ezt már csak pegazus pakliba is amolyan tölteléklényként raknám be. A képessége nem túl emlékezetes - gyógyulás nyilván bármikor jól jöhet, sőt a lény visszavétel sem rossz, de egyszerűen kevésnek érzem az üdvösséghez. Főleg mert gyakran lesz, hogy ezek a képességek pontosan semmit sem raknak hozzá a játékhoz. A 4/5-ös üres repülő lény pedig elég nevetséges.
A holtak békéje (8): Egy egész használhatónak ígérkező sidelap a gyűjtő kisemmizésére. Egy varázspontot bőségesen megér a teljes megsemmisítés, utána pedig csupán csak passzivizálgatnunk kell, hogy a friss lapokat is eltemethessük.
Aquan (8): Kalandozó (végzetúr) pakliban igazi sztár, könnyűszerrel feltápolhatjuk annyira, hogy tízet vagy még többet üssön (pl. egy Múló szintlépéssel). Sajnos kissé sérülékeny, bármiféle sebzés elintézi - ezt a hátrányt talán megéri bevállalni az esetleges nagy sebzés miatt. Ráadásul a büntetése is nyújt egy kis vigaszt.
Druida (6): Jónak hangzik az, hogy a szörnyeim 1 VP-vel olcsóbbak, akár még építeni is lehet rá. De kérdés, hogy melyik pakliba lesz jó. Illetve még jobb kérdés, hogy mennyire ér meg egy lapot egy Druida? Passzív 2/2-es lény - ez eddig elég nagy hulladék - és egy kis izom és gyógyítás. De mire ezt ki tudjuk használni, már véget is ért a meccs. Arról nem is beszélve, hogy a huszadik körben abszolút haszontalan.
Fekete özvegy (7): Kicsi veszélytelen lapnak nézi az ember. De jobban belegondolva rájöhetünk, hogy egész hasznos tud lenni, építhet földanya ligetet, kijöhet mellette a Mérgezett dobótőr, vagy egy áldozós pakliba berakhatjuk, ahol egy olyan áldozható lap, ami ütni is tud. Ráadásul a Pókkirálynő által termelt jelzőnek is jól jön.
Földanya (8): Sok zöld lappal játszó koncepciókban (teknős, mérgező, stb.) igen keményen működhet. Mindenféle erőlködés nélkül kapni fog 3-4 izmot, ami azért már igen szép termetessé varázsolja ezt a hölgyet. A belé fektetett manát is visszakaphatjuk pillanatok alatt ha úgy akarjuk, de laphúzásként is hasznát vehetjük.
Földanya amulettje (8): Eddig sokan rettegték a counterek mindenhatóságát - de most végre egy értékelhető fegyvert kaptak a "nem counterelők" is. A sok gonosz reakció laptól egy szemvillantás alatt megszabadítja az ellenfelet (és minket is, ha valamiért játszunk vele), potom 3 ÉP befektetésével. Mielőtt elkezdenénk örömtáncot járni, ne feledjük, hogy ez csak egy darab lap, amit fel is kell húzni, és reménykedni, hogy mielőtt használatba vehetnénk, nem szedik le. S megvédeni ugye nem lesz egyszerű, hiszen mi nem counterelünk. Ne essünk kétségbe, mindenképpen egy figyelemre méltó lap, sok pakliban fogjuk viszontlátni, hisz ez egy igazán hatékony alternatívája lehet a countereknek.
Földanya ligete (7): Komoly megkötései vannak - nehogy véletlenül tényleg jó legyen a lap. Az, hogy csak Sheran lénynél jön aktívan nem akkora gond, hisz akkor nyilván zöld lények mellé fogjuk berakni. De az, hogy csak aktív lényt lehet neki áldozni, már jócskán csökkenti az erejét. Hisz a legkézenfekvőbb áldozatunkat - az építő lényt - nem tudjuk áldozni, s abban hogy épp lesz-e még lényünk (amelyik épp aktív, és nem okoz gondot, hogy fel kell áldozni) már erősen kérdéses. Persze ilyenkor használhatjuk keresésre is, de ennél többnyire szerintem erősebb az erőforrás képessége; kicsit borsos árat fizetünk egy lény keresésért.
