Ősök Városa I. Szabálykönyv - 7. A harcHarcra kerülhet sor két galetki ill. egy galetki és egy vagy több
torzszülött között. Harci parancsaiddal szabályozhatod, hogy galetkid és esetleges
szolgáid hogyan viselkedjenek a harc folyamán.
A harc első körében mindkét fél távol van egymástól. A harci
parancsoktól függően, megindulnak megpróbálnak közelharcot kezdeményezni vagy
távolsági támadást használnak. Egy harci kör a következőképpen épül fel:
1. Varázslatok és távolsági támadások használata. Két
védekező vagy egy támadó varázslatot használhatsz. A varázslatok és lőfegyverek
sorrendjét a gyorsaság dönti el.
2. Mozgás. Azok a lények, akik nincsenek közelharcban egy másikkal,
és közelharcot akarnak használni, megindulnak ellenfelük felé. Egy lény egy körben
tetszőleges távoli ellenfelet elérhet, és leadhatja közelharc támadását is
büntetlenül. A játékban három pozíció létezik: két hátsó és egy középső.
Kezdetben minden lény a saját hátsó pozíciójában tartózkodik. Aki távolsági
támadást alkalmaz, itt is marad. Aki közelharc támadást akar intézni, megindul az
ellenfél hátsó pozíciója felé. Ha a középső pozíción találkozik két lény,
akik közül az egyik a másikat támadni akarja, akkor a középső pozíción harcolni
kezdenek.
3. Közelharc támadás. A lények leadják egymásra közelharc
támadásukat.
A támadások sorrendje a gyorsaságtól függ. Ha valaki 0 ÉP-re kerül, annak már nincs lehetősége visszaütni.
7.1. A közelharc szabályai
Közelharcban minden végtaggal a sikeres támadás alapesélye 60%,
fegyverrel csak 55%. Ezenkívül ha csak egyetlen végtagod van, kapsz +10% módosítót,
ha viszont háromnál több van, akkor -5%-kot. A sikeres támadás esélyét az ellenfél
ügyessége csökkenti, minden ügyesség pont 2%-al, és növeli a végtaggal való harci
jártasságod, ami a harci jártasság minden szintje után 3% (faroknál 4%). Ezenkívül
az is számít, hogy az ellenfeled milyen végtagokkal rendelkezik. A hosszú karmok
felszakítják a csápokat, a csápok körbetekerik a nagy mancsokat, a nagy mancsok
félresöprik a törékeny karmokat. Ha csáppal támadsz, az ellenfél minden karma után
-5% támadást kapsz, és minden mancsa után +5% támadást. Hasonlóképpen,
karomtámadás esetén -5% minden mancs után, +5% minden csáp után. Végül
mancstámadásnál -5% minden csáp után és +5% minden karom után. Egyéb végtagokra
(fog, farok, láb) nincs módosító. A sikeres találat esélyét tovább csökkentheti az
ellenfél védettsége, ez kezdetben 0%, és az esetleges viselt páncél növelheti. A siker esélye
sosem csökken 5% alá.
Ha egy végtaggal a támadás sikeres volt, végtag méret * D3
(fogaknál * D4) sebzést okozol. A sebzést minden 3 erőpontod növeli eggyel, és az
ellenfél vastag bőr képzettségének minden szintje csökkenti eggyel. Minden
végtaghoz egy speciális támadást rendelhetsz (pl. kontaktméreg), amelyet akkor adsz
le, ha az adott végtaggal sikeresen eltaláltad az ellenfeledet.
Ha egy harci kör kezdetén a két harcoló távol van egymástól,
bármelyikük használhat távolsági támadást. Ha egyikük megpróbált közel
kerülni, és ebben nem akadályozták meg, akkor közel kerülnek egymáshoz, és ő
abban a körben leadhatja már közelharc támadását. Távolsági támadásnak
számítanak bizonyos varázslatok, a lő- és dobófegyverek, bizonyos speciális
képességek.
A harcban való viselkedést minden résztvevő számára a saját
"harci programja" határozza meg, amely tevékenységekre hivatkozik. A harci
programok leírását ld. a második szabálykönyvben - kezdetben ezekre nem lesz szükséged, a program
mindig kiválasztja a leghatékonyabb cselekvést.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:34:38 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08 | Nyomtatási forma |
|