Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A pusztulás sírjai
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
"Az igaz, hogy nappal van, de ezt a helyet mintha elkerülnék a nap sugarai. A bejárati kovácsolt vaskapu kicsavarva, széttépve hever a bejárat mellett, mintha valamilyen démoni erő szaggatta volna szét. Beljebb sírokat látsz. A növények kiszáradva, megfeketedve meredeznek. Az orrodat eltömi a szörnyűséges dögszag." - az Encyclopedia Fantasia a pusztulás sírjairól, melynek közelében csak a Leah papok pihenhetik ki magukat igazán
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Paklik mindenkinek 4. - Semleges csatamező


Régóta gondolkozok már egy Semleges csatamező pakli leírásán - ebben több dolog is akadályozott: szinte sose játszottam még vele, illetve nem éreztem elég erősnek a paklit (és többek közt ezért nem is raktam össze). Az áprilisi beholdelres pörgős versenyen csatamezővel indultam, így mindkét probléma megoldódott: elég erősnek érzem immár a paklit, és sikerült némi tapasztalatot is összegyűjtenem vele.

Ami leginkább tetszik magában a csatamezőben, hogy nincs olyan pakli, ami ellen komoly hátrányban lenne, a legtöbb koncepciót igen jó eséllyel elveri (mármint a kontrollos verziója). De akkor miért nem ezzel nyerik sorra a versenyeket? Ennek fontos oka, hogy sok pakli side után képes valamennyire ledolgozni a hátrányát, illetve a soklapos és változatos pakli miatt kicsit érzékenyebb a szélsőséges húzásokra (kevesebb esélyünk van megmentő lapot húzni, ha baj van). Ez akár igaz lehetne a Sokszínűségre is, de ott az 5 lapos kezdés és a +7 ÉP egyensúlyba hozza a szélsőséges húzásokat.

(Talán érdemes lehet kiemelni, hogy a paklit legalább 80 laposra érdemes összerakni, különben túl sokat számít a kivett 7 lap; furcsa mód 150-200 de akár 400 lapos paklik is működőképesek lehetnek, de nyilván egy bizonyos lapszám felett már csak gyengítjük a paklinkat.)

Problámás lehet, ha a színösszeállítást nem elég körültekintően választjuk meg: az adott metagame alapján kell igazítanunk a paklit, hiszen másfajta környezetben másfajta súlyozás segíti át a problémás helyzeteken a paklit. Példának okáért a fekete szín alapvető választásnak tűnhet, sok jó erőforrásal és egyben semmizéssel is rendelkezik. Mindez kitűnő döntés egy kontrolloktól hemzsegő környezetben, de végzetes lehet akkor, ha az ellenfelek nagy része lényes/agro paklikkal játszik.

Kék természetesen alapvető a pakliban, a legtöbb jó lap most kékben van - illetve a Kurtz és a víziók is kiemelt fontosságúak lehetnek. Sárgát a védelmi szekciója miatt érzem fontosnak, counterek, Cselvetés, Manaevő féreg - és side után még egy kis counter. Sosem árt ugye, ha az ellenfél lapjai nem annyira jönnek létre. Ez a két szín nekem eddig nem kérdés, messze földön híres kontrollszín a kék és a sárga. De mivan a másik kettővel? Érdemes lehet itt eldönteni, hogy milyen típusú paklikra számítunk, és az alapján kialakítani a színválasztásunkat. Természetesen mindegyik szín helyt követelhet magának, hisz egyik színt se mondanám gyengének - legfeljebb kevesebb benne a kontroll lap. Ez persze nem feltétlen baj, legalább kisebb lesz a pakli. Kontrollos környezetbe inkább a fekete-fehér párost ajánlom, máskülönben a piros-barnát. Az utóbbi párosnak megvan az előnye, hogy igen sok agresszív lap van bennük így a lassú meccsek miatti idő lejárást is elkerülhetjük. Fehérben külön érdekes lehet a Mardakor misztikus (akár 3 is), de én soha többé nem szeretném éles helyzetben felhúzni, így vélhetőleg lemondok róla örökre.