Melkon (8): A régi kedvenc ismét felbukkan. A 4 VP-s Melkonnak alig volt ideje végleg elbúcsúznia a versenypakliktól, már fel is lett újítva. Olcsó, nehezen kivédhető manapusztítás, ami még szét is üti lassan az ellenfelet. Lényként nyilván elég gyengécske eresztés, varázspontot sem fog jó eséllyel túl sokat elpusztítani, de egy kis drágítással (Lassan járj, Bűvös erdő) karöltve már elég hatékony lesz, hogy a pocsékba hagyott kis manácskákat lecsipegesse. Lassan járj mellett meglehetősen gusztustalan, ha mi kezdünk és egy Melkonnal nyitunk (ekkor persze +1 nekronért érdemes kijátszani, különben bedrágítjuk). A célozhatatlansága és a láthatatlansága együtt bebiztosítja, hogy sikeres akciót hajt végre. Ha esetleg nem lenne egyértelmű, mindkét képességgel felruházhatjuk, ha úri kedvünk így diktálná.
Mérgezett dobótőr (7): Ha meg tudjuk oldani, hogy játékba kerüljön (csont, vagy mérgező lény), akkor tagadhatatlanul egy jó lap birtokába kerülünk. Vagy sebezgetni az ellenfelet, vagy terrorizálni a lényeit jó mókának ígérkezik, kár, hogy a legtöbb pakliba nem lesz túl egyszerű kirakni. Sebaj, legfeljebb csak mérgező pakliba fogjuk viszontlátni.
Ördögűző (7): Egy igen korrekt ellenlap a gonosz paklik ellen. Szerintem jó pár olyan pakli akad, amely gonosz lapokat akar lepakolni az asztalra, így ne legyünk restek, rakjuk be bátran a cserepaklinkba. Alapból azért meglehetős nagy dőreség lenne használni.
Pókkirálynő (8): Ez is nagy kedvencem volt tesztelés során - és még mindig látom benne a fantáziát. Rövid idő alatt pókocskák hadával képes elárasztani a játékot, ami lények ellen is hasznos de akár ölésnek is kiváló. Börtön, vagy bilincs jellegű paklikba, vagy ezek ellen ajánlom.
Savas üvegcse (5): Egyszerű, mint a faék. Vagy leszed egy lényt vagy sebzi az ellenfelet egy alkalommal. Még a lapot is visszakapjuk a kör végén. Ez remekül hangzik, csak a legtöbbször nem fogunk tocsogni a csontokban, vagy ha tárgyas paklival játszunk, akkor ennél sokkal erősebb dolgokba is fektethetjük a nehezen kitermelt szörnykomponenst.
Sheran könnyei (7): Egyszínű zöld pakliban rendkívül kemény tud lenni - ehhez persze nem árt, ha rendesen pörgetjük a paklit, és sikerül valahonnan egy csontot is szereznünk. Ha ez összejön, akkor igen csinos erőforrásra teszünk szert, körönként egy ingyen lap a jutalmunk. Ez nagyon durva képesség, szóval igyekezzünk valahonnan előkapirgálni azt a csontot.
Sheran védősárkánya (8): Lények ellen igazán remek. Amit bele kell fektetnünk az kb. a nullával egyenlő, hiszen pontosan 0 VP-be kerül, és igen szépen megtizedelheti az őrposztot. A legtöbb lény hozzá se tud szólni, mivel nincsen mágikus támadása. Szerencsére a méltán népszerű A gyenge ereje se tudja bántani így a leggyakoribb veszélyforrást ki is kerülte. A legtöbb hordának komoly problémát fog okozni a leküzdése.
Szilmill spórák (8): Univerzális jószágok ezek a Szilmill spórák. Ha kell építkeznek, ha kell feláldozzuk őket, de hasznosak lehetnek VP-termelésre, vagy védhetnek minket. Így összességében tehát igen sok lehetőség rejlik benne, érdemes lehet különféle paklikban kipróbálni, garantáltan jól fognak működni.
Vérfürdető magszim (6): Ha a Troll lady nem volt egy túl erős lap, akkor ezzel mit kezdjünk? A passzív lényeket nemigazán szeretjük, s azt sem igazán csípem, hogy manát kell feccölni minden egyes ütésébe. Ráadásul nem árt az ellenfél körére is tartalékolni egy kis VP-t különben egy kósza Keleti sárkány lepöccinti.
