Paklik mindenkinek 4. - Semleges csatamező
Régóta gondolkozok már egy Semleges csatamező pakli leírásán - ebben több dolog is akadályozott: szinte sose játszottam még vele, illetve nem éreztem elég erősnek a paklit (és többek közt ezért nem is raktam össze). Az áprilisi beholdelres pörgős versenyen csatamezővel indultam, így mindkét probléma megoldódott: elég erősnek érzem immár a paklit, és sikerült némi tapasztalatot is összegyűjtenem vele.
Ami leginkább tetszik magában a csatamezőben, hogy nincs olyan pakli, ami ellen komoly hátrányban lenne, a legtöbb koncepciót igen jó eséllyel elveri (mármint a kontrollos verziója). De akkor miért nem ezzel nyerik sorra a versenyeket? Ennek fontos oka, hogy sok pakli side után képes valamennyire ledolgozni a hátrányát, illetve a soklapos és változatos pakli miatt kicsit érzékenyebb a szélsőséges húzásokra (kevesebb esélyünk van megmentő lapot húzni, ha baj van). Ez akár igaz lehetne a Sokszínűségre is, de ott az 5 lapos kezdés és a +7 ÉP egyensúlyba hozza a szélsőséges húzásokat.
(Talán érdemes lehet kiemelni, hogy a paklit legalább 80 laposra érdemes összerakni, különben túl sokat számít a kivett 7 lap; furcsa mód 150-200 de akár 400 lapos paklik is működőképesek lehetnek, de nyilván egy bizonyos lapszám felett már csak gyengítjük a paklinkat.)
Problámás lehet, ha a színösszeállítást nem elég körültekintően választjuk meg: az adott metagame alapján kell igazítanunk a paklit, hiszen másfajta környezetben másfajta súlyozás segíti át a problémás helyzeteken a paklit. Példának okáért a fekete szín alapvető választásnak tűnhet, sok jó erőforrásal és egyben semmizéssel is rendelkezik. Mindez kitűnő döntés egy kontrolloktól hemzsegő környezetben, de végzetes lehet akkor, ha az ellenfelek nagy része lényes/agro paklikkal játszik.
Kék természetesen alapvető a pakliban, a legtöbb jó lap most kékben van - illetve a Kurtz és a víziók is kiemelt fontosságúak lehetnek. Sárgát a védelmi szekciója miatt érzem fontosnak, counterek, Cselvetés, Manaevő féreg - és side után még egy kis counter. Sosem árt ugye, ha az ellenfél lapjai nem annyira jönnek létre. Ez a két szín nekem eddig nem kérdés, messze földön híres kontrollszín a kék és a sárga. De mivan a másik kettővel? Érdemes lehet itt eldönteni, hogy milyen típusú paklikra számítunk, és az alapján kialakítani a színválasztásunkat. Természetesen mindegyik szín helyt követelhet magának, hisz egyik színt se mondanám gyengének - legfeljebb kevesebb benne a kontroll lap. Ez persze nem feltétlen baj, legalább kisebb lesz a pakli. Kontrollos környezetbe inkább a fekete-fehér párost ajánlom, máskülönben a piros-barnát. Az utóbbi párosnak megvan az előnye, hogy igen sok agresszív lap van bennük így a lassú meccsek miatti idő lejárást is elkerülhetjük. Fehérben külön érdekes lehet a Mardakor misztikus (akár 3 is), de én soha többé nem szeretném éles helyzetben felhúzni, így vélhetőleg lemondok róla örökre.
Személy szerint nekem a kék-sárga-piros-barna a legszimpatikusabb, mostanában egyre jobban kedvelem az agresszív összeállítású kontrollokat - manapság már a sikeres kontrolljáték elengedhetetlen része a támadó stratégiával történő irányítás, különben lemaradunk. Természetesen érdemes más színeket is kipróbálhatunk, akár még a sárgát is lecserélhetjük, de a kékhez ragaszkodom.
