Vissza a Főoldalra
 

Hírek
Mi is az a Shadowrun?
Chat, üzenõfal
Fórumok
Shadowland
Szavazások
Ismertetők, írások
Kaladmodulok
Novellák
Cikkek a Krónikából
Shadowrun könyvek
Linkek
Letöltés
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Városi bandatag
Küldd el képeslapként!
A bandatag otthona az agglomeráció dzsungele - minden egyes sikátor, italmérés, elhagyott épület és kiégett autó.
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Mágia az árnyakban - Shadowrun kiegészítő

A lista folytatása...
A gyűrű - Shadowrun novella (2)
Játékost keresek! (105)
Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal (15)
Online Shadowrun project (69)
Shadowrun 4. kiadás (151)
Magyar Shadowland (2074)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Megatársaságok - Aztechnology (Shadowrun ismertető)

Központ: Tenochtitlán, Aztlan
Elnök/Vezérigazgató: Juan Atzcapotzalco
Az igazgatótanács elnöke: Ismeretlen
Vállalati forma: Magán részvénytársaság
Ismert főbb részvényesek: Domingo Chavez, Oliver McClure, "Motecuhzoma", Domingo Ramos, Thomas Roxborough, Tsurunaga Shinoyama, Anna Villalobos
Nagyobb leányvállalatok: BANCOMEXT, Dassault, Free Transit Cartage, Genetique, Hawkwe-Siddley, Marine Technologies, Maritech Enterprises, MedíCarro, Natural Vat Technologies, Optical Dreams, Pemex, Productos Cultivatos, Pyramid Operations, Televisa, Trés Chic Cosmetics

Üdvözlünk a város legkülönlegesebb show-jában.

Ha az árnyak lakói meghallják az Aztechnology nevet, azonnal a rettenetes vérmágia és a sötét összeesküvések jutnak eszükbe - mert így is van. És mégis, a Nagy A még mindig jelen van, és a hírek szerint nem is megy neki rosszul. Sőt, egyes elemzések szerint a második helyet foglalja el a gigantikus Seader-Krupp mögött.

Azt kérdezitek, hogy lehet ez? Vajon ez a vérmágia-dolog nem érdekli a közvéleményt? A válasz egyszerű: nem. Félre ne értsetek, az Aztechnologyról mondott dolgok nagy része igaz - néhányunk jobban tudja, mint szeretnénk! De ez a sok ganéj mind lesiklik az Aztechnology teflonbevonatáról.

Nézzük a tényeket:

  • Az Aztechnology birodalom a világ első számú, fogyasztási cikkeket előállító vállalata.
  • Több, mint egymilliárd ember használja a Nagy A által - közvetlenül vagy indirekt módon - gyártott termékeket.
  • Valószínűleg használtál, ettél, vagy vettél az utóbbi egy órában valamit, amit a Nagy A gyártott, még ha nem is ismerted fel. Például, ha megálltál a Stuffer Shacknél (termékeik kb. 60 százalékát a Nagy A gyártja), és vettél egy népszerű Hot Mama Nuke'em-burgert, akkor te is hozzáadtál valamit ahhoz a huszonhétmilliárd nuyenhez, amit az Aztechnology csak a Stuffer Shack által keres világszerte.
  • Az Aztechnology eladási mutatói folyamatosan emelkednek, azoktól a dolgoktól függetlenül, amit az árnyközösség tagjai a napvilágra hoznak.

    Hogyan csinálják? Három szó: P - rohadt - R. Az Azzie-k csodálatosan működő PR gépezetet tudhatnak a magukénak. Minden megatársaság végrehajt morálisan megkérdőjelezhető titkos műveleteket, de csak az Aztechnology képes ismételten megúszni sértetlenül, ha a dolog napvilágra kerül. A legtöbb nem árnyakban élő ember meg sem érti a Nagy A és Aztlan kapcsolatát (erről később bővebben), akik pedig igen, azok nem törődnek vele. Ez veszélyessé teszi az Aztechnologyt, mert nyugodtan leléphet a gyilkosság helyszínéről (persze csak képletesen); az átlagos felhasználó így is megveszi az Aztech termékeit. Hívhatjátok beégetett lojalitásnak, félrevezetésnek, vagy agymosásnak. Az Aztechnology mindenesetre mestere az eljárásnak.

