Hatalom Kártyái - Isteni szövetség szabálykönyv
A Túlélők Földjének istenei szövetségre léptek egymással, hogy felvehessék a harcot az ősi, visszatérni vágyó istenség, Chara-din ellen. A szövetség azonban eleve kudarcra van ítélve, mert Leah és Dornodon önös érdekekből megállapodásokat köt Chara-dinnal a többiek háta mögött. Az elszabaduló konfliktusban kapu nyílik az Árnyékvilágra, amelyen keresztül nagy hatalmú kísértetek özönlenek Ghallára, és megjelennek a döbbenetes varázserővel bíró, mesés teremtmények, a sárkányok is, tűzzel borítva be a városokat. Sheran átjárót nyit a víz létsíkjára, Elenios pedig végső kétségbeesésében létrehozza az idő és a tér szövevényének megbomlását fenyegető időhurkot, csak hogy világukat megmenthessék. A történet folytatása a te kezedben van - vajon melyik oldal fog győzedelmeskedni?
A kiegészítő fő újdonságát a kétszínű lapok jelentik. Mint ahogy nevük mutatja, ezek a lapok egyszerre mindkét színűnek tekintendők: egy Elenios-Sheran lap egyszerre Elenios és Sheran lap is, hat rá minden olyan lap, amely a kettő szín közül valamelyikre hat. A kétszínű lapok kijátszási feltétele minden esetben az, hogy legyen a játékban a te irányításod alatt vagy az egyik, vagy a másik színnek megfelelő lap vagy jelző (nem szükséges, hogy aktív legyen). Például ha játékban van akár egy Quwarg jelződ, akár egy Dornodon épületed, akár egy Chara-din fattyad, akár egy Chara-din bűbájod, kijátszhatod a Chara-din-Dornodon kétszínű lapodat.
Ha valamilyen hatás megváltoztatja egy lap színét egy másikra, akkor ezzel a hatással a két szín közül az egyiket változtathatod meg. Ha ennek köszönhetően a lap két színe megegyezővé válik, attól kezdve a lapot egyszínűnek kell tekinteni. Például az Isteni szövetség nevű lappal a kijátszója meghatározza, hogy az összes Chara-din lapot Dornodon vallásúnak kell tekinteni. Ezután a fenti példában említett lap egyszínű Dornodon kártyává válik, így többé annak a feltételnek sem kell teljesülnie, hogy legyen Dornodon lapod vagy jelződ a játékban.
A négyszín-szabály természetesen a kétszínű lapokra is vonatkozik; ha egy C-D lapot beraksz a paklidba, akkor ezzel már meghatároztad a paklid két színét. Természetesen egyszínű paklik versenyén nem használhatsz kétszínű lapokat.
Ha egy lényen a jel szerepel, akkor az a lény őrző. Ha őrző lény van játékban, játékos nem lehet célpontja sebző általános vagy azonnali varázslatnak.
Ez a fogalom annyit jelent, hogy erre a lapra játékba hozatala után nem lehet olyan varázslatot vagy hatást használni, amelynek eredményeképpen megváltozna a gazdája.
Ha egy lény betegségre immúnis, az azt jelenti, hogy nem lehet célpontja betegség lapnak, és nem is hatnak rá az ilyen lapok. Eddigi betegség lapjaink: Influenza, Járvány, Likantrópia, Fertőzés, Pestis. (Az Éhínség nem.)
A jelző lényekről a továbbiakban nem tüntetjük fel, hogy nincs bennük szörnykomponens, ez az alapértelmezés.
A lapokra rakott jelzőknek semmi közük a valamilyen típussal, színnel bíró, önállóan az asztalon rakott jelzőkhöz, ezeknek nincs színük, típusuk, és kizárólag olyan hatások érvényesek rájuk, amelyek lapra/lényre rakott jelzőre hatnak.
Ha egy lapnak kijátszási feltétele van, akkor bármilyen módon hozom is játékba azt a lapot, a kijátszási feltételnek teljesülnie kell, kivéve, ha a játékba hozó lap mást nem mond.
Ha egy lény valamilyen módon több harci képességet (+) birtokol, akkor a harc megfelelő fázisában mindegyiket használhatja egymás után.
Először is, egy varázslat vagy hatás végrehajtása KÖZBEN nem lehet semmilyen varázslatot vagy hatást alkalmazni. Például amikor ide-oda lődöznek egy Gömbvillámot, az a varázslat végrehajtásának folyamata, és nem lehet például a 2. továbblövés előtt a Nekrofunmedálból varázspontot kinyerni a továbblövéshez.
Ha egy varázslat/hatás többféle dolgot is csinál, ezeket a lapon feltüntetett sorrend szerint kell elvégezni. Ha a hatás egy lépése több játékosra is hat, akkor a varázslat/hatás gazdája dönti el, hogy a játékosok milyen sorrendben hajtják végre a hatásnak azt a lépését, de természetesen a teljes hatás mindenképpen végrehajtásra kerül. Ha egy hatás egy játékosnak több lapját is gyűjtőbe küldi, ill. visszahozza a gyűjtőből, kézből stb. akkor mindig a lapok gazdája dönti el, hogy milyen sorrendben történik mindez.
Példa. Péter kijátszik egy Kovácscéhet, amely hatására minden tárgy visszakerül a gyűjtőből. Józsi gyűjtőjében 3 Duplikátum van, Péterében 3 Szent jogar és 1 Duplikátum. (A Duplikátum lemásol egy, a játékban levő tárgyat.) Péter azt mondja, hogy először Józsi hajtsa végre a hatást, aztán jön ő. Mivel nincs tárgy a játékban, a Duplikátumoknak nincs mit lemásolni, a gyűjtőben maradnak. Ezután jön Péter, ő azt mondja, először a jogarokat hozza vissza, és végül a Duplikátumot, aminek most már van mit másolnia. Ha Józsinak lett volna valamilyen tárgy a gyűjtőjében, akkor kijátszhatta volna a Duplikátumokat is.
Létrehozás: 2004. június 7. 16:02:28 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 | Nyomtatási forma |
|