Az itt leírt pakli majdhogynem 1:1-ben megegyezik azzal, amivel a pörgősön játszottam. Sokaknak talán furcsa lehet, hogy csomó lapból csak egyet vagy kettőt raktam be. Elvileg beférhetne belőlük még egy, vagy akár kettő is, de ezzel egyrészt a paklinak a hangsúlyai kicsit eltolódnának más irányba, illetve én szeretem változatosan összeállítani a paklijaimat - így okozok meglepetéseket magamnak és az ellenfeleimnek is. (Igaz, túl nagy meglepetés nincs, miután már a játék előtt végignézték a paklim.) Vannak lapok, amikből azért használok egyet, mert nem szeretnék kettőt húzni belőlük. Akkor meg minek kockáztassak, hogy véletlenül kettőt húzok? Úgy érzem a lapok már eléggé ismertek mindenki számára, külön nem szeretném fejtegetni, hogy mit miért raktam be. Egyedül az erőforrás része lehet kicsit gyenge - ezt szerintem nagyjából kompenzálja a sok támadó lap, de azzal az előnnyel, hogy nem sok lappal, hanem rögtön a győzelemmel kecsegtetnek.
Itt-ott pár kiegészítő gondolatot is hozzáfűztem.
2 Isteni szózat
3 Szörnybűvölés (új)
3 Energiaital (új) - Sokan nem használják, pedig abszolút ingyenes erőforrás. Pici segítséget nyújt, a tempó hátrány többnyire nem okoz problémát. Kör végén úgyis sok lappal húzunk, legalább lesz az ellenfél körére is valamilyen cselekvésünk. A gyógyulásunk úgyis kevés, így extrán hasznos. Ritkán, de érdemes egy kicsit visszatartani a lap kijátszását, hogy a gyógyulást is ki tudjuk használni.
3 Morin tigris
3 Tudati blokkolás
3 Hullámok úrnője
3 Prevenció
3 Kurtz
3 Izmos manó
3 Tömegbájolás (új) - Hiába ennyire drága, és néha nem sok mindenre jó, annyira nagy benne a meccs fordítási potenciál, hogy meg kell kockáztatnunk, hogy többet is húzunk belőle. Az áramlása teszi ezt megbocsáthatóvá - ezt addig ne használjuk amíg nem muszáj.
3 Bűvös forrás
3 Pszionikus entitás (új)
3 Szilánktündér
2 Az Idő kereke (új)
2 Hendiala pillantása
1 Demizra
1 Chosuga (új)
1 Nyomorult gyűjtögetés
1 Nyerő stratégia - lényegében Cselvetés és az Idő kereke közül fogunk választani. Nem mindig, csak 95%-ban. Ha kicsit több asztalon maradóval játszunk, érdemes lehet mellé a Cseppfolyós időn is elgondolkozni, igaz a 4 lapos kezdés miatt néha siralmas.
1 Víziók
1 Kronobogár (új) - Kihagyható, de a játék elején nagyon sok paklit kőkeményen tud akadályozni.
1 Térfaló manaspórák
1 Diána kívánsága - Egy kis meglepetés, nagyon drága, nagyon elavult, de mivel a kutya se számít rá, néha meghökkentően nagyot lehet vele oltani. Kedvenc trükk miatt is jó lehet.
1 Kellemes álom
1 Rugalmas erőforrás
1 Tűnékeny csábítás (új)
1 Képmás
3 Manaregeneráció
3 Láncvillám (új) - Csak az agresszió! Ki akar meghalni, amikor nyerni is lehet? Sok profi az arcomba nevet miatta, de nekem még egyszer sem pihent a kezemben túl sokáig.
