Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Bűvös lant
(Túlélők Földje varázstárgy)
Küldd el képeslapként!
A bűvös lantból a hozzáértő kezek mesés dallamokat képesek előcsalogatni. Nem csoda hát, hogy a Túlélők Földje legsikeresebb bárdjai a bűvös lant "húrjai közül kerülnek ki."
Nézz szét a galériában!
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47245)
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (98)
HKK Online V1.0 (32)
Lapötletek (65043)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (7)
Szavazás: új kétszín szabály (14)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Bomtar sírja és Krabber lázadás lapelemzés

Bomtar (8): Kettőért előszedni egy lapot - manapság ez már nem számít túl izgalmas biznisznek, még akkor sem ha blokkol egy kicsit, és marad egy lényünk is. Egy Csuszpit például sokkal nagyobb merítésből válogathat, csak 1 mana és mégse hódította meg a verseny asztalokat. Azért a Bomtar is figyelemre méltó lap, szinte kizárólag a Beszűkült látókör miatt használnám (no nem azért mert annyira táp, hogy négyért is ki akarnám rakni, hanem mert arra épülhet egy pakli), de néha Szikrációt vagy Galaktroszt is jó lehet előrángatni vele. Egyedül egy blokkoló pakliban lesz igazán jó, ahol megvan az esély arra, hogy 1 VP-ért rakjuk ki. Ráadásul még az Isthariant is olcsóbbítja kicsit.


Bomtar rendje (7): Bár elsőre csábítónak hangzik, szerintem éppen hogy a használhatóság alján, vagy az alatt helyezkedik el. Sajnálatos módon a hátránya nem ritkán fog előkerülni, ha mást nem a rendkívül népszerű Kurtz miatt, de igen sok pakli játszik valamilyen drágább lénnyel (s ez a direktíva egyre inkább kibontakozik, hisz a közepes-nagy lények igen optimálisak a börtön/bilincs/erdő/lassan járj ellen), s általában ezeket szeretnénk leginkább leszedni. Olcsóbb lapoknál már nem olyan nagy dolog az 1 VP-s leszedés - gondoljunk a Végképp eltörölnire, ami 0-1 VP-ért szedi a kettes lapokat, és mégse használja szinte a kutya se. De egy Túlvilág hívásával se veheti fel a versenyt - szintén 1 VP-s leszedés, hátrány nélkül, és egy alternatív képességgel. S abból is többnyire 1-2-t használnak csak.



Bomtar vétója (8): A Bomtar rendjénél már egy fokkal jobbnak tartom - no nem mintha óriási biznisz lenne 1 VP-ért counterelni, hanem mert a hátránya jóval ritkábban fog előkerülni (többnyire egy Rugalmas erőforrás, Idő kereke vagy egy drágább Szikráció esetében). Az egy manás countereket a Zu'lit kísérlete kivételével nemigen látom használatban, de ettől függetlenül nem érzem bajnak, ha valaki játszik velük (főleg egy vaskosabb Semleges csatamező esetén).


Bomtar varázskönyve (8): Megvallom kicsit megremegett a kezem a 8 pontnál és majdnem 9-et kanyarintottam oda - de be kell ismerni, hogy egy legalább két csontba kerülő lapot kissé könnyelműség lenne a leguniverzálisabb tápok közé sorolni, hisz igen szűk körben tudjuk használni. Pedig két csontot összehozni nem is nagy feladat: bármit elkincsezhetünk (egy tárgy pakliban). Talán a leggyakoribb kijátszási módja a leszedés + anti-mágia lesz, de akkor az igazi, ha az egyik passzivizálós képességére is akad egy fölös csont. A blokkolásnak és a büntetésnek aránylag ritkán van értelme. (Elsősorban akkor kerülnek elő, ha nem tudjuk hova tenni a sok komponenst. A büntetése a passzivizálós képességekhez jönne jól, de passzívan ugye nem büntet...)



