Elkészültünk az online sorsoló programmal, amivel a versenyszervezők a honlapunkról sorsolhatják a versenyt, követheti mindenki a verseny állást akár mobiltelefonról is és megnézheti a sorsolást, a verseny végén pedig az eredmények azonnal automatikusan feltöltődnek a honlapra, nem kell külön beküldeni. Ennek leírását olvashatjátok el most.
Szervezőként az első teendő, hogy a Beholder honlapon levő regisztrációdat össze kell párosítani a valódi neveddel, amivel a HKK versenyeken szerepelsz, ha még nem tetted meg korábban. Ehhez be kell jelentkezned a beholder.hu oldalon, és a bejelentkezési résznél a
HKK eredményeid gombra kell kattintanod. A rendszer automatikus, ha sikerült, a korábbi HKK versenyeid eredményeit látod. Ha nem sikerült, a Beállítások menüpontban be kell írni azt az e-mail címet, amit megadtál a HKK versenyeknél az első nevezésedkor. Ha nem emlékszel rá, akkor a honlapos Ügyfélszolgálaton jelezd, hogy milyen nevet akarsz párosítani melyik Beholder regisztrációhoz. Ezt párosítást nem csak a szervezőknek, hanem minden játékosnak célszerű megtennie, mert így követhetik versenyeredményeiket. Ezt mindenkinek csak egyszer kell megcsinálnia!
Amennyiben még nem vettél részt Beholderes versenyen, és ezért egyáltalán nincs regisztrációd, viszont szeretnél paklit beküldeni egy nem Beholderes versenyre, írj nekünk emailt (
hkk{kukk}beholder{ponty}hu), hogy regisztrációdat manuálisan létrehozhassuk! Az emailben ne felejtsd el megírni valódi nevedet, és a Beholder oldalon való regisztrációd usernevét.
Ahogy korábban is, e-mailben egyeztesd le velünk a versenyt, amit szervezni akarsz, időpont, helyszín, szabályok, díjazás. Ha ezt jóváhagytuk és felkerült a versenynaptárba, akkor téged (ha a fenti lépést megtetted), hozzárendelünk a versenyhez szervezőként. Ettől kezdve ha bejelentkezel a beholder.hu oldalon, oldalt a HKK menüben a Versenyadmin menüpont alatt tudod szerkeszteni a versenyt. Ha erre nincs lehetőséged, és már kint van a verseny a versenynaptárban, írj nekünk e-mailt, hogy hozzárendeljünk a versenyhez!
A versenyben nem szerkeszthető:
- a verseny dátuma
- a verseny helyszíne
- a verseny rendezője.
- a verseny formátuma (de a kiegészítő szabályok, pl. tiltott lapok listája stb. szerkeszthető)
Ezeket továbbra is e-mailben kell velünk egyeztetni. Minden mást szabadon szerkeszthetsz, elérhetőség, egyéb infók stb. Figyelem! A verseny adatainak szerkesztése lezárul a verseny előtt 1 nappal. Azaz egy szerdai versenyé hétfő éjjel. Utána már nem szerkeszthető, hogy ne legyenek utolsó pillanatos változtatások.
Ezzel el is értünk a verseny napjához. Ezen a napon, a honlapon bejelentkezve a Versenyadmin menüpont alatt feljön a verseny leírása, ami már nem szerkeszthető, ellenben elindítható az online sorsolás.
Első lépésként állítsd be a kategóriát! Ez alapból vegyes, és nagyjából jó is a legtöbb esetben, akkor kell csak változtatnod, ha a versenyen pl. csak amatőrök indulhatnak. Emellett megadhatod az egyes fordulók hosszát időben, ennek alapértéke 60 perc. Egy versenyen belül több kategóriát is lehet indítani, de ez alapvetően csak a nagy Beholderes versenyekre van, ahol tartunk egy külön amatőr és profi kategóriát, te jó eséllyel ezt nem fogod használni.
