Vissza a Főoldalra
 

Hírek
Mi is az a Shadowrun?
Chat, üzenõfal
Fórumok
Shadowland
Szavazások
Ismertetők, írások
Kaladmodulok
Novellák
Cikkek a Krónikából
Shadowrun könyvek
Linkek
Letöltés
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Keresztutak
Küldd el képeslapként!
Karomnak, a Keresztutak című könyv főhősének rengeteg kaland és veszély közepette kell bebizonyítania rátermettségét.
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Mágia az árnyakban - Shadowrun kiegészítő

A lista folytatása...
A gyűrű - Shadowrun novella (2)
Játékost keresek! (105)
Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal (15)
Online Shadowrun project (69)
Shadowrun 4. kiadás (151)
Magyar Shadowland (2074)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Mágikus veszélyek (Shadowrun)

Unalmasak már a nagy mordályokkal hadonászó rosszfiúk, vagy a mindenhol bekavaró összekötők? Ha a játékosok új és egyedi ellenfelekre vágynak, időnként érdemes bevetni egy kis egzotikumot. Az alábbi lista pár mágikus veszélyt tartalmaz, akik veszélyes és félelmetes ellenfelet jelenthetnek a legelszántabb csapatnak is. A mágikus veszélyek kimondottan nem-játékos karakterek, akiket megrontott, megőrjített és eltorzított a hatalomvágy. Ha a karakterek szembekerülnek velük, alaposan fel kell kötniük a nadrágot.

Mágikus veszélynek a különös, eltorzult mágikus jelenségeket, és a hozzájuk szegődő hataloméhes mágiahasználókat nevezzük. Ide tartoznak a toxikus sámánok, a Petro hounganok, a rovarsámánok, a vérmágusok, a megrontott varázslók és az eltorzult ösvények követői. Egyedi karakterisztikájuk a potenciál érték, ami gyakorlatilag az őket megrontó hatalom erősségét fejezi ki.

Játéktechnikailag a potenciál egy újabb kockatartalék, amely hataloméhes tervek lebonyolításához használható. A potenciál tartalékra a szokásos, kockatartalékokra érvényes szabályok hatnak. A tartalékot az NJK bármilyen mágikus tevékenységéhez felhasználhatja, és minden harci forduló elején frissül.

Növeljük meg a karakter Mágia tulajdonságát potenciál tartalékával. A növelés csak a Mágia tartalékra nem hat ki, minden más tekintetben számít. Az eltorzult adeptusok potenciál tartalékukból új képességeket is vásárolhatnak.

Az NJK potenciálja nőhet vagy csökkenhet, tervei sikerességétől függően. Ha sikeres, potenciálja nő, míg ha nem, csökken.

Maguk a szellemek nem kapnak potenciált, ám egy spirituális kapocs kialakításával hatalmat kölcsönözhetnek egy élőlénynek. Általában árnyak szoktak ilyen "paktumokat" kötni. A paktumban résztvevő fél ura Szellemenergiájának felével megegyező potenciál tartalékot kap (felfelé kerekítve). A paktum megkötése után a Szellemenergia és potenciál tartalék misztikus kapcsolatba kerül egymással. Bármelyik változása módosítja a másik értékét is, egy az egyben. A kapcsolat csak valamelyik fél halálával szakítható meg.

Egyesek szerint ilyen egyezmények voltak a régi mondák démonpaktumainak alapjai, csak valójában démonok helyett a paktum kötője szellemekkel üzletelt. A paktumba beleegyező szellem dominanciafölénybe kerül, és feltétlen engedelmességet követel a másiktól. Néhány szellem Vagyon vagy más manipuláló képességét használja az áldozaton, hogy rávegye a paktumra, de metamágikus technikák és tiltott varázslatok tanítását is felkínálhatják. Egyszerre csak egy paktum tartható fenn.

A paktum felbomlásakor történő események változók. A túlélőnek nőhet, vagy csökkenhet a Szellemenergiája vagy potenciál tartaléka. Szélsőséges esetben előfordul, hogy társa halála után a túlélő világivá válik (szellem esetén belepusztul), vagy maradandó elmebajok kerítik rabságukba.

A környezetszennyezés miatt megtébolyodott sámánokat nevezzük toxikus sámánoknak. A legtöbben közülük zöld aktivisták, akik aktívan cselekednek a szennyezés és a szennyezők ellen. A toxikus sámánok mágiája eltorzult, céljaik szélsőségesek, megoldásaik pedig drasztikusak.

