Ősök Városa I. Szabálykönyv - 3. A galetkik
Minden játékos egy-egy galetkit személyesít meg. A galetkik az
emberekhez nagyon hasonló, de azoknál fejlettebb, intelligensebb lények. A játék
kezdetén átszállítanak a Rúvel Hegy legalsó szintjére, ahol a fiatal galetkik
tanulásukat, az életre való felkészülésüket megkezdik, itt lépsz be Te is a
játékba. A galetkik a következő jellemzőkkel rendelkeznek:
3.1. Végtagok
Egy kezdő galetkinek - a szokásos alapvető szerveken felül - egy
feje, két mancsa, karma vagy csápja, és két lába van. A későbbiekben lesz
lehetőséged újabb végtagok növesztésére. A karokkal és csápokkal (később pedig
a farkaddal, fogaddal és egyebekkel) támadhatsz harcban. Kezdetben ezek a végtagok
picik és gyengék, semmi tapasztalatod nincs abban, hogyan harcolj velük. A
későbbiekben a karmaidat, fogaidat stb. növelheted, valamint az ezekkel való harci
jártasságodat.
3.2. Méret
Kezdetben egy nagyon apró galetki, egy "lárva" vagy, de
ahogy fejlődsz, egyre nagyobb leszel. A lárvák a várost alkotó hegyek legtövében, a
lárvaszinten élnek, hihetetlen nyomorúságban. Ahogy egyre növekszel, egyre feljebb
költözhetsz, egyre nagyobb és nagyobb barlangba. Valahol a hegyek csúcsán élő,
félisten hatalmú galetkik irányítják ujjmozdulataikkal az alant élő ezrek életét,
és közben sportból avatárokra vadásznak, de te egyelőre nemigen reménykedhetsz
abban, hogy akár csak megpillantsd valamelyiküket a közeli jövőben. A méreted igen
fontos: először is ez határozza meg, hogy mennyi sebzést vagy képes kibírni, mennyi
az életpontod. A barlangod nyílásán nálad sokkal nagyobb galetkik nem tudnak
behatolni, így nem valószínű, hogy gyakran kell megküzdened nálad erősebb
galetkikkel.
Minden galetkinek van egy ún. minimális mérete is, ez a fizikai
tulajdonságainak összege. Az igazi méreted mindig legalább akkora kell, hogy legyen,
mint ezt a minimális méret, különben nem tudod a fizikai képességeidet
továbbfejleszteni. Részletesebben ld. Parancsok, Képesség növelése.
3.3. Tulajdonságok
Galetkid bizonyos alaptulajdonságokkal bír, amelyek idővel
fejlődhetnek. Ezek:
- Erő. Minél erősebb vagy, annál nagyobb sebzést vagy képes
okozni a végtagjaiddal. Ezenkívül szükséges bizonyos erőpróbáknál is (pl. egy szikla
elmozdítása).
- Intelligencia. Az intelligencia a varázslatok megtanulásához és
bizonyos varázslatokkal szembeni ellenálláshoz szükséges.
- Ügyesség. Az ügyességed leginkább harcban számít, ez a
tulajdonságod határozza meg, hogy mennyire vagy képes a támadásokat elkerülni.
- Egészség. Ha gyógyítod magad, az egészségedtől függ, hogy
mennyi életpontot nyersz vissza. Ezenkívül bizonyos támadási formákkal szemben az
egészséged határozza meg, hogy mennyire vagy ellenálló.
- Mágia. Elsősorban a mágia képességed határozza meg, hogy mennyi
varázspontot kapsz egy körben. Ezenkívül bizonyos varázslatok esetén a mágiádtól
függ, hogy képes vagy-e megmenekülni.
- Gyorsaság. Sokszor az életed fog azon múlni, hogy te ütsz
először harcban, vagy az ellenfeled. A gyorsaság a harcban való kezdeményezés
sorrendjét határozza meg, és azt, hogy hányszor támadhatsz lőfegyverrel.
3.4. Harci szakértelmek
A harci szakértelmek fontosak, hogy meg tudd védeni magadat, ha
megtámadnak. A játék kezdetén kiválaszthatsz két harci szakértelmet, amelyekkel a
karaktered indul, de később újabbakat is elsajátíthatsz. Harci szakértelmek közé
tartozik pl. a tűzlehelet, vagy a bőrödön növesztett tüskék. Minél magasabb
szinten ismersz egy szakértelmet, annál hatékonyabb. A harci szakértelmek részletes
listáját ld. az A függelékben.
3.5. Egyéb szakértelmek
Ide tartozik minden békebeli tudás, a zárak nyitásától a
gyógyfüvek ismeretén kívül egészen a zenélésig. Az egyéb szakértelmekre
leggyakrabban különböző küldetések végrehajtása közben lesz szükség, amikor
ún. szakértelem próbát kell tenned. Pl. ha fel akarsz mászni egy meredek sziklafalon,
mászás próbára kerül sor. Minél nehezebb egy feladat, annál magasabb szakértelem
kell a teljesítéséhez. A játék kezdetén két egyéb szakértelemmel indulsz, de
később a többit is megtanulhatod. Az egyéb szakértelmek teljes listáját ld. az A
függelékben.
3.6. Étrend
Mint minden galetkinek, neked is enned kell, méghozzá jó sokat.