    A többi megatársasághoz hasonlóan az Aztechnology is létezett már jóval az Ébredés előtt - legfeljebb egy kicsit más formában. Az egész akkor kezdődött, amikor néhány drogkartell 2007-ben megvásárolt egy nyersanyag-feldolgozó céget, és átnevezte ORO Corporationre. A név a három legnagyobb szervezet vezetőjének kezdőbetűiből állt össze: Ortega, Ramos és Oriz. Az ORO szó egyébként spanyolul aranyat jelent.

    A rákövetkező évben hatalmas molibdénérc lelőhelyet tártak fel Panamában, ahol csak az ORO-nak voltak bányászati jogai. Bár sosem nyert bizonyítást, az ORO valószínűleg tudott a lelőhelyről, és minden szükséges lépést megtett, hogy egyedüli kitermelő lehessen. A molibdénből befolyó haszon az ipari cégek felső ligájába repítette az ORO-t.

    A következő néhány évben az ORO gyakorlatilag megvásárolta magának bizonyos közép- és dél-amerikai kormányok feletti irányítást (Panama, Nicaragua, Kolumbia, Honduras). Ezek az országok - az ORO erőteljes nyomására - visszavontak minden olyan törvényt, amely a szoftverek másolására, újracsomagolására, és átírására vonatkozott. Az ORO leányvállalatai alacsonyabb áron terjeszteni kezdték ezeket a "kalóz" termékeket, megkerülve a világpiacot, és azonnali hasznot termelve. Az érintett megatársaságok elégedetlenkedtek ugyan, de még nem volt elegendő erejük a harchoz, valamint ezek az államok nem nyújtottak nekik területenkívüli jogokat, kormányukat pedig az ORO támogatta.

    A VITAS járványa 2010-ban söpört át Mexikón, az ORO pedig megragadva a reklámlehetőséget, orvosi és humanitárius segítséget nyújtott. 2011-ben a mexikói kormány összeomlott, esélyt adva ezzel az ORO számára az irányítás megszerzésére. A cég létrehozta az első Mátrix-alapú szavazórendszert a "lakossági igényt" kielégítendő - valójában az ORO így manipulálni tudta a szavazást, és ezáltal a mexikói kormányt 2015-től. Az ORO választott bábja - legalábbis papíron - a Francisco Pavón vezette Azatlán Párt lett. A párt a mexikói gyökerekhez való visszatérést tűzte ki célul, és beiktatása után Pavón első dolga volt országát Aztlanra keresztelni.

    A relatív stabilitás miatt, melyet az Aztlan kormánya a többi Mezoamerikai nemzethez képest biztosított, az ORO a fővárosba, Tenochtitlánba tette át főhadiszállását. 2022-ben az ORO Aztechnology Corporationre változtatta nevét, és a változással együtt járó új kép kialakításához erőteljes propaganda-hadjáratba kezdett. Az Aztechnology az elkövetkező húsz év során segített Aztlannak észak és dél felé terjeszkedni, míg végül az Aztlan bekebelezte a már az ORO által kontrollált országok nagy részét, és az Egyesült Államok egy darabját is.

    2044-ben az Aztechnology utasításait követve Aztlan államosította az ország területén található összes, más megatársasághoz tartozó vállalatot. Válaszul 2048-ban a cégek elindították a Reciprocitás Hadműveletet, és a Társasági Tanács beleegyezésével katonai csapást mértek az Aztechnology Ensenada telepére. Az Azzie-k helyt adtak a cégek követelésének, de a tárgyalóasztalnál minden előnyt igyekeztek kicsikarni maguknak. Az aláírt Veracruz Szerződés szerint az Aztechnologynak kárpótlást kellett fizetnie minden cég számára, amelynek az érdekeltségeit államosították, viszont a megatársaságok csak helyi érdekeltségű leányvállalatokat működtethettek az ország területén, és ezen cégek főbb részvényesei is csak aztlani állampolgárok, vagy aztlani tulajdonú cégek lehettek.

    2050-ben az Aztlan katonái által Campeche mellet lemészárolt civilek miatt polgárháború tört ki. A Yucatán régió, az engedetlenség melegágya már évek óta a robbanás szélén állt, és a campeche-i esettel betelt a pohár. A lázadók folytonosan változó gerillataktikát alkalmazva elkezdték "felszabadítani" a Yucatán egyes területeit, de az Aztechnology egyre több csapatot és modernebb fegyvereket vetett be ellenük. Nyílt titok, hogy Amazónia segíti a gerillákat, akik kétségtelenül felmorzsolódnának a támogatás nélkül.