Nagyjából két csoportra oszthatók: a bosszúállókra és a mérgezőkre.

A bosszúállók az emberiséget akarják megbüntetni a természet ellen elkövetett vétkeik miatt. Hitük szerint az emberiség a Föld rákja, és csak idő kérdése, hogy elmérgesedjen. A bosszúállók célja az emberiség teljes kiirtása (félreértés ne essék, boldogan halnának meg, ha már mindenki mást kiirtottak), így a Föld idővel meggyógyíthatja magát. A bosszúállók bármit elfogadhatónak tartanak, amely a populáció megtizedelődését eredményezi, akár a mészárlást is.

A mérgezők teljesen a toxikus ösvények felé fordultak és a kitárt karokkal ölelik a szennyezést. Ahogy a nevük is mondja, különféle mérgeket terjesztenek, hogy megnö-veljék hatalmukat. Legtöbbjük őrült vagy nihilista, és mivel minden létformát ki akarnak pusztítani, a legtöbb környezeti baleset az ő számlájukra írható.

A toxikus sámánok magányosak, csak saját fajuk és önmaguk gyűlölete hajtja őket előre. A bosszúállók gyakran kötnek alkalmi szövetségeket ökoterroristákkal és környezetvédelmi csoportokkal vagy cégekkel (pl. Amazónia). A mérgezők többnyire olyan céges kutatásokba épülnek be, ahol környezetszennyező vagy biológiai kísérletek zajlanak (és így gyakran végződnek tragédiával). A toxikusok soha nem kötelezik el magukat sokáig egy szervezethez.

A bosszúállók többsége Amazónia térségében állomásozik, hogy felhalmozott katonai és mágikus fedezetükkel megsemmisítenek bárkit, aki az esőerdők maradványaiból akar hasznot húzni. Józanabb tagjaik a környezet helyretételén dolgoznak.

A bosszúállók teóriája közel sem annyira elborult, mint ahogy hangzik. A szélsőséges körülmények drasztikus lépéseket követelnek! Gyorsan és kegyetlenül csapnak le bárkire, aki a környezet ellen dolgozik. Nem kímélnek senkit, akár csoportokat is kivégeznek egyetlen ember vétkei miatt. Az emberiség számukra csak parazita a Föld nyakán.

A bosszúállók és a mérgezők egymás ellen dolgoznak, és mindent elkövetnek, hogy kiirtsák egymást vagy meggátolják egymás tetteit.

A toxikus sámánok a természettotemek kifacsart ideológiájú változatait követik. A toxikus Kutya totem például egy vérszomjas gyilkos, aki nem fél elpusztítani senkit, akár saját falkájából sem.

A toxikus totemhívők megkapják a totemmódosítókat, és követniük kell a totemjük (kifacsart) elveit ugyanúgy, mint normális esetben. A bosszúállók vadonbeli, a mérgezők városi totemeket választanak általában.

A toxikus sámánok Potenciálja kezdéskor 1D6/2 (lefelé kerekítve). Ezt növelhetik:

Egy vadonpusztító csoport likvidálásával (bosszúállók).

Egy földet mérgező vagy a környezeti sérüléseket korrigáló csoport kiirtásával (sámán típusától függően).

Fertőzés terjesztésével, biológiai vagy vegyi fegyverek használatával/előállításával (mérgezők).

Olajszivárgás, reaktorolvadás vagy más végzetes környezeti szennyezés okozásával (mérgezők).

Paraállatok kiszabadításával, vagy ámokfutásra kényszerítésével (bosszúállók).

Nem-toxikus sámánok nem idézhetnek természetszellemeket toxikus területeken. Ezeken a helyeken csak toxikus sámánok idézhetnek, kizárólag toxikus szellemeket. Bárki elűzhet egy toxikus szellemet, de csak egy másik toxikus próbálhatja átvenni az irányítást felette.

A toxikus szellemek rendelkeznek normális változatuk minden képességével, és a Maró váladék valamint az Ártalmas lehelet képességekkel is. A toxikus szellemek birtokukhoz hasonlóan megtörtnek és megrontottnak néznek ki, természetük nyilvánvaló minden megfigyelő számára. A toxikus szellemeket ugyanúgy kell megidézni, mint a normális szellemeket, ám Erejük a terület háttérzajával nő megidézésük után.

Kifacsart mivoltuk miatt a toxikus szellemeket nem tartja vissza birtokhatár.

