Csak indulj neki a Túlélők Földjének egy göcsörtösszárú kőhegyű lándzsával a kezedben, és meglátod: olyan szörnyekkel és torz teremtményekkel találkozol majd, melyek még a legvadabb rémálmaid szereplőit is felülmúlják. Persze némi áldozat árán, hamar rá fogsz jönni melyik ellen mi a megfelelő taktika.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Világégés előzetes 1.
Lomha morf
Meglehetősen vicces élmény volt, amikor néhány héttel ezelőtt Dömény Balázs egy
meccsünket követően elkezdte ecsetelni, hogy "kellene egy olyan lap, ami..." -
és nagyjából sikerült is felvázolnia az általam akkor már persze rég ismert Lomha
morfot. Ez is jól mutatja, hogy egy igazi hiánypótló lapról van szó, ami persze
egyben a kártya célja is, hiszen melyik paklinak ne lenne szüksége egy szuperolcsó,
nehezen counterelhető, életes hálóra? Arról nem is beszélve, hogy méretei is
egészen korrektnek mondhatók, így az őrposztban sem vall szégyent - főleg akkor,
ha valamitől (mondjuk Chara-din követőjétől) még a tápot is kapja közben. A
Világégésben megjelent morfok igen szép karriert futottak be (a Halálos morf
egyenesen a kiegészítő egyik legjobb lapja lett, de a Domináns morf és a
Mágiamorfáló is kiváló kártyák), reméljük, hogy a Lomha morfra is hasonló vár
majd a jövőben.
Időlassító
Következő kártyánk szintén a háló játékba hozásában szeretne segíteni, és mindent
meg is tesz ennek érdekében, hiszen akár ötöt is használhatunk belőle, csak hogy
minél nagyobb eséllyel be tudjuk húzni. Az Időlassítóban ráadásul az a jó, hogy a
sokadik példány felbukkanásakor sem kell különösebben bosszankodnunk: ingyenes
ősmágiás lapként (amire ráadásul counterelni sem lehet) lényegében semmilyen
kockázatot nem hoz magával a kijátszása, a beléfektetett lapot pedig a kör
végén visszakapjuk, ami azt jelenti, hogy egy kör távlatából nézve teljesen
ingyen a játékba tudunk rakni egy hálót. Ja igen, és Bufa is, csak hogy - a
morfhoz hasonlóan - itt se legyen gond a színkorláttal. Miután a drágítós (meg
persze az általa megállítani kívánt kombós-pörgős) deckeken kívül szinte bárhova
befér, ezért vélhetően gyakori vendég lesz a versenyasztalokon, hiszen egy olyan
side-lapról beszélünk, amit alapból sem túlságosan nagy hátrány használni - az
elmúlt időkben a Szökőkút jutott el ebbe a nehezen elérhető státuszba.
Quwarg hangyabűvölő
Mai alanyunk a szó legszorosabb értelmében nem lassító kártya, mégis hatékonyan
képes megállítani napjaink egyik legbosszantóbb lapját, ráadásul az egyik új
szabályt is be lehet mutatni általa. Kezdjük is talán ez utóbbival: mi a fene
az a semlegesítés? Egyszerű: ha egy lapon azt látod, hogy "Semlegesítés:
[hatáskör]", akkor a lapot kijátszhatod reakcióként is, és ekkor
megakadályozza a hatáskörbe írt dolgot. A kártya többi képessége ilyenkor
ugyanúgy létrejön, tehát nem alternatív felhasználási módról van szó, hanem
ezeken keresztül maximalizálhatjuk a lap hatékonyságát. A Quwarg hangyabűvölő
tehát ingyen megakadályoz nekünk egy azonnali varázslatot vagy egy Sheran lényt
- lény-alapú counterként már előbbi is elég lenne a spoiler-közeli státuszhoz,
de igazán az teszi erőssé, hogy (az őshangyák mellett persze) alaposan elbánik
a tekikkel, és így mindenki kedvenc Szánalmas teknősével is. Az asztalról már
nem tud sokat, de egy zanszilánknak beáldozva még segíthet nekünk valamelyest,
és még semmizni is tud egyet búcsúzóul.