Személy szerint nekem a kék-sárga-piros-barna a legszimpatikusabb, mostanában egyre jobban kedvelem az agresszív összeállítású kontrollokat - manapság már a sikeres kontrolljáték elengedhetetlen része a támadó stratégiával történő irányítás, különben lemaradunk. Természetesen érdemes más színeket is kipróbálhatunk, akár még a sárgát is lecserélhetjük, de a kékhez ragaszkodom.

Az itt leírt pakli majdhogynem 1:1-ben megegyezik azzal, amivel a pörgősön játszottam. Sokaknak talán furcsa lehet, hogy csomó lapból csak egyet vagy kettőt raktam be. Elvileg beférhetne belőlük még egy, vagy akár kettő is, de ezzel egyrészt a paklinak a hangsúlyai kicsit eltolódnának más irányba, illetve én szeretem változatosan összeállítani a paklijaimat - így okozok meglepetéseket magamnak és az ellenfeleimnek is. (Igaz, túl nagy meglepetés nincs, miután már a játék előtt végignézték a paklim.) Vannak lapok, amikből azért használok egyet, mert nem szeretnék kettőt húzni belőlük. Akkor meg minek kockáztassak, hogy véletlenül kettőt húzok? Úgy érzem a lapok már eléggé ismertek mindenki számára, külön nem szeretném fejtegetni, hogy mit miért raktam be. Egyedül az erőforrás része lehet kicsit gyenge - ezt szerintem nagyjából kompenzálja a sok támadó lap, de azzal az előnnyel, hogy nem sok lappal, hanem rögtön a győzelemmel kecsegtetnek.

Itt-ott pár kiegészítő gondolatot is hozzáfűztem.

