Hatalom Kártyái kártyalap - Vízelementál | - Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 11 szavazat alapján 6.0)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 10 szavazat alapján 5.4) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 10 szavazat alapján 5.6) |
|
(AK10) Aktiválást kívánó speciális képességnek nevezzük a lények azon képességeit, melyek használatához VP-t kell elkölteni (pl. regeneráció, tűzlehelet), vagy a lényt passzivizálni kell (pl. a Technokolin). A szabálykönyv 25. oldala szerint az ilyen képességeket csak aktív lények használhatják. A passzivizálást igénylő képességek esetében ez nem is képezheti vita tárgyát, mivel csak aktív lényt lehet passzivizálni. Tehát az ilyen képességek (pl. Technokolin és a neves kalandozók legtöbb képessége) csak aktívan használható. Passzívan is lehet használni az olyan képességeket, melyekhez nem kell a lényt passzivizálni, csak VP elköltéssel kell őket aktiválni. Sőt, ezek az őrposztból is használhatók! Nézzük, hogy mely képességekről van szó. Az első csoportot a regeneráció jelenti (pl. Csontváz, Trollfa stb.). A másik tipikus társaság a lények támadásának és/vagy védekezésének erősítése (pl. Húsevő magszim, Tűzelementál). A Vízelementál és a Szutykos remák nem kapcsolható egyik csoporthoz sem, azonban rájuk is érvényes a szabály, mivel egyiket sem kell passzivizálni képességük használatához. A legvitatottabb csoport az amelyik, az ellenvarázslathoz hasonló hatást hoz létre, ilyen Maigner Lopotomos, és ehhez hasonló Sardullah Sharpa képessége is. Ezeket szintén lehet passzívan használni. Trükkös és zavaró az olyan képesség, mely aktivizálást kíván, nem kell passzivizálni hozzá a lényt, azonban a lapon szerepel az, hogy csak aktívan használhatja ezt a képességet. A legjobb példák erre az avatárok (pl. Földanya, Urgod, stb.). Jól nézzétek meg tehát a lapokat az ilyen kérdések eldöntéséhez! Van az aktivizálást igénylő képességeknek egy olyan csoportja, melyről idáig nem beszéltünk, ezek azon harcban használható képességek, melyeket VP elköltésével kell aktivizálni, vagy dönteni kell a használatukról (pl. tűz-, sav-, jéglehelet, Lavinia Lobara energiatüskéje, Eliana vakító fénye, Fantalas nyilazása, a Sötét gnóm halálvarázslata, Éjmágus teleportálása). Ezeket a képességeket nyilvánvalóan csak aktívan lehet használni, mivel az őrposztban alkalmazhatók, és ott nem lehet passzív lény. Nem aktivizálást kívánó képességek ugyan, de itt célszerű megtárgyalni azokat a képességeket, melyek folyamatosan működnek (pl. mágikus védelem, + VP adás, varázslatok költségének csökkentése stb.). Ezek közül pl. a mágikus védelem természetesen állandóan működik, de egyeseknél a lapon külön meg van említve, hogy csak akkor számít, ha a lény aktív (pl. Trikornis, Kneopatikus molluszk, stb.). Vannak azonban olyanok, amelyek nem egyértelműek, pl. Loidin Haptitusnál nem szerepel az, hogy az ellenfél csak akkor veszít 1 ÉP-t a tárgyak kijátszásakor, ha aktív, tehát passzívan is érvényesül ez a képesség. Összefoglalva, az állandó képességek passzívan is működnek, hacsak a lapon ez másképpen nem szerepel. | (AK20) A Vízelementál úszást adó képessége annyiszor használható egy körben, ahányszor akarod, és ahány VP-t rá tudsz költeni. | (AK20) Ha kint van A víz síkja, az úszó lények emiatt immúnisak a tűzre. Az ellenfelem Tisztítótüzet lő egy nem úszó lényemre. Ilyenkor nem számít életmentő hatásnak a Vízelementál azon képessége, hogy úszást tud adni lényeknek. Visszamenőleg nem lehet immunitást adni. Inkább tedd rögtön úszóvá, ahogy kirakod! Persze, ha az ellenfeled rögtön lelövi, az pech. | (AK55) Ha a Vízelementálra Mániát raksz, akkor az ellenfélnek azonnal (a reakció varázslatok és hatások után) használnia kell az elementál képességét, majd te következel, az ellenfél ismét úszni tanít, megint te jössz stb. Az ellenfél csak akkor cselekedhet mást, ha már nincs varázspontja a Vízelementál képességére. Ráadásul ez az ő körében is lezajlik, a fő fázisában ez lesz az első cselekedete. Vagyis elérheted vele azt, hogy az ellenfélnek soha többet nem lesz varázspontja. A Kronobogár képessége a következő: áldozd fel 1 ÉP-det: a Kronobogár gyógyul 1 ÉP-t. Miután sebesületlen lényen is lehet gyógyítani (ld. Az istenek könnye + Haarkon kegyence kombó), ezért a végeredmény az, hogy ha sikeresen kijátszottam a bogárra a Mániát, megnyertem a játékot, az ellenfelem már nem tehet semmit. |
Kiadás: Chara-din visszatér
Gyakoriság: nem gyakori
Lapszín (isten): Sheran
Típus: szörny
Altípus: elementál
Szöveg: Úszik. Hideg duplán sebzi. 1 VP: Célpont lény kör végéig úszás képességet kap, ha nem volt neki, ill. elveszti úszás képességét, ha volt neki.
Illusztráció: Fischer Tamás, Nagy Viktória Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:34 | Utolsó frissítés: 2022. november 17. 15:25:38 |
|