Az Esthar Császárság kiegészítő neve a Túlélők Földjének
új, még fel nem fedezett területére utal.
A TF játékosok számára ismerős lehet a kiegészítő címe. Az Esthar császárság
az Alanori királyságtól keletre fekszik, a bo'adhunokkal, kyorgokkal és
árnytündérekkel együtt a TF legújabb fejlesztését, legnagyobb kihívását
jelenti. A HKK kiegészítő TF-es lapjai ehhez nyújtanak hátteret,
illusztrációkkal és színesítő szövegekkel. Hasonlóképp, az ŐV-s kártyák is
többnyire az Ősök Városának legmagasabb szintjeit, legkeményebb kihívásait
hozzák el kártyalapok formájában.
Ennél a kiegészítőnél is a mostanában szokásos kettő az egyben megoldást
követtük, azaz Túlélők Földjés és Ősök Városás lapok is megtalálhatók benne.
Egyetlen új szabályt hozunk most be, ez a lényes (esetleg épületes, galetkis)
paklik erősítésére szolgáló anti-mágia. Ha egy lapra írva azt látod:
anti-mágia: X, ez a következőket jelenti: először is, a lapra nem lehet
semmilyen reakció varázslattal vagy hatással reagálni. Azonkívül, amikor a
lapot sikeresen kijátszottad (vagyis minden egyéb kijátszáskori hatása - pl.
laphúzás - létrejött), minden játékosnak el kell dobnia X darab általa
választott varázslatot. Neked ezeket a Semmibe kell dobnod (az anti-mágia a
használójánál hat a legerősebben), a többi játékosnak a gyűjtőbe. Ha valakinek
kevesebb, mint X varázslat van a kezében (vagy egyáltalán nincs), akkor csak
annyi varázslatot dob el, amennyi van neki, de ilyenkor meg kell mutatnia a
kezében levő lapokat. Az anti-mágia egy kijátszáskor érvényesülő hatás,
semmilyen más szerepe nincs. Ez a képesség igen erősnek tűnik, és a sok
varázslattal játszó paklik ellen az is, de oda kell figyelned, hogy te hány
varázslatot használsz (a Semmibe dobás miatt nem kombinálhatod víziókkal), és
ha az ellenfél sem nagyon használ varázslatot, nem sokra mégy vele. Cserében
viszont ez a képesség nagyon csekély mértékben növeli az ilyen lapok idézési
költségét.
A kiegészítőben szokás szerint nyüzsögnek az erős és érdekes lapok, köszönet
érte a sok játékosnak és tesztelőnek is, akiktől rengeteg értékes ötletet
kapunk. Nekem nagy kedvenceim a szabálylapok és a követők, melyekre egész
paklikat lehet építeni, és elfeledett lapokat hozhatnak vissza. Ilyen például
a hat vagy annál több varázspontba kerülő lapokat tápoló Kyorg ősmágus
(talán emlékeztek a Zangrozi módszerre, kiválóan működik vele). A lényes
paklik új Pozitív létsík-helyettesítője, a Védelmező rakshallion, mely 3 ÉP-s
büntetést ad a lényeknek. A varázspont-pusztítást előkészítő Ínséges idők,
amely háromban maximálja a kör elején kapható varázspontot (jó pár apró,
varázspont-pusztító lény tartozik hozzá). Az épületes paklikon nagyot lendítő
Építő rakshallion, vagy az újfajta paklik tömkelegét előhozó Zarknod börtöne,
amelynél kevesebb lappal kezdtek, és letiltja a "nem természetes" laphúzást.
És mint mindig, most sem hiányoznak az erős lények, tárgyak, épületek,
galetkik, testrészek és kontroll-lapok sem. Az etnikumok lapok egy része
(ork, varkaudar, orgling) Zén expedícióiban lát napvilágot, de lesznek
kiváló élőholtak, óriások, vízió lap, pegazusok, remek mérgező lények. Néhány,
minden eddiginél erősebb lényre tett bűbáj is napvilágot lát (részben Zén
expedícióiban).
|