Vízmester (6): Kifejezetten a Tűz síkjára épülő pakli ellen készült. Ha annyira erős és népszerű lesz majd az a koncepció, akkor meggondolhatjuk, hogy játszunk Vízmesterrel, de szerintem fogunk erősebb és univerzálisabb megoldásokat is találni.
Zoloboo törzsfő (7): Szép kis rendet tud vágni az ellenfél soraiban - ha hagyják neki és van rá keretünk. A tartalékot kiszedni vele igen drága mulatság, de szerencsére az őrposztot jutányos áron tartja tisztán. Sajnos lényként igen gyatrán teljesít - amilyen keveset üt, az ellenfél kacagva tudja megvárni, amíg megoldja valahogy.
A hadúr szava (8): Bár az 1 VP-s varázslatcounterek nem épp a kedvenceim, de szerintem még abszolút a használható kategórián belül vannak. A kijátszási feltétele már bajos lehet, de ha olyan követő mellett játszunk vele (pl. hordaparancsnokok), amit csak elvétve szednek le, akkor gyakorlatilag olyan, mint ha nem is lenne. Az áramlása viszont abszolút hasznos, a legtöbb counterrel semmit se tudunk kezdeni nem varázsolgatós pakli ellen. Persze akkor is jól jön az áramlása, ha valamiért épp nincs követőnk.
Antimágikus goblin (8): Eddig igen kevés értelmes, asztalon maradó counter jelent meg. És azok is csak rövid karriert futottak be, vagy nagyon speciálisak. Az Antimágikus goblin elég keménynek mondható, sajnos egész súlyos árat kell fizetni érte - lényegében nem játszhatunk mellé varázslatokkal. Annyi baj legyen, van sok egyéb laptípus is. Goblin uraság igen hasznos, nemcsak counterelni tud, de még a bűbájokat is leszedi - s szép számmal van erős bűbáj. Ami gond lehet, hogy nem mindig van csontunk, így lerakása után az ellenfél könnyen elkaphatja, nem tudja bevédeni magát. Utána viszont már nehéz fülön csípni.
Arató csattanat (7): Annyi sok lap jött ki, melyek a "passzív lényes" paklira csábítják az embert. Ezért tegyünk is vele mihamarabb egy próbát; Hegymélyi keltetőre építkezve igen sok paklinak okozhatunk kellemetlen perceket.
Az ongóliantok dühe (7): Nem egy nagy befektetés, ahhoz képest, hogy mennyit nyerhetünk az ügyön. Egy combosabb lénynek simán adhatunk ezzel 5-6 sebzést is, ami azért egy 1 VP-s cantripnek elég kellemes dolog. Behemótok nagymesterés pakliban igen hatékonynak tűnik.
Bátorság (8): Hasonló, mint az Ongóliantok dühe, csak egy kicsit jobb. Lévén ez ingyenes, sokkal olcsóbban megússzuk a bulit, és fogdosnunk se kell túl sokáig. Molluszk mellett igen ideális, nem csak ingyen két sebzés, de még A gyenge erejét is hatástalanítja, vagy egy másik Molluszk ellen az elhajított tőrt oldja meg. De nyugodtan használjuk bármilyen lénypakliba.
Don Caloni (7): Az őrposztban lévő lényeket tökéletesen megoldja - csak kicsit lassacskán. Sajnos messzebb nem ér a keze, a hátul gonoszkodó fickókkal mit se tud kezdeni, illetve nem okoz túl nagy gondot, ha kimenekítjük a lényeinket előle. Egy kicsit nagyobb sebzése lenne, akkor látnék benne fantáziát, de így szerintem csak elvétve éri meg használni.
Felnövekvő nemzedék (8): Ki nem szereti az ingyen lapcountereket? Nincs ilyen? Gondoltam. Mondjuk az ingyen lapcounter kicsit talán erős erre a lapra, de még így is szerethető. Megfelelő pakliban valóban ki tudjuk majd játszani 0 VP-ért, de ott is általában 1 VP lesz a költsége - de ennyit még bőven megér egy lap megakadályozása. Az egy dolog, amivel nem vagyok annyira kibékülve, hogy meg kell mutatni a kezemet (ez egy okos ellenfél ellen elég nagy hátrány, nem fog hibázni) - de hát valamit valamiért.