    A céges világban a közelmúltban végbement változások (a Fuchi bukása, a Novatech, a Cross és a Wuxing felemelkedése) megváltoztatták az erőviszonyokat. A Nagy A a második helyre ugrott, és barátságos viszonyt próbál meg kialakítani a három új megával. Eddig még csak a Cross próbált meg egyezkedni, de tisztán látszik, hogy az Aztechnology hajlandó eltekinteni a versengéstől, hogy megváltoztassa a róla kialakult képet.

    A Nagy A alapfelépítése meglehetősen jól ismert, de a részletek annál homályosabbak. Az Aztechnology magáncég, azaz nem köteles jelenteni a különféle Felügyelőségeknek és Tőzsdebizottságoknak, vagy beszámolni a részvényeseknek. A legnagyobb előny azonban, hogy az Azzie-knak nem szükséges nyilvánosságra hozniuk a főbb részvényeseik nevét. A cég tulajdonosainak nevét több réteg rejti, mint egy hajléktalan nőt a leghidegebb éjszakán. Vannak pletykák, találgatások, esetleg hiányos tények, de még mindig hiányoznak darabok a kirakós játékból.

    Az igazgatótanácsban ülnek azok az emberek, akik igazából futtatják a show-t. Bár az aztlani törvények kötelezővé teszik az igazgatótanácsi tagok neveinek nyilvánosságra hozását, a kormányzat (minő meglepetés) mentességet biztosított a Nagy A esetében. Nem tudjuk, hány tagú a tanács - legpontosabb információnk szerint körülbelül egy tucat. Azt viszont tudjuk, hogy az Aztechnology Társasági Tanácsban ülő képviselője mindig az igazgatótanács tagja. Egy tanácsi báb alkalmazásával szemben ők jobban kedvelik, ha saját szócsövük van a tűz közelében.

    Bár az összes tagot nem ismerjük, néhányukat sikerült azonosítani, ezekről alább részletesebben is olvashattok. A többiekről csak megalapozatlan szóbeszédek vannak: egy tollaskígyó, egy szabad szellem, Margaret Vonyító Prérifarkas, a Jút Nemzet régóta posztján lévő törzsfőnöke, egy MI, végül pedig Juan Atzcapotzalco, a cég elnöke. Szerintünk az összes tipp marhaság, de bizonyítékunk még a cáfolásra sincs.

    Tudjuk, hogy az utóbbi három-négy évben történt valami Oscuroval, az egyik legjelentősebb igazgatótanácsi taggal, aki azóta teljesen eltűnt. Az igazgatótanácsban azonban hatalmi átrendeződés jeleit véltük felfedezni, amely általában az egyik nagypályás leköszöntekor szokott megtörténni.

    Bár minden tag saját útját járja azon kívül, hogy megpróbálnak minél több nuyent összeharácsolni, mégis együttműködnek annak érdekében, hogy újrateremtsék az Azték Birodalmat, és nem csak Közép-Amerikában. Elkötelezetten dolgoznak ennek megvalósításán Aztlanban, különösen a vallás és a kultúra terén. De az is világossá vált, hogy a programot nem szorítják földrajzi határaik közé; az Aztechnology enklávék világszerte terjesztik otthoni kultúrájukat, az építészettől kezdve, a zenén és a valláson át, egészen a sportig.

    És íme, az általunk felderített igazgatótanácsi tagok névsora:

    Roxborough egy ravasz céges bandita, aki erőszakos hatalomátvételekkel csinálta meg a szerencséjét, és aki számtalan kisebb cég részvényeit is birtokolja. Aki gennygombócnak nevezi, rátapintott az igazságra - a szó szoros értelmében. Tudjátok, Roxy nem igazi ember többé... hogy akkor micsoda, annak kitalálását rád bízzuk. Egy abnormális genetikai rendellenesség testét egy kupac gusztustalan, funkció nélküli hústömeggé változtatta. Egy tápoldattal teli tartályban él, az Universal Omnitech orvosainak köszönhetően.

    Roxy agya sértetlen maradt (elméletileg), és részt vesz az üzletben a Mátrixon, vagy holokivetítőkön keresztül. Érdekes lehet, hogy 2057-ben, körülbelül Oscuro felszívódásával egy időben Roxy is eltűnt egy hétre a Mátrixból. Az ezt követő átszerveződés során Roxy szemlátomást felhagyott terveinek többségének kivitelezésével (amelyekről tudunk), és valóságos remete vált belőle.

    Múlt évben azonban Roxy újra növelni kezdte befolyását. Úgy tűnik, főként Hector Ramirezen, Aztlan denveri tanácstagján keresztül intézi dolgait. Ramirez a Genetiqoe egyik vezetője, amely Roxborough egyik kedvenc, biotechnológiával foglalkozó Nagy A leányvállalata.

