Esélyes, hogy ez a kiegészítő legjobban várt újdonsága. A teljes kártyás kép azt jelenti, hogy a kép a teljes kártyát kitölti, keret helyett is a képben gyönyörködhettek. Csak a kártya neve és szövege vesz el egy kicsit a grafikából, de az is részben átlátszó. Összesen 9 ritka kártya (1-1 minden színből) foilos verziója fog így kinézni. A design Mészáros Tamara munkája.
De rögtön mutatunk is kettőt ezek közül! Ha már a kiegészítő a tengeri csatákról szól, nem feledkezhetünk meg a tenger mélyén rejtőző rémekről, mind közül a hatalmas ghallai óriáscápáról. Van azonban, aki azt állítja, hogy a gyermekmesékből ismert gigantikus méretű ghallai kráken létezik a valóságban, mi több, óriáscápákkal táplálkozik (a hajók mellett). Legőrültebb álmainkban talán még képesek is lennénk ezt elhinni – de hogy vannak olyan rémek az óceánok legmélyén, amelyek ezt a krákent falják? Nos, az teljességgel lehetetlen...
Disclaimer: Állítólag a sorozatnak van egy harmadik tagja is, amelyen Chuck Norris felfalja a Mélységi Lgn'auadot, de ebből a lapból összesen csak 1 készült, és az jelenleg Chuck Norris birtokában van.
A Hódítások egy új építmény altípust, a hajót hozza el nektek, a hozzá kapcsolódó szabállyal együtt, amely lehetővé teszi, hogy a flották akár tengeri csatát vívjanak egymással.
A hajók egyszerű építmények, amelyeket építeni lehet, és van strukturális pontjuk, és persze hajó az altípusuk.
A tengeri csatát „szimuláló” szabály pedig nagyon egyszerű: ha a játékban levő aktív hajóid alap SP-inek összege, vagyis a „flottád mérete” legalább 20-al több, mint az ellenfélé, megnyerted a játékot. Ha az ellenfél egyáltalán nem játszik hajókkal, értelemszerűen csak a 20-as érték elérésére kell törekedned a győzelemhez. Ettől persze továbbra is nyerhetsz úgy, hogy az ellenfél ÉP-jét 0-ra csökkented.
Nyilvánvalóan, a hajó paklik arra törekszenek, hogy minél több hajót hozzanak játékba, és azokat ott meg is tartsák. A HKK-ban rengeteg leszedés van, 1-1 lap nem sokáig tud az asztalon maradni, nem beszélve egy egész flottáról. Épp ezért a hajóknak van egy beépített védelme, ami megnehezíti azt, hogy „célpont lap a gyűjtőbe kerül” jellegű forrásokkal leszedjék őket:
Ha egy aktív hajó forrás hatására kikerülne a játékból, helyette passzivizálódik. Ez a védelem nem működik sebzésre, és az előkészítő fázisban.
Tehát a hajókat sebző forrásokkal továbbra is könnyen meg lehet semmisíteni, az elmúlás jelzőktől is leesnek, le is lehet őket rombolni; viszont a versenypakliban legelterjedtebb gyűjtőbe küldő forrásokból kettő kell, az egyik passzivizálja a hajót, és csak a második fogja leszedni – hasonlóan a lények életéhez.
Persze a Hódításokban számos lap lesz, ami a hajókat meg tudja oldani, mert vagy sebzi őket, vagy be is passzivizálja.
És ha már rombolás: a Hódítások megjelenésével megszűnik az a szabály, hogy nem lehet passzív épületet rombolni. Annak idején ez azért lett kitalálva, hogy az építményeket ne rombolják le azelőtt, hogy működni kezdenének, de manapság már úgyis minden építmény repül, ennek sok jelentősége nincs, viszont szerettük volna, ha a hagyományos lényes támadás továbbra is működik a hajók ellen.
Amit a fenti szövegből talán észrevettetek, hogy a hajókat lopni továbbra is lehet. Hát igen, könnyebb elkötni, mint elsüllyeszteni… Szerencsére azért vannak metódusok, ahogy a hajóidat megvédd a tolvajoktól.
5 különböző színben jön ki számos hajó, garantálva, hogy a hajó paklit sokféleképp össze lehessen rakni, és természetesen lesznek képzett építő lények is a hajók megépítéséhez.
Mivel számos lapunk lesz, ami építményt is sebez, bevezetünk egy egyszerűsítést. Ahelyett, hogy célpont lény, játékos vagy építmény sebződik (gyógyul) X-et, azt írjuk, hogy egy célpont sebződik (gyógyul) X-et.
Némelyik lapon találkozhattok az „Anti-semlegesítés” kifejezéssel, ez pontosan ugyanúgy működik, mint az anti-mágia, csak értelemszerűen nem varázslatokra, hanem semlegesítésekre. Azaz, nem lehet rá semlegesítéssel reagálni, és ha 0-tól nagyobb az anti-semlegesítés, sikeres kijátszása után dobni kell neki semlegesítéssel bíró lapot minden játékosnak (akinek nincs, meg kell mutatni a kezét, a kijátszó a Semmibe dob).
Az idézés ikon ‡† a lapokon a kezdő játékos előnyét hivatott csökkenteni. Itt azonban elég nagy volt a szerencsefaktor, mivel előfordulhatott, hogy egy ilyen lapot sem húztál, hiába nem kezdtél, sőt az is, hogy nem is tudtál a paklidban ilyennel játszani. A kezdő játékos előnyét mindenképp szerettünk volna picit csökkenteni, erről számos vita és felvetés volt az év során, amit ti is láthattatok. Végül a visszajelzések alapján abban állapodtunk meg, hogy a már létező idézés szabályt próbáljuk meg egy kicsit megreformálni, megbízhatóbbá tenni.
A 2023-tól kezdve kiadott lapokra (ideértve a Hódítást is, ezeken a lapokon is 2023 lesz már) már nem raktunk idézés ikont, mert közülük azok, amelyek költségében csak varázspont van (még zanszilánk sincs!) automatikusan idézés ikonnal rendelkeznek. Tehát ha nem te kezdesz, a 2. körtől kezdve 1 VP-vel olcsóbban játszhatod ki, mint ahogy a többi idézéses lapot is. Viszont ezzel párhuzamosan, csak 1x idézhetsz játékonként. Ez a szabály természetesen attól kezdve fog élni, hogy a Hódítások lapjait lehet versenyen használni.
A Hódítások technikai paraméterei megegyeznek a Roxat céheivel, 18 lapos csomagok, gyűjtődobozonként 22 csomaggal. A kártyákat összesen 70 féle ritka, 60 féle nem gyakori és 40 féle gyakori közül válogatjuk, átlagosan 3 paklinként egy foilos ritkával, és átlagosan 5 paklinként egy kódos lapra beváltható kóddal. A kiegészítővel együtt érkezik 4 új kódos lap (foilos verzióban is).
Tihor Miklós
Létrehozás: 2022. október 26. 13:21:57 | Utolsó frissítés: 2022. október 26. 14:26:45 | Nyomtatási forma |
Az oldal új verziójának megtekintése