  • 2 Isteni szózat
  • 3 Szörnybűvölés (új)
  • 3 Energiaital (új) - Sokan nem használják, pedig abszolút ingyenes erőforrás. Pici segítséget nyújt, a tempó hátrány többnyire nem okoz problémát. Kör végén úgyis sok lappal húzunk, legalább lesz az ellenfél körére is valamilyen cselekvésünk. A gyógyulásunk úgyis kevés, így extrán hasznos. Ritkán, de érdemes egy kicsit visszatartani a lap kijátszását, hogy a gyógyulást is ki tudjuk használni.
  • 3 Morin tigris
  • 3 Tudati blokkolás
  • 3 Hullámok úrnője
  • 3 Prevenció
  • 3 Kurtz
  • 3 Izmos manó
  • 3 Tömegbájolás (új) - Hiába ennyire drága, és néha nem sok mindenre jó, annyira nagy benne a meccs fordítási potenciál, hogy meg kell kockáztatnunk, hogy többet is húzunk belőle. Az áramlása teszi ezt megbocsáthatóvá - ezt addig ne használjuk amíg nem muszáj.
  • 3 Bűvös forrás
  • 3 Pszionikus entitás (új)
  • 3 Szilánktündér
  • 2 Az Idő kereke (új)
  • 2 Hendiala pillantása
  • 1 Demizra
  • 1 Chosuga (új)
  • 1 Nyomorult gyűjtögetés
  • 1 Nyerő stratégia - lényegében Cselvetés és az Idő kereke közül fogunk választani. Nem mindig, csak 95%-ban. Ha kicsit több asztalon maradóval játszunk, érdemes lehet mellé a Cseppfolyós időn is elgondolkozni, igaz a 4 lapos kezdés miatt néha siralmas.
  • 1 Víziók
  • 1 Kronobogár (új) - Kihagyható, de a játék elején nagyon sok paklit kőkeményen tud akadályozni.
  • 1 Térfaló manaspórák
  • 1 Diána kívánsága - Egy kis meglepetés, nagyon drága, nagyon elavult, de mivel a kutya se számít rá, néha meghökkentően nagyot lehet vele oltani. Kedvenc trükk miatt is jó lehet.
  • 1 Kellemes álom
  • 1 Rugalmas erőforrás
  • 1 Tűnékeny csábítás (új)
  • 1 Képmás
  • 3 Manaregeneráció
  • 3 Láncvillám (új) - Csak az agresszió! Ki akar meghalni, amikor nyerni is lehet? Sok profi az arcomba nevet miatta, de nekem még egyszer sem pihent a kezemben túl sokáig.
  • 3 Zu'lit kíésrlete
  • 3 A gyenge ereje
  • 3 Cselvetés - Amikor lapot keresünk, vagy veszünk vissza, szinte mindig ez lesz az, ami a kezünkbe kerül. Annyira ritkán játssza ki az ember 0-nál drágábban, hogy néha el is feledkezünk róla, hogy drágábban is ki lehet játszani. Ne kövessük el ezt a hibát, néha megéri belerakni pár manát.
  • 3 Manapajzs - Régen nem szerettem, és csak az Apró kívánságok miatt játszottam egy darabbal. De hamar megkedveltem - 40 ÉP gyógyulást minden további nélkül csinálhatunk a paklinkból is - de ha az túl vékony lenne, még mindig marad a mana. Mivel cantrip, sosem fog túl rosszul jönni.
  • 3 Manaevő féreg
  • 3 Kritanoid mágus
  • 2 Örökmozgó
  • 1 Mogokok alkuja - Furcsa, de megéri használni már a játék elején is a laphúzás kedvéért. Persze nem minden ellenfél és kéz esetén. Csak óvatosan.
  • 1 Minőségi csere (új) - Bár a lap kimondottan erős, arányaiban túl kevés gyűjtőben is működő lap van benn - így nem tudjuk eléggé kihasználni.
  • 1 Transzformáció - Kegyetlen dolgokat lehet vele művelni - feltéve, hogy bennhagyják a Kurtzokat. Ha kiszedik őket (gyakran fogják kiszedni), akkor nem igazán fogjuk tudni kiaknázni. Ezért elég belőle egy is.
  • 1 Furfang temploma - Szintén csak Kurtz-cal az igazi, ráadásul az ÉP is sok érte egy kicsit.
  • 1 Manaspirál
  • 1 Halászat - Talán túlzás alapból használni, de a kemény Molluszkos/áldozós jelenlét miatt be lehet kockáztatni. Az alternatív képessége pokol drága, de legalább értelmes.
  • 1 Agybénítás (új)
  • 1 Kedvenc trükköm
  • 3 Tirranda batyuja
  • 3 Nekronsárkány
  • 3 A pokol szeme
  • 3 Csuszpit (új)
  • 3 Tolvaj klántag (új)
  • 3 Yuong tűzsárkány
  • 2 Emésztő köd
  • 2 Szithon vérfókusz
  • 2 Zajos léptek
  • 1 Kisebb zan - Joker. Még sose pihent egy pillanatig sem. A kevés áldozható lap miatt elég lesz belőle egy darab is.
  • 1 Víziósólyom (új)
  • 1 Szokatlan ceremónia (új)
  • 3 Végképp eltörölni (új)
  • 3 Moa fényvető
  • 3 Apró kívánság
  • 3 Zilak-din főkancellár
  • 3 Börtjauk tréfája
  • 3 Moa fegyvergyár
  • 1 Malfunkcionálás
  • 1 A semmi hívása - Bár a lap maga igen jó, de annyira sok leszedés szerintem nem kell, hogy berakjunk 3-at. A Végképp eltörölni csak egy dolog miatt jobb szerintem: ingyen szedi az 1-es lapokat, és ez a játék elején rendkívül fontos lehet.
  • Érdekes kérdés lehet még, hogy miért nem használok bizonyos lapokat - pl. egy Trinigan energiapuffasztása elvileg minden további nélkül mehetne be. De szerintem annak a lapnak csak a Hálócsapda és a Zarknodok miatt van létjogosultsága (Börtjauk tréfa 3 VP kockázattal? Ugyan már...) - de ezt a csatamező megoldja. Hirtelen más olyan lap nem jut eszembe, ami furának tűnhet, hogy kimaradt.

    Side-ot nem írtam, de aránylag egyszerű lesz összeállítani: a lapok egyik fele az agro dekkek ellen legyen, a másik fele a kontrollok ellen. A legfőbb szelekciós szempontunk a sidelap olcsósága legyen, ez az agro ellen kiemelten fontos, de a kontrollok párharcát is eldőlhet már a játék elején. Illetve ami drága és jó lap, már benn van a pakliban.

    Baross Ferenc

    (A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
    (átlag: 10 szavazat alapján 6.1)

    Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Paklik mindenkinek 4. - Semleges csatamező.

    Létrehozás: 2011. május 5. 11:42:35
    Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.