Hatalom Kártyái kártyalap - Gemina balzsama | | - Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 2 szavazat alapján 4.0)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 3 szavazat alapján 8.0) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 2 szavazat alapján 7.0) |
|
(AK46) Ha az Elemi rint egy Kontármunka megsebezi, és én Gemina balzsamával szeretnék reagálni, akkor először létrejön a Kontármunka, minden lény sebződik. Mielőtt azonban az így 1 ÉP alá került lények a gyűjtőbe mennének, minden játékosnak joga van reakció és életmentő varázslatokkal vagy hatásokkal reagálni. Én tehát reagálok egy Gemina balzsamával. Mivel a rin nem lehet célpontja varázslatnak, így egy másik lényemet gyógyíthatom csak meg vele. Azonban még mielőtt a varázslat létrejönne, a rin visszakerül a kezembe. Ezután létrejön a Gemina balzsama, majd, ha már senki nem akar reagálni, az 1 ÉP alatti lények a gyűjtőbe kerülnek. Szerencsére ekkor a rin már régen a kezemben van. | (AK46) Két lényét kell feláldoznia az ellenfelemnek, ha neki két lénye van, nekem pedig mindössze egy Elemi rinem, és kijátszok egy Erőegyensúlyt. Először levizsgálom az Erőegyensúly kijátszási feltételét: van játékban egy lényem, az Elemi rin. Ezután megállapítom a kihozási költséget, és ki is fizetem. Majd kijátszom az Erőegyensúlyt, de ekkor - még a varázslat létrejötte előtt - a rin visszakerül a kezembe. Amikor létrejött a varázslat, levizsgáljuk, hogy kinek hány lénye van, majd ez alapján kell a több lénnyel rendelkező játékosnak lényeket áldozni. Ha az Elemi rint egy Kontármunka megsebezi, és én Gemina balzsamával szeretnék reagálni, akkor először létrejön a Kontármunka, minden lény sebződik. Mielőtt azonban az így 1 ÉP alá került lények a gyűjtőbe mennének, minden játékosnak joga van reakció és életmentő varázslatokkal vagy hatásokkal reagálni. Én tehát reagálok egy Gemina balzsamával. Mivel a rin nem lehet célpontja varázslatnak, így egy másik lényemet gyógyíthatom csak meg vele. Azonban még mielőtt a varázslat létrejönne, a rin visszakerül a kezembe. Ezután létrejön a Gemina balzsama, majd, ha már senki nem akar reagálni, az 1 ÉP alatti lények a gyűjtőbe kerülnek. Szerencsére ekkor a rin már régen a kezemben van. | (AK63) Nem kell elköltenem plusz két varázspontot Gemina balzsamának kijátszásakor, ha Egokínzással megölik a lényemet, és én meg akarom menteni. Az Egokínzás csak a rá kijátszott azonnali reakció lapokat drágítja. A Gemina balzsama egyrészt nem azonnali reakció, másrészt nem az Egokínzásra játszom ki. Az életmentő varázslatokat és életmentő hatásokat nem drágítja az Egokínzás. | (AK72) Ha egy lényem 0 életpontra, vagy az alá kerül, akkor még mielőtt a gyűjtőbe menne, megmenthetem, ha azonnali varázslattal vagy hatással gyógyítok rajta, illetve növelem az életpontját. Ezeket az azonnali varázslatokat és hatásokat nevezzük összefoglalóan életmentő hatásnak. Mit is jelent ez pontosan? Mik azok, amiket azonnali hatásként használhatok? Azt gondolom, mindenki számára egyértelmű, hogy az olyan azonnali varázslatok, amire az van írva, hogy célpont lény, vagy lények egy csoportja gyógyul X életpontot (pl. Gemina balzsama), vagy nő valamennyivel ezen lények életpontja (pl. Tüskepajzs), az feltétel nélkül beleillik a fenn leírt szabályba. Természetesen nem menthetem meg a lényemet gyógyító, vagy életpont növelő általános varázslat vagy bűbáj kijátszásával, csak az azonnalikéval. Az asztalon levő lapok aktivizálást igénylő képességei azonnali hatásnak számítanak, tehát ezek működnek ilyenkor. Ilyen például a Fehér gyógyító ital. Vannak azonban olyan képességek, amiket csak bizonyos fázisokban lehet használni (pl. a saját köröd fő fázisában). Ha egy lényem olyankor halna meg sebződéstől, amikor az aktuális képesség használható, akkor ezekkel is meg menthetem a lényemet, de ha mondjuk az ellenfél köre van, és akkor a leírás szerint nem használható a képesség, akkor életmentő hatásként sem alkalmazható. Életmenő hatásként olyan varázslatot vagy képességet is lehet használni, ami egyedül nem növeli az életpontot, de közvetetten újabb lapok vagy varázslatok használata nélkül igen. Klasszikus példa a Raia oltára - Áttérítés esete. Raia oltára +1 ÉP-t ad a Raia lényeknek. Tehát ha Áttérítéssel Raiára változtatom egy lényem színét, akkor ezzel, újabb lap vagy hatás használata nélkül, megnövelem az életpontját. Ebben az esetben tehát az Áttérítés működhet életmentő hatásként. A regeneráció gyakorlatilag a lények beépített életmentő hatása, amit akkor lehet használni, amikor egy lényem megsebesült. Viszont az már nem működhet életmentő hatásként, ha egy lényem passzivizálásra regenerációt ad egy másik lényemnek, hiszen ekkor maga a regeneráció megadása egy cselekedet, ami nem növeli a lény ÉP-jét, és a lényem életpontja csak akkor fog nőni, ha még utána használom a regenerációt. Célszerű ilyenkor már előre megadni a másik lénynek a regenerációt, amit az a sebződés után már gond nélkül használhat a saját megmentésére. Életmentő hatás bármikor, bármely fázisban használható, amikor a lényem 0 életpontra vagy az alá sebződik. Ez alól kivétel az előkészítő fázis, amikor ugye nem lehet varázsolni, és aktivizálást igénylő képességet használni. Elméletileg a csere fázisban sem lehet, de ekkor a lényem sem tud sebződni, mivel nincs olyan lap, ami a csere fázisban sebezne. |
Kiadás: Létsíkok, Túlélők Földje
Gyakoriság: gyakori
Lapszín (isten): Sheran
Típus: azonnali
Szöveg: Célpont lény vagy játékos gyógyul 1 ÉP-t, plusz annyit, ahányas a gyógyítás szakértelmed.
Szinesítő szöveg: "Diána a csábító, Gemina a gyógyító. Te melyiket választod a két nővér közül?" - Aritma Niagrenhez
Illusztráció: Bőjthe Csaba Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2003. október 10. 20:05:01 | Utolsó frissítés: 2024. január 12. 12:47:04 |
|