Túlélők Földje - Gyakori kérdések
Ennek a kis tájékoztatónak az a célja, hogy egy helyen foglalja össze a játék során gyakran
előforduló problémák megoldásait.
A csekk hátuljának középső részén a
Közlemények rovatban feltétlenül tüntesd fel a számlaszámodat. A
pénz beírása ugyanis a számlaszám alapján történik, ezért a hiánya
jelentősen lassítja a munkánkat.
Többen elkövették azt a hibát, hogy a számlaszámuk helyett a karakterszámukat
írták a csekkre. Ilyenkor peches esetben létezik ilyen számlaszám és a pénz persze
oda kerül. Tehát érdemes feladás előtt ellenőrizni a csekket.
Ha egy csekken többen küldtök pénz, akkor mindig részletezzétek, hogy melyik
számlára hány forint kerüljön. Kérjük, hogy mindig forintot írj, és ne zsetont.
Ha változik a címed, mindenképp írd meg nekünk.
Ne feledkezz meg az irányítószámról! Figyelj arra, hogy az új címen biztos megtaláljon a
postás. Gyakran előfordul, hogy címzett ismeretlen jelzéssel jönnek vissza az új
címről a fordulók, főleg a nyári szünet idején.
Ha emeletes házban laksz, akkor
mindenképpen írd meg az emeletet és az ajtószámot is, mert nem biztos, hogy a
postás végignézi az összes postaládát.
Ha nem szerepel a neved a postaládán, (mert pl. a
haverodnál nyaralsz két hétig), akkor fontos, hogy a címhez írd oda
azt a nevet is, amit megtalálhat a postás. Pl. Nagy István címén Kovács Pál részére.
Egy számlaszámhoz egy cím tartozik, ezért nem szükséges
minden karakterednél megadni a címváltozást. Ugyanezért nem áll módunkban az
azonos számlán levő karakterek fordulóit különböző címre küldeni.
A legjobb, ha a lakcímed megváltozását az UL hátulján
adod meg, ekkor az a fordulód már egyből az új címre megy majd.
Ha E-mailben kapod a fordulóidat, és megváltozik az E-mail
címed, a honlapon bejelentkezve a beállításaid alatt egyszerűen írd át a címed
az újra!
A visszaélések elkerülése végett, a karakterátadáshoz szükség
van egy átadási nyilatkozatra, amit csak külön A/4-es lapon tudunk elfogadni.
(Ennek oka a könnyebb tárolhatóság, és visszakereshetőség.) A Nyilatkozaton
legyen rajta hogy ki, kinek és mit ad át, valamint az átadó és átvevő aláírása, számlaszáma és a
dátum is. Ennek hiányában az átadást nem tudjuk megcsinálni. Fontos, hogy a
nyilatkozatot valóban a karakter tulajdonosa írja alá.
A fentiekből következik, hogy e-mailben nem lehet
karakterátadást kérni!
Ha biztos akarsz lenni benne, hogy megkapjuk a UL-t, akkor
érdemes ajánlva feladni, ezek ugyanis csak nagyon ritkán vesznek el. Azonban az
ajánlás elég drága, ezért szerintem csak az olyan UL-t szükséges így küldeni,
amelyeknél egy esetleges elveszés komoly hátrányokat okozna (pl. KT alapítás).
Az Express levél azonban csak pénzkidobás, ugyanis a posta
az Express leveleket a közönséges küldeményekkel együtt szállítja, és csak a
végső kézbesítésnél gyorsabb. (Többnyire a táviratos viszi ki.) A postafiókra
menő leveleknél azonban ez az előny elveszik, mert oda a többi levéllel együtt érkezik,
és azzal együtt is hozzuk el.
Tárgy elrejtése és felvétele esetén a 3. paraméternek
10-99 között kell lenni. FIGYELEM! A 8 akkor is kisebb 10-nél, ha 08-nak
írod!!! Ugyanabból a tárgyból ugyanarra a kódra max. 255 darabot lehet elrejteni.