A rovarsámánok rovartotemeket szolgálnak, akik idővel felülkerekednek elméjükön és saját kaptárelméjük mintájára hangolják át őket. A tradicionális sámánokkal ellentétben a rovarsámánok totemjük megtestesüléseit (vagyis rovarszellemeket) képesek megidézni. A rovarsámánok megszállottan idézik a rovarszellemeket és céljuk, hogy megidézzék magát a Királynőt vagy az Anya szellemet is. Megszállottságuk kaptárépítésre kényszeríti őket, ami pedig elkerülhetetlenül szemet fog szúrni környezetüknek.

A rovarszellemek nem élhetnek a világunkon saját formájukban, ezért egy befogadót kell találniuk maguknak. Más szavakkal élve a szellemnek idézésekor egy speciálisan előkészített testet kell felajánlani, amelybe beköltözhet.

A királynő/anya megidézésével a sámán aláírja halálos ítéletét, mivel azonnal verseny indul köztük a kaptár irányításáért. A rovarsámánok ritkán dolgoznak együtt, általában csak akkor, ha a totemjük parancsolja nekik. A rovarsámánok teljes értékűek, nincsenek varázsló adeptusok.

A rovartotemeknek nincsenek totemmódosítóik.

Bár leggyakrabban a rovartotemek találják meg sámánjaikat, történhet fordítva is. A hataloméhes sámánok általában megszerzik a kívánt hatalmat, de a rovartotemek idővel megváltoztatják őket. A sámánok végül a hatalom eszközeivé válnának.

A rovarszellemek céljai és természetük ismeretlenek. Egyesek szerint a saját síkjuk túlnépesedett, ezért kell vándorolniuk. Az azonban biztos, hogy a rovarszellemek teljesen embertelenek, éppúgy, mint azok, akikkel lepaktálnak.

A rovarsámán 1D6/2 (lefelé kerekítve) potenciállal kezd, és ezt olyan felfoghatatlan célokkal teljesítésével növelheti, mint:

A kaptár tömbházakkal történő bővítésével. A módszerek kötetlenek, de időnként magukra a lakókra is szükség lehet, mint táptalajra.

Egy ideális gazdatest találása a Királynőnek/Anyának.

Egy kaptárt veszélyeztető megacég/poliklub/társaság megsemmisítése vagy ellehetetlenítése.

Neolitikus korból származó leletek ellopása.

Ideális gazdatestek keresése, elcsalása és beolvasztása.

A rovarszellemeknek nehéz fenntartaniuk normális formájukat ebben a világban, így gazdatestekre van szükségük, amelyek a fizikai síkhoz kötik őket. Csak a legerősebb szellemek kivételek ez alól, akik képesek normális szellemformájukban is létezni. A rovarszellemeket két formában lehet megidézni: hús- és valódi formában.

A valódi formában levő rovarszellemek normális szellemeknek minősülnek, és embernyi nagyságú rovar formájában materializálódhatnak. A szárnyakkal rendelkező szellemek repülhetnek materializálódás után, és megtapadhatnak bármilyen felületen.

Mindegyik rovarszellem sebezhető rovarirtó szerekkel, ám az elűzés szempontjából Erejük duplának számít.

A húsformában megjelenő rovarszellemek úgy néznek ki, mint egy bizarr ember-rovar keresztezés. A rovarszellem akarata mindig legyőzi a gazdatestét. Bár a húsformában levő szellemeknek is van Erő értékük, és kettős természetűnek számítanak, nem űzhetők el.

Dolgozó: A húsformában levő dolgozók fizikai tulajdonságai a gazdatest értékeivel egyeznek meg, mentális tulajdonságaik pedig a szellem Erejével. Automatikusan rendelkeznek a Képzettség képességgel és a csökkentett érzék (látás) hátránnyal. Nem sebezhetőek rovarirtószer által.

Harcos: A harcosok mentális tulajdonságai megegyeznek a szellem Erejével, fizikai tulajdonságaik pedig a gazdatest értékei és a szellem Erejének összegével. Nem sebezhetőek rovarirtóval, és nem rendelkeznek normálfegy-

ver immunitással.

A rovarsámánokat nem köti a birtok idézéskor. Dolgozó vagy harcos idézésekor a megszokott szabályokat kell használni. Anya/Királynő idézéséhez az idézőnek beavatottnak kell lennie, és ismernie kell a Meghívás metamágikus technikát.