Ezután hozzáadhatsz játékosokat a versenyhez a játékos keresése gombbal. Úgy lehet kikeresni a játékosokat, ha beírjuk ide a nevét (vagy egy részletét a nevéből, ami alapján akár több lehetőséget is feldob a kereső). Majd a névre kattintva berakjuk a játékost. Több azonos nevű találat esetén a játékosról további adatokat nézhetsz meg, hogy egyértelmű legyen, kiről van szó. (Az infó ikonra ha ráviszed a kurzort, akkor megjelenik néhány karakter az e-mail címéből, rákattintva pedig megnézheted a játékos versenyadatait. Ezekből egyértelműen tudod azonosítani.) A zölddel jelölt játékosok érvényes HSZ tagsággal rendelkeznek, nekik a nevezés díja kedvezményes. Kiválasztás után a játékos bekerül a versenyhez indulóként, ahonnan a sora végén található kék színű Töröl gombbal lehet törölni.
Be lehet állítani tiltott párokat is, pl. testvéreket, apa-fia, vagy párkapcsolatban levő játékosokat.
A versenyre nevezés fölött az új játékosok regisztrációja található. Itt csak a név és e-mail cím mező kitöltése kötelező, de örülünk, ha a többit is kitöltitek. a „hírlevél” menüpontot is kérjük, kattintsátok be, persze a játékos beleegyezésével, mert ez teszi lehetővé, hogy a játékos havonta egyszer e-mailt kapjon az aktuális versenyről (és persze erről le is iratkozhat). Az új játékos regisztrálása után a „Kategória” bejelölésnél egyből be is lehet rakni a verseny megfelelő kategóriájába. Figyelem! Csak akkor vegyetek fel új játékost, ha az illető még biztosan nem indult HKK versenyen. Ha már indult, akkor benne van az adatbázisban, csak helytelenül kerestétek a nevét! Ügyelj a név pontos beírására.
A nevezők beírása után, az „Új kör indítása” gombbal lehet elindítani a versenyt. Az első kör sorsolása előtt érdemes azért ellenőrizni, minden játékost felvittél-e (névsorolvasás vagy létszám ellenőrzése pl.)
A sorsolásnál egyszerűen a pár melletti selectorból válaszd ki, hogy mi lett a végeredmény. Minden nyert játszma 2 pont, a döntetlen 1 pont, így pl. a 2:1-et 4:2-ként kell felvinni.
Ha a sorsolás után derül ki, hogy valakinek rosszul írtad be az eredményét, a következőket teheted:
1.) Egyszerűen kijavítod az eredményt, és újrasorsolod a kört. Ez a legegyszerűbb megoldás.
2.) Ha már elkezdtek játszani, megteheted azt is, hogy javítod az eredményt, és csakis a hibásan beírt eredményű párokat törlöd (ott, ahol az eredményt is beírod), és újrapárosítod ezt a 2 párt.
3.) Ha később derül ki, hogy egy korábbi kör eredménye rosszul került be, lépj vissza a korábbi körre a menüben, és javítsd az eredményt.
Ha az új körben beírtuk az összes eredményt, akkor megjelenik ismét az „Új kör indítása gomb”, amivel sorsolható a következő kör.
A versenysorsoló fejlécében látható az is, mikor jár le az adott körre adott idő.
A verseny végén a „Lezárás” gombbal lehet lezárni a versenyt. A lezárással egyidejűleg az eredmény bekerül a HKK versenyadatbázisba.
Előfordulhat, hogy egy versenyző késve érkezik meg. Ilyenkor is berakhatod az Új játékos hozzáadásával a versenybe. Ha még a kör elején tartotok, ÉS van erőnyerő, akkor megteheted, hogy párosítod az új játékost az erőnyerővel, és rögtön játszanak. Ha későn érkezett, vagy nincs erőnyerő, akkor nincs teendőd, a következő kör sorsolásakor már ő is beül a párosításba automatikusan.
Amíg a verseny nem indult el, játékost törölhetsz is a listából, pl. mégsem indul, rossz nevet írtál be stb. Miután a verseny elindult, játékost törölni már nem tudsz, csak a „hazament” gombbal kiléptetheted.