    Egészen a közelmúltig Chavez az Aztechnology Társasági Tanácsi Képviselője volt. Oscuro bukásával jutott gazdagsághoz és hatalomhoz, és máris meglehetősen fontos játékosává vált a cégnek. Talán született vezető, vagy csak könyörtelen politikát folytat hatalma növelésének érdekében - nem tudni. Semmit nem tudunk a hátteréről - egyáltalán, semmi információnk sincs róla azon kívül, hogy mágus (amennyire tudjuk, nem vérmágiát gyakorol). Személyes információk szerint arrogáns és öntelt, jellegzetes macho vonásokkal.

    Villalobos a Nagy A új Társasági Tanács Képviselője, aki Chavezt váltotta fel a posztján. Chavez protégé-je, neki köszönheti pozícióját. Adósa Chaveznek, kötelességének tekinti, hogy tájékoztassa őt a Tanács minden lépéséről. Jelenleg csak kispályásnak számít az igazgatótanácsban (Chavez támogatója), eddig még nem sok mindent láthattunk tőle.

    Ding ramos egy tünde, Julio Ramosnak, az ORO "R"-jének a fia. Összes részvényét apjától örökölte, és az utóbbi időben nem túlzottan vonja magára a figyelmet - szemlátomást nem csinál mást, csak székében hátradőlve kényelmesen élvezi a gazdagságot. Nagyon szeret utazni, ide-oda vándorol a földtekén, újabb és újabb felsőosztálybeli csoportokkal kötve ismertséget.

    Shinoyama is azok közé tartozik, akik a nemrég lezajlott hatalomátrendeződést kihasználva jutottak egyre előrébb. Körülbelül tíz évvel ezelőtt lépett meg a Fuchitól, és az Aztechnologyt oly mértékben lenyűgözte a fogyasztói tendenciák megértésének és manipulálásának képességével, hogy azonnal felajánlották neki az informatikai igazgatói posztot. Eddig csak az egyik igazgatótanácsi tag csicskásaként tartották számon, de az utóbbi időben nagy valószínűséggel megragadta a kínálkozó alkalmat, hogy felvásárolja valaki más részvényeit (talán Oscuróét?), és feljebb lépjen a táplálékláncon. Tervei nem ismertek.

    McClure feltűnően kilóg az igazgatótanács többi tagja közül. A jómódú, népeszerű quebec cityi polgárjogi vezető Dunkelzahn végakaratának köszönhetően jutott hozzá az Aztechnology részvényeihez és az igazgatótanácsi székhez. A kívülálló megjelenése rövid időn belül kaotikus állapotokat teremtett az igazgatótanácsban. Először megpróbálták eltetetni láb alól (eddig három feljegyzett kísérlet történt), majd amikor ez nem járt eredménnyel, megvásárolni (Chavez felajánlotta számára Quebec Cityben az Aztechnology Szórakoztató Negyedet.) - szintén sikertelenül. McClure lelkiismeretes üzletember, és ezt a hozzáállást próbálja meg érvényesíteni az igazgatótanácsi üléseken is. Domingo Ramos állandóan sértegeti, Chavez pedig nyíltan megveti, McClure egyenessége és vonzereje azonban így is rengeteg támogatót gyűjtött köré.

    Csupán egy név. Számtalan alkalommal próbáltuk már meg felfedni kilétét (ugyanúgy lehet egy csoportosulás neve is, mint egyetlen személyé), de nem sikerült bővebb információt szereznünk róla. Természetesen még folynak nyomozások az ügyben, de nagyon valószínű, hogy ahhoz először a tenochtitláni nagy piramisba kellene behatolnunk.

    Az Aztechnology elnök-vezérigazgatói posztja már jó ideje csak álarc. Elméletileg az vezetné a céget, aki ebben a pozícióban csücsül, valójában azonban a jelenlegi főfejes, Juan Atzcapotzalco azóta az igazgatótanács bábja, mióta csak hivatalba került - azaz több mint tizenhét esztendeje. A tanács úgy mutatta be a nagyközönségnek, mint "egy átlagos farmer Guadalajarából, aki jobbá teszi nemzete sorsát", és már a kezdetektől fontos szerepet kapott a cég PR stratégiájában. Egy évtizedig szinte teljesen láthatatlan volt, hivatalos alkalmakkor sosem jelent meg személyesen, és még a belső céges trideoadásokban is ritkán tűnt fel. Úgy tűnt, mintha csak a nyilvános rendezvények kedvéért bújna elő rejtekhelyéről. Semmi nyomát nem találtuk, hogy Juan tagja lenne az igazgatótanácsnak, bár egy elnök-vezérigazgatónak rendszerint azért jár egy szék.