Ehhez vadásznod kell, az alacsonyabbrendű lények (torzszülöttek) soraiban. Kezdetben
meghatározhatod, hogy milyen a táplálkozásod. A későbbiekben ezt megváltoztathatod,
de erre ritkán lesz szükség.
Választható étrendek: 1. Zöldvérű, 2. Rovarevő, 3. Micinista, 4.
Mágiafaló, 5. Piromád, 6. Puhány, 7. Kőevő, 8. Tejivó, 9. Vegetáriánus.
Az étrend főként szerepjátékos dolog, más játékokban a
"faj" megfelelője. De azért bizonyos speciális képességeket kapnak a
különböző étkezésűek. Részletesen ld. "Az étrendről bővebben" c.
fejezetet.
Karaktered indításakor el kell döntened, hogy milyen étrendű
legyen.
3.7. Barlang
A barlangod a legfontosabb: két forduló között ide vonulsz vissza
pihenni, ezért nem árt, ha biztonságosra alakítod ki, hogy minél kevéssé
zargassanak a portyázó galetkitársaid. A barlang védelmére a legjobb csapdákat
használni.
A barlangod mérete mindig legalább akkora kell, hogy legyen, mint a
méreted, hogy te magad kényelmesen elférj benne. Nálad sokkal nagyobb méretű
galetkik nem is tudnak bejutni a barlangodba, és megtámadni téged.
3.8. Tárgyak
Bár a legtöbb galetki nem használ fegyvereket, azért egy mágikus
amulett vagy páncél jól jöhet. A játék során talált gyógyfüvekből varázsitalt
főzhetsz, és persze rengeteg kincset találhatsz, amelyekért varázslatokat,
képességeket és számos más dolgot vásárolhatsz.
3.9. Támadás és védekezés
Minél nagyobb a támadásod, annál nagyobb az esélye, hogy
közelharcban eltalálod az ellenfeledet. Minél nagyobb a védekezésed, annál kisebb az
esélye, hogy ellenfeled eltalál téged. Mindkettőt általában tárgyakkal és
varázslatokkal lehet növelni, ill. az ellenfélét csökkenteni.
3.10. Karaktered szintje
Karaktered kezdetben a város legalsó szintjén, az 1. szinten
(lárvaszint) lakik. Ahogy egyre erősebb leszel, egyre feljebb költözhetsz - az
árnyakban suttogott történetek szerint még ötven szinttel feljebb is laknak galetkik.
Ezenkívül a karakteredet általánosan jellemzi egy érték, a Galetki Erősség (GE).
Ez az elköltött képességpontjaiddal arányos szám, tehát két karaktert nagyon jól
össze lehet hasonlítani a GE alapján.
3.11. Karaktered sorszáma
Minden, játékban levő galetkit egy egyedi négyjegyű szám, az ún.
karakterszám azonosít. A torzszülötteknek is van azonosítója, de ez általában egy
legfeljebb háromjegyű szám. A karakterszámodat mindig fel kell tüntetned az
Utasítás Lapon, de a játékban is bizonyos parancsok hivatkoznak ezekre a számokra.
3.12. Hírnév
Galetkid különleges tetteivel hírnévre tehet szert. Ilyen lehet egy
küldetés vagy egy klánfeladat teljesítése vagy győzelem egy másik galetki felett.
Bizonyos dolgok (pl. menekülés harcból vagy vereség) csökkenthetik is a hírnevet. A
hírnévnek a karaktered fejlődése szempontjából semmilyen jelentősége nincs,
viszont egy szint leghíresebb galetkijeinek tetteiről a többi, ugyanazon szinten lakó is
tudomást szerez!
3.13. Tevékenységpont (TVP)
A játék során végzett cselekvések ún. tevékenységpontba
kerülnek. A bonyolultabb, hosszadalmas cselekedetek többe, az egyszerűbbek kevesebbe.
Minden fordulóra kapsz kb. 140 - 160 tevékenységpontot, ebből kell gazdálkodnod. A
parancsok leírásában szerepel, hogy melyik parancs hány TVP-be kerül.
3.14. Képességpont
A képességpontok a játék során szerzett tudásodat,
tapasztalatodat jelentik. A képességpontok felhasználásával növelheted
tulajdonságaidat, képességeidet, varázslataid szintjét. Te döntöd el, hogy mire
költesz képességpontot, és mire nem. Ha akarod, az erődet fejleszted, ha akarod, az
intelligenciádat. Megtanulhatsz nagyon jól mászni, vagy megnövesztheted hatalmasra a
karmaidat. Azonban nem tudsz mindent egyformán növelni, hiszen a képességpontok száma
véges. Képességpontot minden fordulódban kapsz, minél magasabb szinten élsz, annál
többet. Ezenkívül kaphatsz képességpontot a harcban való győzelemért és
küldetések teljesítéséért.
3.15. Varázslatok
Kezdetben ugyan még nem, de később megtanulhatsz varázsolni, sőt,
a pszi tudományát is elsajátíthatod. Amikor továbbköltözöl a következő szintre,
kapsz egy új szabálykönyvet, amelyben részletes leírás lesz a varázslatokról, és a pszíről.
3.16. Szolgák
Idővel szolgákat és követőket szerezhetsz, akik veled együtt
harcolnak. Ezekről részletesebben a második szabálykönyvben olvashatsz majd.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:33:59 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20 | Nyomtatási forma |
|