Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A föld sárkánya
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A föld mélyéről előbújó sárkányokat egyesek szerint az oknélküli vérszomj hajtja, mások szerint csupán a kincseikre áhítozó kalandozókat akarják távol tartani barlangjaiktól.
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - izom

(AK103) Kapok varázspontot, vagy húzhatok lapot, ha az előkészítő fázisban hal meg egy izom jelzős lényem. Minden kötelező hatás működik az előkészítő fázisban, csak az aktiválást igénylő képességek nem. Az izom jelzőért történő húzás, vagy varázspont kapás kötelező, én csupán megválaszthatom, hogy melyiket akarom.
(AK103) Nem kell lapot dobnom az izom jelzőkért, amikor egy A harag manifesztációját (új) játszok ki, ingyen kapja a jelzőket.
(AK112) Rakhatok életmentő hatásként izomjelzőt egy lényemre, akkor ha a jelző még nem elég a megmentéséhez. Életmentő hatást mindig lehet használni, ha egy lény sebzéstől hal meg. Minden hatás életmentő hatás, ami növeli a lény ÉP-jét, akkor is, ha maga az a hatás még nem menti meg, hiszen egy másik hatással együtt még akár meg is mentheti a lényt. Valójában sokszor csak azért rakunk rá izom jelzőt, hogy arra lapot húzzunk, de ettől még ezt megtehetjük, hiszen életmentő hatásnak számít.
(AK121) Visszavehetek Bölcsek kövével (új) egy Deegot vagy egy Izmos szkrittert. Az izom a szabály szerint kalandozóknak nem csak +1/+1-et ad, hanem egyben szintlépést is. A bölcsek köve (új) szövege szerint pedig olyan lapot is vissza lehet venni, ami szintet ad legalább egy kalandozónak.
(AK122) Kijátszhatom Az igazság pillanatát (új), ha az ellenfelem izom miatt kap varázspontot. Az AK99 alapján az izommal történő húzás illetve varázspont kapás hatás.
(AK143) Kisülnek az izomjelzők hatásai akkor, ha egy izomjelzős lényemet Birtoklással visszaveszek a kezembe. Az izom szabálya szerint csak akkor nem sül ki, ha a lény nem kényszerített áldozástól kerül ki a játékból. A költségként való visszavétel nem tartozik a nem kényszerített áldozás kategóriába, így kisül az izom.
(AK97) A Hullarablással elvett lény a gyűjtőbe kerülés helyett hozzám kerül, vagyis a rárakott lapok és jelzők sem esnek le róla. Ha pl. átveszek egy izom jelzős lényt, akkor az ellenfelem húz a jelzők miatt, hiszen a lény gazdát cserél, de hozzám a lény az izom jelzőkkel együtt érkezik. Ha később megölik a lényt, akkor én húzhatok az izom jelzők miatt. A Hullarablás egy lopó lap, a lény már játékban van, még nem került a gyűjtőbe, csak átkerül hozzám. Vagyis nem számít lény kijátszásnak, így nem érvényesülnek sem a lény kijátszáskor történő képességei, sem a gyűjtőbe kerüléskor történők.
(AK97) Nem kell lapot dobnom akkor, ha egy lényemre izom jelzőt rakok az Edzőterem segítségével. Ha az izom jelzőt nem a lény kijátszásakor, és a saját képessége miatt rakom a rá, akkor nem kell hozzá lapot dobni, kivéve az Izmos csápot, de azon ez külön fel van tüntetve.
(AK99) Kijátszhatom-e A gyík lesújtot, ha az ellenfelem izomjelző miatt húz lapot, vagy kap varázspontot? A fő kérdés ugye az, hogy hatásnak számít-e az izommal történő laphúzás, hiszen A gyík lesújt hatásokra és varázslatokra vonatkozik. Ez a húzás, illetve VP kapás módosítható, tehát hatásnak számít, ezért kijátszhatom rá a lesújtot, és én fogok húzni, vagy varázspontot kapni. További kérdés még, hogy több izomjelző estében egy vagy több hatásnak számít-e, és mikor kell eldönteni, hogy varázspont vagy lap lesz az izomjelzőből. nos, a szabályköny szerint egyszerre kell eldöntenem, hogy hány jelzőért húzok lapot, és hányért kapok varázspontot. Ez alapján az egész egy hatásnak számít, és a döntés után lehet rá reakciókat használni, vagyis ekkor lehet lesújtani is.
Páros versenyen, ha én lopom el a párom izomjelzős lényét, akkor kisülnek az izmok, hiszen a lény kikerült tulajdonosának irányítása alól. Ha visszalopom, akkor értelemszerűen nem sülnek ki újra az izmok.
Zilak-din főkancellárral megakadályozhatom a Halászat képességét, hogy amikor eldobatják, akkor sebez egy lénybe és ad 1 VP-t. Az izomra történő VP-kapást és/vagy laphúzást is megakadályozhatom vele. A Grobox fluxustörő is meg tudja akadályozni, hogy a Halászat eldobása miatt kapjak 1 VP-t.