Ha egy játékos a verseny vége előtt kilép a versenyből, akkor a további sorsolásokban már nem vesz részt, a neki megfelelő sor lilára vált.
A játékban a játékosokat első sorban a nyert körök alapján rangsoroljuk. Egy nyert kör (mindegy, hogy 3:0, 2:1 vagy mi volt az eredmény) 3 pontot ér. Egy döntetlen 1 pont, egy vereség 0 pont. Ez az elsődleges pontszám. Amennyiben ez egyenlő, a másodlagos pont, a Buchholz dönt. A Buchholz az ellenfeleid elsődleges pontszámainak az összege, de a 2. körtől kezdve nem számít bele a leggyengébb ellenfeled pontszáma. Ha egy játékos kiszáll a versenyből, akkor azokért a körökért, amiket nem játszott le, 1.5 Buchholz pontot ér azoknak, akik játszottak vele. Hasonlóképp, ha valaki erőnyerő, és a „senkivel” játszik, a „senki” körszám x 1.5 Buchholz pontot jelent neki. Így az erőnyerők, ill. a hazamenőkkel játszók nem kerülnek hátrányba. Amennyiben ez a másodlagos pontszám is azonos, a harmadlagos pontszám, a Játszma dönt. Ez egyszerűen a pontok összege, amit a játékos körönként kapott. Pl. 3:0 esetén 6 pont, 2:1 esetén 4 pont jár egy körért.
A bal felső sarokban levő ikonok jelentései:
Az I (infó) ki/be kapcsolja a verseny leírását. A verseny leírás az elején fontos, ill. közben is lehet, hogy meg akarod nézni, de a sorsolás közben eltüntetheted így, ha nincs rá szükséged.
A „táblázat” (második) gombbal az új kategória sort lehet ki/be kapcsolni. Amíg nincs kategória, nem lehet kikapcsolni.
Az „ember” (harmadik) gombbal az „új játékos regisztrációs” részt lehet ki/be kapcsolni, de csak akkor, ha már van kategória fölvéve.
A „kamera” (negyedik) gombbal a „képküldés” részt lehet ki/be kapcsolni. A vidéki versenyzőink küldhetnek képet a Beholdernek. Először a képet/képeket kell föltölteni (ezek megjelennek jobb oldalon), itt lehet törölni a rossz képeket, majd a küldés gombbal megkapjuk ezeket a verseny részletes adataival együtt. A képet/képeket a verseny folyamán bármikor elküldhetitek, a csatolt kép/képek mérete képenként ne haladja meg az 5 megabájtot!
A versenyt a Lezárás gombbal zárod le, ekkor az eredmények automatikusan feltöltésre kerülnek, nem kell őket e-mailben küldeni. A vidéki versenyekhez lehetőség van
KÉPET KÜLDENI. Amennyiben ez nem sikerült, vagy nem vagy benne biztos, hogy elment, továbbra is elküldheted e-mailben a szokásos módon.
Október 1-től a program használata előfeltétele annak, hogy a versenyt támogassuk, addig aki akarja, küldheti még a versenyeredményeket a régi módon is. Kivételt csak akkor teszünk, ha valamilyen vis mayor miatt a verseny időtartama alatt nem volt a helyszínen internet, ezért a sorsolást más módon kellett intézni.
A verseny állását, a sorsolásokat és az adott körből hátrelévő időt bármely játékos meg tudja nézni akár egy mobiltelefonról is. A telefonodról fel kell menned egy böngésző megnyitásával a beholder.hu oldalra, és ott baloldalt van egy „Mai HKK versenyek” gomb, erre bökve meg tudod nézni ezeket az adatokat. A jövőben fejlesztünk egy androidos, playstore-ból letölthető app-ot is, ami közvetlenül, telefonra optimalizált formában jeleníti majd ezt meg.
Ha bármi kérdésetek van, akkor forduljatok az Ügyfélszolgálathoz, vagy írjatok e-mailt!
Sikeres versenyszervezést!
Beholder Kft.