    Dunkelzahn a végrendeletében egy dobozt hagyott Atzcapotzalcóra azzal az utasítással, hogy nyissa ki azt a következő Festival de Muertoson (a Holtak fesztiválja - azok kedvéért, akiknek nincs beizzítva a spanyol nyelvszoftverük). Ez a momentum táplálta azt a pletykát, miszerint Atzcapotzalco már régen halott, és testét az igazgatótanács kontrollálja. A megadott napon Juan Atzcapotzalco személyesen megjelent a Draco Alapítvány washingtoni központjában, kinyitotta a dobozt, köszönetet mondott Nadja Daviarnak és az alapítvány jelenlévő fejeseinek, majd szépen elsétált. Azóta nyoma veszett, egyszerűen felszívódott. Nem tűnt fel a nyilvánosság előtt, a trideoadásokban is csak a régi felvételeket ismételgetik róla. Papíron azonban még mindig ő a cég elnöke.

    Az elnök és az igazgatók mellett az Aztechnologynak számos más, kiemelkedően fontos beosztásban lévő vezetője is van. Bár ők is helyet kaptak az igazgatótanácsban, szavazati joguk nincs - ez az elrendezés kizárólag a Nagy A-ra jellemző.

    A Hadműveleti Igazgató egy Diego Chavez nevű vénember (tudomásunk szerint semmi köze Domingóhoz), aki pályafutását az ORO egyik vezetőjének testőreként kezdte, majd bérgyilkosként és végrehajtóként küzdötte fel magát a ranglétrán. Még mindig érti a dolgát, és az egyik leghalálosabb ellenfél, akit csak az Aztlan területén összeszedhetsz magadnak.

    A másik nélkülözhetetlen őskövület, az Üzleti Igazgató, Carmencita Rico már legalább tíz esztendeje ül a helyén. A múltjáról semmit sem sikerült kiderítenünk - a seattle-i irodában tizenöt éve dolgozott ugyan hasonló néven egy közepes beosztásban lévő könyvelő, de hitelt érdemlően nem tudjuk bizonyítani, vajon ugyanarról a nőről van-e szó. Kora ellenére (hetven-egynéhány) még mindig nagy férfifaló hírében ál.

    A jelenlegi Információs Igazgató Francisco Guzman, Domingo Chavez közeli barátja. Guzman kaváló memóriájáról vált híressé; soha nem felejti el a neveket és arcokat, és pontosan emlékszik arra is, mit ebédelt 159 évvel ezelőtt. Az Aztech Ügyviteli Információs Rendszerének karbantartása is az ő hatáskörébe tartozik. Chavez arra törekszik, hogy minél több fontos programba legyen beleszólása.

    Az Aztechnology ezen igazgatóságait az igazgatótanácsban négy bábfigura képviseli: José Escobedo, Juan LaTorre, Peter Morales és Carmelita Rocha. Az ő anyaguk sok hasonlóságot mutat: mindannyian a hatvanas éveikben járnak, kábé harminc éve dolgoznak a cégnél, és a cégrabszolgák az ő kezükben látják összpontosulni a hatalmat. A főigazgatók eme csoportja azonban valójában csak a töltelék. A Nagy A legtetején foglalnak helyet, de valódi hatalommal nem rendelkeznek.

    Az Aztechnology hat fő részlegből tevődik össze: Észak-Amerika, Dél-Amerika, Európa, Afrika, Ázsia és Ausztrálázsia. Mindegyik élén egy-egy főigazgató áll. A tenochtitláni főhadiszállás vezényli az egész műsort, de papíron az is az észak-amerikai részleg alá tartozik.

    Mind a hat részleg számos további, helyi részlegre oszlik, melyek élén egy alelnök vagy ügyvezető igazgató áll. A részlegek vezetői belátásuk szerint, korlátozások nélkül igazgathatják saját területüket, egészen addig, amíg profitot termelnek. A legfőbb fejesek természetesen rájuk verik a balhét a területükön történt minden baklövésért, még akkor is, ha azt a legutolsó szakadt melós követi el; a terhelési szint finoman fogalmazva is elég magas, a személycserék pedig szinte mindennapos dolognak számítanak.