Lassú víz
A tegnapi kitérőt követően ma térjünk vissza a klasszikus lassító lapokra: lényünk és tárgyunk is volt már ilyen, most pedig következzen egy varázslat, a Lassú víz. Igazából nem tesz mást, mint hogy egy körre kicsit belassítja a játékot - ha az idézési költségét nézzük, illetve azt, hogy ránk is hat, akkor a Fényrobbanás juthat róla eszünkbe. A Lassú vizet viszont egyáltalán nem lehet ellenvarázsolni, ami óriási előnyt, és bár a Raia azonnalihoz képest itt csak a kör végén kapjuk a lapot, a cselekvésre még kapunk lehetőséget a körben (persze az ellenfél is, de ő velünk eltérően nem tud előre felkészülni a +1 VP-s drágításra). Lényeg a lényeg: a második körös hokikba fixen belekavar a lap (egy Nil herceg dalnoka után kijátszva például), de ha nagy a baj, akkor védekezve kijátszva akár az első kört is megakaszthatjuk, pl. ha manatermeléssel indult a buli. Nem is beszélve arról az esetről, amikor szimplán csak bevédjük vele a körünket.
A mágia méltósága
A Lassan járj! több komoly tápot is kapni fog az új kiegészítőben, A mágia méltósága pedig egy igen komoly hiánypótló lesz ezen pakli számára, hiszen a Járj! egyik legfőbb hátránya az, hogy tempóhátrányból (vagyis amikor az ellenfél kezdi a játékot) egyre kevésbé tud kellő nyomást helyezni az ellenfélre a drágításon keresztül. A Fairlight bűbáj többek között ezt a csorbát hivatott kiköszörülni, hiszen csattanós választ adhatunk általa az ellenfél első körös passzolására, hogy aztán később jól "le-moadaraboljuk" vagy "-felhőasszonyozzuk". Kicsit hasonlít egyébként lap az egy éve megjelent Eldüenre, és bár itt nem kapunk olcsóbbítást, vegyük észre, hogy a lap költsége kompenzálja ezt (kereséstől függően 1 vagy 3 VP-vel ússzuk meg olcsóbban), ráadásul itt a második-harmadik darabot is ki tudjuk rakni - arról nem is beszélve, hogy a helyszínnel ellentétben nem drágít olyan Járj!-as tápokat, mint például a Dharosz hatalma. Ne feledkezzünk el áramlásáról se, ami leginkább akkor jöhet jól, ha mi kezdtünk, és valami durvábbat tudunk rátenni az ellenfélre a plusz varázspontból. Meg persze arról se, hogy ez a lap egyáltalán nem csak Lassan járj!-ban lesz használható...
Most már elég
Mivel ezúttal nincs paklilista a heti lapokhoz, ezért így pénteken bemutatunk nektek még egy lapot. Ez nem lassítja be az ellenfelet, hanem inkább szépen becsalogatja őt egy zsákutcába, hogy aztán egy méretes pofonnal küldje vissza oda, ahonnan jött. Ha valami, hát a Most már elég egészen biztosan tenni fog egyet s mást a játék belassítása érdekében, hiszen innentől kezdve mindenki fejében ott fog motoszkálni a gondolat: oké, de mi van akkor, ha egy ilyen van a kezében? Mert hogy ingyen, counterelhetetlenül és drágíthatatlanul leszedni 3 (vagy akár több) lapot a meccsbe is kerülhet a szenvedő félnek. A fő kérdés csupán az, hogy side-lap lesz-e csupán, vagy alapból is bátran használják majd a játékosok? Az áramlása egyértelműen az utóbbi irányába szeretné terelni a lapot, de a kérdést alapvetően maguk a játékosok, meg persze a metagame fogja eldönteni, a spoiler-státuszhoz azonban nem férhet kétség.
Csető Zsolt
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 13 szavazat alapján 8.4)
Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Világégés előzetes 1..