A Lelketlen parancsnok képessége áldozásnak számít? Jár érte szörnykomponens? A lapok szövegét igyekszünk precízen megfogalmazni. Ha nem az „áldozás” kifejezés szerepel a szövegben, akkor nem az. Ez egy gyűjtőbe küldő forrás, az ellenfél kap érte szörnykomponenst, és az esetleges izom, halálsikoly is ki fog sülni. És a mindenképp kifejezés miatt az élet sem véd tőle.
A Mágusölő (2023) használhatja a képességét életmentő hatásként. Ugye az (S) képesség használatakor nem feltétlenül tudjuk, hogy van-e varázslat az ellenfél kezében, és fog-e izmot adni. De ez nem is lényeges, ha elvben tud adni izmot a képesség, akkor használhatod életmentő hatásként.
Az izom nem számít gyógyulásnak, ezért Trogg nem tudja sebzésre átváltoztatni az izomból eredő ÉP növekedést.
Az egy lényen levő izomjelzők kisülése egy forrásnak számít, tehát pl. a Manaevő féreg minden húzott lapot és kapott varázspontot elvesz, ami egy lényen levő izom jelzőkből származik.
Ha izomjelzőt teszek egy lényre, az nem számít gyógyításnak. Bár az izom növeli a lény max. ÉP-jét, és a szabályok szerint ha egy lény max. ÉP-je nő, akkor az aktuális is, ettől még nem lesz gyógyítás (de életmentő cselekvésnek számít). Az a gyógyulás ami konkrétan ezt a kifejezést használja (gyógyít, gyógyul).
Ha egy lény max. ÉP-je nő valamilyen buffoló forrástól (izom, erőjelző, vagy más állandó +ÉP-t adó hatás) és ilyenkor a szabályokból adódóan a lény aktuális ÉP-je is megnő, az nem számít gyógyulásnak. Hasonlóképp, mint ahogy a lény max. ÉP-jét csökkentő hatás (aminek következtében az aktuális ÉP-je csökken) sem számít sebződésnek. A max. ÉP növelés továbbra is életmentő forrás, mint ahogy a gyógyulás is, de nem számít gyógyulásnak (mint ahogy az sem gyógyulás, ha felveszek magamra egy páncélt). Az a gyógyulás, ahol a szöveg ezt konkrétan említi.
Megvédi az életjelző a lényemet a Vezércseltől, nem kell neki feláldoznom költségként / feltételként. A Vezércsel első képessége nem költség és nem kijátszási feltétel, hanem a lap hatása, így az életjelző megvédi tőle a lényt, sőt akár az izmok is kisüthetők vele, mivel kényszerített áldozás.
Rakhatok-e a Zarknod haragja képességével életjelzőt egy lényre, amit egy sebző varázslat megölne, hogy megmentsem? Csak az az életmentő hatás, ami a lény ÉP-jét (akár közvetlenül is) megnöveli, tehát ezt sajnos nem teheted meg. De ha nemcsak életjelzőt, hanem izmot vagy erőjelzőt is raksz a lényre egyszerre, akkor azt már megteheted, és ha még az izom nem is elég, hogy 0 ÉP fölé gyógyítsa a lényt, az életjelző rákerült, így az meg fogja gyógyítani.
Szabály: Ha egy lény lapon ezt olvasod: Izom: X, ez azt jelenti, hogy a lény sikeres kijátszása után eldobhatsz max. X darab lapot a kezedből a Semmibe, és ekkor a lény kap X darab izomjelzőt, ami +1 sebzést és +1 ÉP-t jelent - kalandozóknál pedig szintlépést. Ha egy izomjelzős lény kikerül a játékból - kivéve nem kényszerített áldozástól -, vagy kikerül tulajdonosa irányítása alól, minden egyes izomjelzőért eldöntheti a gazdája, hogy húz egy lapot, vagy kap 1 VP-t. Ha egy lényen több izomjelző is van, egyszerre kell eldöntened (még az első húzás előtt), hogy mennyiért húzol lapot, és mennyiért akarsz VP-t kapni. Az, hogy a lénynek Izom képessége van, egy speciális képesség, amely csak kijátszáskor érvényesül (lehetővé teszi, hogy lapokat dobva izomjelzőket tégy rá.). Ezután az Izomjelzők már önállóan fejtik ki hatásukat, tehát akkor is működnek, ha a lény elveszti képességeit. Olyan lényen is kifejti hatását az izomjelző, amelynek nincs Izom képessége. Az izomjelző képessége az előkészítő és a gyógyulás fázisban is működik. Az izomjelzők száma más lapokkal szabadon változtatható. Természetesen azok a lapok, melyek a laphúzást vagy a VP kapást módosítják vagy letiltják, hatnak az izomjelző képességére is.

Létrehozás: 2004. március 13. 03:45:24
Utolsó frissítés: 2023. július 13. 13:23:19


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.