    A világ feletti hatalom megszerzéséhez rengeteg nuyen szükségeltetik, ezért az Aztechnology számára is elsődleges fontosságú a minél nagyobb profit. A fogyasztási cikkek előállítása még mindig az első számú pénzforrás, megtámogatva az élelmiszerek és katonai felszerelések terjesztésével. Miután több évig sérülékeny nehézipari érdekeltségek nélkül futtatták a céget, az Aztechnology fejesei hirtelen elhatározással megkezdték ipari létesítményeik nagy százalékának átalakítását. Ez nagyjából azt takarta, hogy régebbi létesítményeiket inflációs áron kiárusították olyan kisebb cégeknek, melyeknek nagy szükségük volt ilyesféle ingatlanokra. Ezzel párhuzamosan az új fejlesztésű szakértői rendszereket is áruba bocsátották, hogy a társaságok beindíthassák a szekeret, a volt Aztechnology munkásokat pedig "oktatóként" adták tovább. Az így befolyt pénzekből a legújabb technológiát képviselő telepeket hoztak létre olyan területeken, ahol jóval olcsóbb a munkaerő. Régi stratégia, de még manapság is működik.

    A Nagy A mostanában vegyszerek, szoftverek, katonai technológiák és mágikus árucikkek előállítására koncentrál. Az Aztech katonai erők a vegyszerek és katonai felszerelések egy részét a yucatáni lázadók elleni harcban használják fel, de a cucc nagy részét a világpiacra ömlesztik. Az Aztechnology legutóbbi szoftvercsomagja szakértői rendszereket tartalmaz különféle holografikus adatbáziskezelőkhöz, interaktív üzleti kutatásokhoz, közlekedési csomópontokhoz, és többszereplős játékokhoz. A mágikus termékek nagyjából varázslat- és fókuszformulákra, valamint a mágikus tárgyak készítéséhez szükséges anyagokra korlátozódnak. A cég kezdi kóstolgatni a mágikus szolgáltatások üzletágát is, Felébredt alkalmazottait egyre gyakrabban adja bérbe biztonsági és oktatási feladatokra.

    Az Aztechnology nemrég biotechnológiai és kibernetikus kutatásokba fogott, azon belül is a gyógyszerek és harci kiberverek előállítására koncentrálnak. Mutatkoznak bizonyos jelei, hogy harci drogokat és beültetéseket tesztelnek a yucatáni lázadók ellen.

    A Nagy A-nak világszerte vannak érdekeltségei. A legnagyobb ezek közül - bár nem hivatalosan - maga Aztlan. Mivel vaskézzel uralja a mátrix központú szavazási rendszert, az Aztechnology gyakorlatilag a tulajdonában tartja az országot, ráadásul még Aztlan biztonságáról is gondoskodik. Ez az irányítás Aztlan minden hivatalos kirendeltségére is kiterjed, mint például a denveri Aztlan Szektorra, vagy a québeci Szórakoztató Zónára.

    Az Aztechnology nagyobb leányvállalatainak központja Aztlanban található. Például az Azzie-k tulajdonában van a Pemex (Petroloes Mexicanos), Aztlan legnagyobb petrolkémiai vállalata, vagy a Televisa, a legnagyobb állami médiakonglomerátum. Ugyancsak Aztechnology leányvállalat a BANCOMEXT (Banco Nacional de Comercio Exterior), Aztlan külkereskedelmi bankja, valamint a MedíCarro, a DocWagon Azzie változata.

    Az Aztechnologynak nem csak Aztlan területén, hanem a legtöbb országban vannak érdekeltségei. A céget a határaikon belülre nem engedő államok közül a két Tir (Tir Tairngire és Tír na nÓg) a legismertebb, de ide tartozik a Fülöp-szigetek, Kuba és Amazónia is. Papíron a Nagy A Kalifornia Szabadállam területén belül sem tevékenykedhetne - de ottani fő leányvállalata, a Pyramid Operations puszta létezése megmutatja, mi is a valós helyzet. A cég egyik legnagyobb kirendeltsége az Algonkín-Manitu Tanácsban található Genetique. Az általa nyújtott szolgáltatásokért cserébe a Tanács szerződésben garantálta, hogy a vállalat felügyelhessen minden jövőbeli, gabonával foglalkozó genetikai kutatást. Ez a szerződés óriási összegeket hoz az Aztechnology konyhájára, ráadásul a Genetique már a genetika egyéb területeibe is alaposan belefolyt. Talpalatnyi helyről indulva a cég felvásárolt számos kisebb A-M társaságot, ezáltal az Aztechnologyt téve az állam legnagyobb befolyással rendelkező cégévé.