Gruangdag (8): Tharr avatárja méltó a hírnevéhez - nagy, eszetlen és brutális. A barna szín amúgy is könnyűszerrel telepakolja az asztalt mindenféle okossággal (köszönhetően a molluszkos vonalnak), így akár a második körben is megjelenhet őkelme. Ha még lapunk is akad hozzá, akkor veszettül durva tud lenni, 10 sebzést senki se fog megköszönni. És ha esetleg még maradt a kezünkben egy Ongóliantok dühe is...
Iszonyatos goblin (6): Alapvetően nagyon drága. Ha már összekoldultunk némi SZK-t, akkor már csupán 3 VP-be kerül, de én még ezt is pazarlásnak érzem egy jószerivel képesség nélküli lényre. Jó, hogy varázslattal nem lesz egyszerű elintézni - de nem is túl fenyegető. Goblin pakliba se túl valószínű, hogy beraknám, sokkal nagyobb figurákra képes az a pakli, mint hogy ilyenekkel szórakozzon.
Molekulabitorló (8): Kegyetlen jó lapleszedés szerűség. Sajnos a lényeket nem kezeli túl jól (többnyire), hisz a legtöbb értelmes kreatúra rendelkezik valami komolyabb harci kapacitással is (amellett, hogy tud valamit). Nem lény lapokat már szívesebben fogunk elcsaklizni, de a legboldogabbak akkor lehetünk, ha egy Vulkáni energiát húzunk be.
Ongóliant roham (6): Ami azt illeti ez nekem még óriás pakliba se fért be, de a tesztelő társaim azt mondták, hogy jó volt. Ez előfordulhat, de én úgy vélem, hogy van benne egy kis fölösleges kockázat, hiszen a követő, ez és még két óriás már négy lapot lefoglal a kezünkből és ezek mellé általában még 1-2 lap, ha akad, s azokkal meg nem ártana megvédeni a rohamot. Illetve, ha már Melákkal játszunk, akkor vagy ezt, vagy a követőnket nem fogjuk tudni eléggé kihasználni. A tempónk is lassulhat, ha arra várunk, hogy két lényt kirakhassunk vele, vagy egy első körös Viharóriást visszatartunk e miatt. Ráadásul a bilincs is zavarja.
Ongóliant (6): Ha óriás pakliba nem is túl ideális (repül, üt - semmit nem tud), de egy épület pakliba már tehetünk vele egy próbát. Körönként egy épület feláldozásával odasózhatunk egy jó nagyot az ellenfélnek. Építő rakshallion és egyebek mellett szép magasra felmehet a strukturális pont, akár 8-10-et is odasózhatunk egy épület elhajításával.
Ostrom (8): Manapság már minden pakli játszik laphúzó erőforrásokkal, ezért az Ostrom garantáltan hatékonyan tud működni. Még egy kontrollnak is kétszer meg kell gondolnia, hogy kijátssza-e az erőforrásait, hiszen villámgyorsan veszélyes helyzetbe kerülhet miattuk.
Smack, a tisztogató (8): Korrekt lény. Manapság már kb. mindenki játszik valamivel, amit le kell irtani, így nem kell attól félni, hogy Smack bácsi túl sokáig pihenne.
Trappoló dinymák (7): Egész univerzális és olcsó "asztaltakarítás". Alapvetően túl nagyot nem kockáztatunk, ha az 1 VP-s lapunkat megcounterelik vagy leszedik, akkor szinte semmit se buktunk. A képességét már csak igen ritkán fogják elkapni, mondhatni fixen fog működni. A nem-lény lapokat elég csúnyán elintézi, sajnos csak egy rövid ideig. A lények már permanens károsodást szenvednek, igaz jóval gyöngébbet.
Végképp eltörölni (8): Nagyon tápos leszedés, az olcsó lapokat annyira olcsón tünteti el, hogy csak öröm nézni. Külön kiemelném, hogy a Semmibe lövi a lapokat, így a Sírrablókat és Manaevő férgeket is tökéletesen megoldja. Nem kétséges, hogy népszerű lesz.
Baross Ferenc
Baross Ferenc(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 13 szavazat alapján 5.9)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Örökkévalóság lapelemzés - 2. rész. Létrehozás: 2010. december 9. 10:44:27 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 | Nyomtatási forma |
|