Ha labirintusba akarsz bemenni, akkor mindig meg kell adni
a labirintus sorszámát!
Ha BEmész egy labirintusba, akkor az 1-es ref. pontra kerülsz.
Ha itt kiadsz egy LM 1 parancsot, akkor távozol a labirintusból. Ha egy többszintes labiban
rálépsz a lépcsőre, akkor automatikusan felkerülsz az emeletre (vagy le, attól
függően merre indultál).
A GYK parancs első paramétere a fegyver, a második a
rászánt TVP. Gyakran lemarad az egyik.
A KT parancs második paramétere a kívánt darab, és nem az
elkölteni szánt TVP. Többen pórul jártak már pl. a KT 5 6 paranccsal.
A BPB és a KPB parancs használatakor a tárolni szánt parancsot
a következő sorba kell írni.
Ha IMádkozni akarsz egy oltárnál, az mindig 30 TVP-be kerül,
nem kell kiírni azt hogy IM 30. Ha olyan isteni küldetésed van, hogy áldozz
egy bizonyos tárgyat, akkor azt nem az AL paranccsal kell teljesíteni, hanem simán
IMádkozni kell az oltárnál. Ha a tárgy be van KF-elve, akkor istened nem veszi el
tőled (és persze nem fogadja el a küldetést sem).
EA és VE parancs esetén nem kell megadni az épület
sorszámát.
A FOG parancs esetén érdemes figyelni, hogy a
megadott csapda az valóban csapda legyen. (Nem mindegy hogy dobóhálót írsz, vagy
hálócsapdát.)
Ha nem loptál valakitől, akire ki volt adva az
L, FL parancs, akkor érdemes megnézni a BA parancsaidat reklamálás előtt. A
lopás akkor sem hajtódik végre, ha olyasvalakitől próbálsz lopni, akinél már
egyszer felsültél, és ő még nem lépett azóta.
Ha nincs nálad olyan lő- vagy dobófegyver, mint amilyet
az FLH-ban meghatároztál, akkor a KF-elt távolsági fegyvert használod! Többen
pórul jártak már úgy, hogy elfogyott pl. a tüskéjük, és erre
ellövöldözték a bronzhegyű nyilaikat, mert az volt KF-elve.
Ha 4-es a fegyverismereted, és csak egyszer támadsz, az
nem hiba, csupán a második ütésed nem talált. (Természetesen ez a 12-es, és
a 20-as fegyverismeretnél is igaz.) Ha a valamelyik fegyveredet nem említette
meg a program a harc során, akkor csupán az történt, hogy nem talált.
Balkezes fegyver esetén érdemes megnézni, hogy használható-e egyáltalán balkezes
fegyvernek az adott fegyver.
A jellempróbák nem fix tereptárgyak, ha valaki
megcsinálja, akkor eltűnnek. Ezért előfordulhat, hogy az egyik fordulódban talált
jellempróba már nem lesz meg, mikor meg szeretnéd csinálni. Ugyanaz a jellempróba
több helyen is előfordulhat. Hasonló előfordulhat a föld alatt érzett
fémekkel, azaz ha a következő fordulóban visszamész kiásni, lehet, hogy valaki
már megelőzött.
Többen összekeverik a TF parancsot a TNO paranccsal.
A TF csak TVP-ért fejleszt tulajdonságot, a TNO pedig csak tulajdonságpontért.
Az FLH paranccsal nem lehet nulladik szintű szörnyekre
távolsági fegyvert meghatározni! Az FLH 0 22 parancsot ugyanis a program üres
FLH-nak veszi, azaz törli az összes addigi beállításodat.
Ha egy mezőre táblát szeretnél elhelyezni, de az UL-edet a neten
küldöd, akkor a következőket kell tenned:
1) E-mailben írd meg a játékvezetőnek a tábla szövegét.
2) A játékvezetőtől megkapod a tábla sorszámát.
3) Az UL-be a táblaállítás parancsnál ezt a sorszámot írd be a második paraméternek. Tehát: KT 120 x.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 09:40:07 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08 | Nyomtatási forma |
|