Miután megidézték, a rovarszellemnek el kell foglalnia egy gazdatestet. Általában emberit foglalnak el, azok közül is a metahumán a "kedvencük", de megteszi valamilyen állat vagy paraállat teste is. Az átváltozással töltött hetek száma megegyezik a szellem Erejével.

Az átváltozás minőségének megállapításához ellenpróbára van szükség a gazdatest Akaratereje és a szellem Ereje közt. Ha a szellemet a Királynő vagy Anya is segíti, a gazdatest célszáma kettővel nő. Miután megidézték őket a húsalakban levő rovarszellemek 1, a valódi alakban levők 2, a Királynő/Anya pedig 4 Karma tartalékkal rendelkezik. A tökéletes összeolvadással teremtett szellemek Karma tartaléka a gazdatest tartalékának fele (felfelé kerekítve).

Az inkubáció elkezdődése után nincs mód a gazdatest megmentésére (a játékmester persze kivételt tehet). Még ha el is űzik vagy megölik a szellemet, a gazdatest akkor is meghal.

A gazdatest által elért sikerek vagy kevesebb: A gazdatest megsemmisül, a rovarszellem valódi formába kerül. 1-2: A gazdatest a rovar ember nagyságú utánzatává válik. Ez testforma, forma és végtagszám változással is jár. A szellem húsformába kerül.3: A gazdatest csak némi rovarjellemzőre tett szert: kitinpáncél, összetett szemek, kifejletlen extra végtagok, stb. A szellem húsformába kerül.4: A gazdatest csak egy rovarjellemzőt kap meg, de húsformává válik.5+: Tökéletes összeolvadás születik. A gazdatest megtartja eredeti formáját és megkapja az auraálcázás képességet. Nem lesz azonban szabad szellem, a sámán vagy a Királynő uralma alatt marad. Technikailag húsforma lesz belőle, de a szellem hozzáfér a gazdatest emlékeihez és képes mimikálni viselkedését. Ha egy dolgozót idéznek a testbe, akkor ez kihasználatlan marad.

A Királynő a rovarszellemek igazi vezetője. Már megidézése előtt is hat a sámánra, mivel ő a mágiája fókusza, a személyes toteme. Azonban, miután megjelenik a fizikai világban, azonnal megpróbál elszakadni tőle, szabaddá válni. A Királynő úgy szabadulhat el, mint a szövetséges szellem, de akkor is megpróbálhat elszakadni, ha a sámán növeli, vagy csökkenti a potenciálját. Mivel a sámán és a Királynő NJK-k, a Királynő akkor szakadhat el, amikor a történet megköveteli. A sámánnak nem feltétlenül kell megidéznie a Királynőt, de egy idő után szembesülni fog hatalmának korlátjaival és rájön, hogy ez az egyetlen lehetősége.

A Királynő egyetlen célja a kaptár növelése és biztonságosabbá tétele. Teheti ezt direkt módon, szellemek idézésével és testbe illesztésével, vagy közvetett módon befolyás- és vagyongyűjtéssel. A sámánnak (vagy a helyére választottnak) a világi jelenlétet kell biztosítania ebben.

A sámán csak egy Királynőt idézhet. Ha elűzik, vagy elpusztítják azt, elveszti a totemét és világivá válik. A sámán ezenfelül mentális hátrányokat kap a Királynő szellem energiájával megegyező darabszámban. Ha a Királynő megtörik, a sámán elveszti a tőle kapott potenciált (és az azzal irányított szellemeket) amíg az vissza nem tér a világba. Ha a Királynő elpusztul, minden általa vagy a sámán által idézett szellem elszabadul.

A rovarszellemek számtalan egyedi képességgel rendelkeznek, amelyek a Királynő köré fókuszálódnak.

Állatirányítás (Rovarok)');

Típus: Mana összetett tevékenység Látótáv Fenntartott

A Királynő rovarcsapatokat küldhet a saját fajtájából kémkedés (érzékmegosztás) vagy gyilkolás céljából (darazsak esetén nagyon hatásos).

Aura maszkolás');

Típus: Mana automatikus / egyszerű tevékenység Személyes Mindig

Ugyanúgy működik, mint a szabad szellemek képessége. Mivel a rovarszellemek nem rendelkeznek Szellemenergiával, ezért ők a Királynő Szellemenergiáját használják. Ha a Királynőt még nem idézték meg, a sámán beavatási szintjét kell használni.