    Az Azzie-k iszonyú paranoiásak. Mindig. Minden megacég hatalmas összegeket költ saját biztonságára, de az Aztechnologynál ez már beteges méreteket öltött. Bár Aztlan területén a cég paranoiája kissé csökkenni látszik, a Nagy A elleni vadászatok a helyszíntől függetlenül halálosan veszélyesek.

    Az Azzie-k főként mágikus biztonsági eljárásaikról híresültek el. Az Aztechnology Corporate Security (ACS) az átlagosnál jóval nagyobb számú mágikusan aktív alkalmazottat foglalkoztat, akik gondosan be vannak illesztve a hagyományos védelmi erők kötelékébe. Az ACS varázslóinak kiadott utasítás szerint akkor is támogatást kell biztosítaniuk a többieknek, amikor nincsenek a közelben, tehát könnyen előfordulhat, hogy fenntartott, rögzítetett varázslatokkal, esetleg szellemekkel vagy fókuszokkal megtámogatott hagyományos biztonságiakba akadtok. Főként sámánokat alkalmaznak, leggyakoribb totemek a Kígyó, Jaguár, Skorpió, Farkas, Puma, Kutya és Tollaskígyó. Fizikai és varázsló adeptusok is előfordulnak a soraik között, de jóval kisebb számban.

    Az ACS varázslói igen gyakran alkalmaznak őrszemként figyelőszellemeket, általában párosával, azzal az utasítással, hogy azonnal értesítsék megidézőjüket a behatolók megpillantásakor. A kényesebb területeken rendszerint paranormális állatok járőröznek. Különösen kedvelik a pokolkutyát és a piazmát, de nágák, tűzkakasok, és baziliszkuszok is sűrűn előfordulhatnak a védett területen, akárcsak a kibernetikusan módosított őrkutyák.

    És mielőtt még rákérdeznétek a vérmágiára: igen, létezik, és néhány varázslójuk alkalmazza is. Amennyire tudjuk, ez egy nagyon ritka metamágikus technika, melynek alkalmazására a szokványos ACS varázslók nem képesek (szerencsére). Arra viszont ne számítsatok, hogy elmondom, hogyan néznek ki ezek a fickók; a dörzsöltebb vadászok az ACS összes mágusát úgy kezelik, mintha maga lenne a halál megtestesülése. Nem akarom bántani a varázslókat, de el kell, hogy mondjam: mindig a mágust nyírd ki először, különösen ha egy Aztechnology elleni vadászatban veszel részt.

    Az Aztechnology az összetett, rendszertelen elrendezésű Mátrixvédelmet kedveli. A periférikus csomópontokban a rendszer túlterhelésének megakadályozása érdekében szinte kizárólag fehér és szürke jegeket alkalmaznak. A központi rendszerben viszont a fekete jég az úr - beleértve a pszichotrópikus verziót is. A különösen kényes területeken - azaz ott, ahová vadászként valószínűleg be kell hatolnod - az Azzie alkalmazkodó jegeket, szakértői rendszerek által futtatott jegeket, multifunkcionális programokat, Escher hurkokat és adatférgeket vet be. Az ACS dekásai ezek kívül rendszeres őrjáratokat tartanak ezekben a csomópontokban. Az ACS egy egész hordányi, különösen agresszív dekást alkalmaz. Nagyon sok közülük az Azzie létesítményén kívül, a szabad Mátrixban vadászik a körözött dekásokra, vagy a céget érintő információkra. Sokszor fals információkat töltenek fel a Shadowland csomópontjaira, így csalva csapdába a cég ellen készülő vadászokat.

    A fizikai védelem az a pont, ahol a biztonsági háló leginkább átjárhatónak tűnik. Az ACS katonái általában nem túl képzettek; mindent az előre meghatározott eljárás szerint csinálnak, ezért a találékony vadászok könnyedén túljárhatnak az eszükön. Hogy pótolja a kiképzés hiányosságait, a Nagy A jobb (és több ) felszereléssel és fegyverzettel látja el csapatait. Az ACS őrei szinte mindig egy kategóriával erősebb felszereléssel rendelkeznek az adott szituációban, mint a többi cég biztonságisai. Például ahol egy másik cég gorillái könnyű páncélban és géppisztollyal flangálnak, ott az Azzie őrök közepes páncélzattal és puskákkal vannak felszerelve.