3 Zu'lit kíésrlete
3 A gyenge ereje
3 Cselvetés - Amikor lapot keresünk, vagy veszünk vissza, szinte mindig ez lesz az, ami a kezünkbe kerül. Annyira ritkán játssza ki az ember 0-nál drágábban, hogy néha el is feledkezünk róla, hogy drágábban is ki lehet játszani. Ne kövessük el ezt a hibát, néha megéri belerakni pár manát.
3 Manapajzs - Régen nem szerettem, és csak az Apró kívánságok miatt játszottam egy darabbal. De hamar megkedveltem - 40 ÉP gyógyulást minden további nélkül csinálhatunk a paklinkból is - de ha az túl vékony lenne, még mindig marad a mana. Mivel cantrip, sosem fog túl rosszul jönni.
3 Manaevő féreg
3 Kritanoid mágus
2 Örökmozgó
1 Mogokok alkuja - Furcsa, de megéri használni már a játék elején is a laphúzás kedvéért. Persze nem minden ellenfél és kéz esetén. Csak óvatosan.
1 Minőségi csere (új) - Bár a lap kimondottan erős, arányaiban túl kevés gyűjtőben is működő lap van benn - így nem tudjuk eléggé kihasználni.
1 Transzformáció - Kegyetlen dolgokat lehet vele művelni - feltéve, hogy bennhagyják a Kurtzokat. Ha kiszedik őket (gyakran fogják kiszedni), akkor nem igazán fogjuk tudni kiaknázni. Ezért elég belőle egy is.
1 Furfang temploma - Szintén csak Kurtz-cal az igazi, ráadásul az ÉP is sok érte egy kicsit.
1 Manaspirál
1 Halászat - Talán túlzás alapból használni, de a kemény Molluszkos/áldozós jelenlét miatt be lehet kockáztatni. Az alternatív képessége pokol drága, de legalább értelmes.
1 Agybénítás (új)
1 Kedvenc trükköm
3 Tirranda batyuja
3 Nekronsárkány
3 A pokol szeme
3 Csuszpit (új)
3 Tolvaj klántag (új)
3 Yuong tűzsárkány
2 Emésztő köd
2 Szithon vérfókusz
2 Zajos léptek
1 Kisebb zan - Joker. Még sose pihent egy pillanatig sem. A kevés áldozható lap miatt elég lesz belőle egy darab is.
1 Víziósólyom (új)
1 Szokatlan ceremónia (új)
3 Végképp eltörölni (új)
3 Moa fényvető
3 Apró kívánság
3 Zilak-din főkancellár
3 Börtjauk tréfája
3 Moa fegyvergyár
1 Malfunkcionálás
1 A semmi hívása - Bár a lap maga igen jó, de annyira sok leszedés szerintem nem kell, hogy berakjunk 3-at. A Végképp eltörölni csak egy dolog miatt jobb szerintem: ingyen szedi az 1-es lapokat, és ez a játék elején rendkívül fontos lehet.
Érdekes kérdés lehet még, hogy miért nem használok bizonyos lapokat - pl. egy Trinigan energiapuffasztása elvileg minden további nélkül mehetne be. De szerintem annak a lapnak csak a Hálócsapda és a Zarknodok miatt van létjogosultsága (Börtjauk tréfa 3 VP kockázattal? Ugyan már...) - de ezt a csatamező megoldja. Hirtelen más olyan lap nem jut eszembe, ami furának tűnhet, hogy kimaradt.
Side-ot nem írtam, de aránylag egyszerű lesz összeállítani: a lapok egyik fele az agro dekkek ellen legyen, a másik fele a kontrollok ellen. A legfőbb szelekciós szempontunk a sidelap olcsósága legyen, ez az agro ellen kiemelten fontos, de a kontrollok párharcát is eldőlhet már a játék elején. Illetve ami drága és jó lap, már benn van a pakliban.
Baross Ferenc
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 10 szavazat alapján 6.1)Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Paklik mindenkinek 4. - Semleges csatamező. Létrehozás: 2011. május 5. 11:42:35 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
|