Kényszer');

Típus: Fizikai összetett tevékenység Látótáv Fenntartott

A Királynő olyan feromonokat választhat ki, amelyek kényszerítik valamire a humánokat. Bárkire hathat, aki lélegzik és (Erő) méteren belül van. A feromonok feloldhatók ételben vagy italban is.

A hatás megállapításához a Királynő Szellemerejével kell az áldozat Akaratereje ellen próbát dobni. A Királynő minden egyes sikere egy befolyásolt tevékenységet jelent, melyek a kontaktus után következnek be.

Képzettség');

Típus: Mana összetett tevékenység Személyes Mindig

A megidézett szellem olyan szakértelemmel rendelkezhet, amelyet az idézője választ az idézéskor. Ez bármilyen Építés/Javítás vagy nem mágikus szakértelem lehet. A szakértelmet az Erejével egyenlő szinten használja.

Idézés');

Típus: Mana kizárólagos összetett tevékenység Speciális Permanens

Csak Királynők rendelkezhetnek vele.

Nem csak a sámánokat ronthatja meg a hatalom. A megrontottak néha sokkal rosszabbak a toxikusoknál vagy a rovarsámánoknál, mivel a megrontottak saját maguk döntöttek a "sötét oldal" mellett. Ők testesítik meg az emberi természet legsötétebb és legiszonyatosabb oldalát, erejüket a szenvedésből, halálból és kétségbeesésből nyerik. A megrontottak időnként szellemekkel társulhatnak, hogy tovább növeljék hatalmukat.

Hogy megnöveljék a potenciáljukat, a mágusoknak szenvedést és nyomort kell teremteniük. Minden megrontott mágusnak van egy kedvelt kínzási módszere vagy technikája, amelyet előnyben részesít, és igen gyakran használ. Néhányuk őrült tömeggyilkosok és ősi rítusokat utánoznak mészárlásukkal, míg mások az emberi mohóságot használják ki, és élvezettel szemlélik áldozataik szenvedését, majd lassú halálát. Szinte minden kínzási módnak van egy művésze a megrontottak között, mivel potenciáljukat ennek gyakorlásából nyerik.

A megrontott 1D6/2 potenciál tartalékkal kezd (lefelé kerekítve). Az alábbi célokkal növelhetik ezt:

Tömeges, rituális emberáldozat bizonyos csillagállásokkor vagy egyéb jeles időpontokon.

Ártatlanok megrontása, bűnre vagy saját természettel szembefordulásra bíztatás.

Emberek rászoktatása egy önpusztító vagy életveszélyes dologra.

A remény, a célok, a boldogság elpusztítása.

Az adeptusok önmagukban keresik a mágiát, néhány adeptus azonban magába néz, és nem lát mást, csak gyűlöletet, haragot, kétségbeesést és megvetést. Ezek a nyomorult lelkek gyakran követik az eltorzult utat. Mágiájukat lelkük legiszonyatosabb érzelmeivel táplálják, élő fegyverré alakítják magukat és emberre vadászó ragadozókká válnak. Ők is rendelkeznek potenciállal, amelyből képességeket vásárolhatnak maguknak.

Potenciáljuk növekedésével egyre jobban elembertelenednek, mind természetben, mind külsőben. Sokuk szerez vadállatias vonásokat - karmokat, éles fogakat, osztott pupillákat fejlesztenek maguknak. Mások embertelenül förtelmesekké vagy szépekké válnak. Nincs általános jelenség, mindig egyedi a változás. A potenciálnövekedéssel a jellemzők is egyre erősödnek.

Az eltorzult út követői szintén gyakran paktálnak le árnyakkal.

Az Eltorzult Út követői 1D6/2 potenciált kapnak kezdetben. A következőkkel növelhetik ezt:

Levadászni és megölni minél többfajta embertípust, ezzel is tovább fejlesztve a vadászatot és az áldozat lelkében a rettegést.

Legyőzni minél több fajta célpontot halálos küzdelmekben.

Biztosan sugározni az adeptus emberfeletti képességeit, ezt tettekkel bizonyítani.

Uralkodni egy csapat felett valamilyen emberfeletti képességgel, szakértelemmel vagy ravaszsággal.

Fordította: Phobos
A cikk az Alanori Krónika 114. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 4 szavazat alapján 7.2)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Beavatás és metamágia (Shadowrun).

Létrehozás: 2006. április 10. 15:19:54
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.