    Az ACS fizikai biztonságának elitjét képezik a jól képzett Leopárd és Jaguár Őrök. Ezek a fickók ugyanazt az egyenruhát viselik, mint a többi biztonsági, ezért nagyon kellemetlen meglepetéseket okozhatnak. A Leopárd Őrség látja el az Aztechnology cégbirodalom legnagyobb védelmet igénylő területeinek biztonsági feladatait. Az Őrség tagjainak több mint fele kibernetikusan módosított, a maradék nagy része pedig mágikusan aktív. Egy átlagos osztag öt főből áll: egy varázsló (általában sámán), egy adeptus, valamint három kibernetikusan felgyúrt verőlegény. Ezek a fickók, bár papíron csak biztonsági őrök, olyan kiképzést kapnak, mint a katonák, úgy viselkednek, mint a katonák, és úgy is néznek ki mint a katonák. Ezen kívül hihetetlenül bosszúszomjasak, és rendszerint engedélyt is kapnak az ellenfél követésére. Ha egy vadászaton sikerül átejtened őket, akkor lefogadhatod, hogy a nyomodba erednek, és visszafizetik a tartozást... még akkor is, ha három évet kell rá várniuk.

    A Jaguár Őrség hasonló a Leopárdhoz, de sokkal különlegesebb kiképzésben részesülnek. Ezek a fickók az ACS krémje, a világ legjobbjai közé tartoznak. Sosem hagyják el Aztlant; a kiemelt fontosságú területeket védik, mint például az Aztechnology tenochtitláni főhadiszállása. Hála Istennek mindössze egy zászlóaljnyi erőt tesznek ki.

    Az Aztechnology néhány műhold segítségét is igénybe veszi, hogy szemmel tartsa a fontosabb eseményeket. A fontosabb létesítményeket, mint például a seattle-i piramist és a tenochtitláni főhadiszállást folyamatosan legalább három szatellit figyeli, és az alkalmazott megfigyelő berendezések elég fejlettek ahhoz, hogy tisztább időben egy könyvet is fel lehessen velük ismerni.

    Amikor azt mondtam, hogy az Azzie-k paranoiásak, nem tréfáltam. Szoros megfigyelés alatt tartják az összes alkalmazottjukat, és még az alacsonyabb beosztásra pályázó jelentkezőket is alapos kihallgatásnak vetik alá. A jelölteknek egy egész napos képesség- és személyiségteszten, valamint mágikus gondolatolvasáson kell átesniük. A középvezetők és felső beosztásban lévők újabb vizsgálaton mennek keresztül. Talán mondanom sem kell, hogy a teszteken átmenő jelentkezők mindannyian hűséges alkalmazottaknak bizonyulnak.

    Minden dolgozó rendszeres kulturális képzésen vesz részt, melynek keretében megismerkednek történelmükkel és dicső örökségükkel. A Nap Ösvényének követői által rendszeresen megrendezett fesztiválokon és rituálékon ugyan nem kötelező a megjelenés, a legtöbb Aztechnology alkalmazott mégis elmegy rájuk. Az istenekhez való fohászkodás elfogadott és támogatott dolog, akárcsak az áldozatok (kisebb tárgyak, vagy akár néhány csepp vér rituális elégetése). Bár ezek a rituálék a kívülállók számára kissé bizarrnak tűnhetnek, az Aztechnology berkein belül mindennaposnak számítanak.

    Az Azzie-k nem kedvelik az "árnyvadász" kifejezést, ezért mindig "titkosügynököt", vagy "feláldozható erőforrást" mondanak. Az Aztechnology vadászatainak többségét a megtorló akciók lebonyolítása, vagy a rivális cégektől való szöktetések teszik ki. A kényesebb feladatokat az ACS specialistái végzik el, bár a cég vadászokat is felbérelhet, ha nagy veszteségekre lehet számítani.

    Az Azzie-k paranoiája többféle módon is hat az árnyközösség és a cég kapcsolatára. A Nagy A tudja, hogy az árnyvadászok alkalmazása árt a hírnevének, ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy titokban tartsa kilétét. A leányvállalatokon és kirakatcégeken keresztül történő alkalmazás tipikus Azzie módszer. Számos utcai közvetítő visszautasítja az Aztechnologyval való együttműködést, de jó pénzért mindig akad valaki, aki hajlandó elvállalni a munkát.

    Fordította: Lombardi
    A cikk az Alanori Krónikában jelent meg, 2 részletben.

    (A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
    (átlag: 9 szavazat alapján 9.1)

    Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Megatársaságok - Mitsuhama Computer Technologies (Shadowrun ismertető).

    Létrehozás: 2004. február 24. 10:10:33
    Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
    Nyomtatási forma


  • Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.