Sírásó (8): Zavarban vagyok egy kicsit ennél a lapnál, hiszen tesztelésen nem hagyott bennem túl mély nyomot (amolyan semmilyen lapra emlékszem), de most hogy megjelent, sokkal izgalmasabbnak találom. Lehet azért, mert akkor nem gondoltam arra, hogy építős-áldozós (Molluszkos) paklikba mekkora táp lesz. Körönkénti két mana nem tűnik túl nagy tápnak, főleg, mert a játék elején még az 1 VP befektetés is sok lehet, vagy épp nincs hozzá lapunk. A laphúzás már érdekesebb - egy lap mindig jól jön; a későbbiekben is már tiszta haszon. Arra azért nem árt figyelni, hogy az ellenfél könnyen semmizheti a gyűjtőnket, és akkor semmit se tudunk vele kezdeni. Épp ezért ajánlom áldozós pakliba, ott szinte mindig tudjuk pörgetni és feláldozni se jön rosszul. De sok (nem bűbáj) varázslat mellé is ideális lesz.


Tokozó rakshallion (8): Melyik pakli nem játszik lényekkel? Szerintem lényegében mindegyik. S ami azt illeti azok a lények a legritkább esetben jönnek passzívan - így a Tokozó rakshallionnal játszó pakli vélhetőleg igen előnyös helyzetbe kerülhet sok pakli ellen. Nyilván a mi lényeink se fognak szárnyalni - de kit érdekel? Mi erre építeni fogunk (pl. őket nem annyira hatja meg az álom: Sötét nagyúr, Manevő féreg, Chloe, Chosuga, Xenó kismester). Nyilván jó ötlet megpróbálni kihasználni a húzás lehetőségét, ezt Élőholt kémekkel és Káosz egyhangú libáival is simán megtehetjük. Érdekes ötlet lehet még olyan lényekkel is játszani 1-2 darabbal, melyek passzívan nem túl jók, de ha aktívan jönnek, igen nagy erőt képviselhetnek (pl. Morq Fan Gor, vagy egy Familiáris teremtéssel behozott régi Árnyéksárkány). Szerintem sok fantázia van a lapban, érdemes vele komolyabban is foglalkozni.



Idomított trikornis (6): Annyira nem tűnik rossznak, összességében egész korrekt is lehetne a lap... de valahogy sajnálnék kifizetni két manát egy kettőt ütő, hordalény jellegű lapért. Ütöget, manát termelget - ez egyelőre kit érdekel? A feláldozása már jól hangzik - de nem mindig tudjuk majd elég jól használni, a játék elején pl. igen gyengécske szegény, később pedig ennél valami combosabb valamivel szeretnék hadakozni.


A csata megfordítása (6): Sokat dobatni olcsón mindig jó ötletnek tűnik, de hogy szerzünk hozzá lényt, amit feláldozunk hozzá kacagva és szinte ingyen jött, pedig valójában drága. Az egyik lehetőség hogy nekronos lényekkel játszunk - a túl sok nekron nem jellemző, vélhetőleg nem lesz túl kifizetődő a biznisz. Jobban hangzik, ha Galetki helytartó jellegű lapokat használunk, de abból elég kevés van, s a legtöbb nem is túl értelmes. De Mokku jellegű lapokkal is próbálkozhatunk - csak húzzuk fel őket együtt. Sajnos kissé komplikált megoldani az ügyet, és ráadásul nem is lebeghet a szemünk előtt olyan óriási nyereség. A dobató lapoknak amúgy is megvan a hátránya, hogy néha nem jók semmire, hisz nem tudnak mit dobatni. Ennél a lapnál dupla esély van arra, hogy haszontalan lesz.



A férgek védelmezője (7): Sok lény mellé ideálisnak tűnik: a meggyűlt manát és lapokat izommá alakíthatjuk. Már 2-3 izom is igen jelentős előnyt hozhat, s 1-2 lap és 4-6 mana azért könnyen akadhat hozzá. Lényekre erősen építő pakliba használjuk bátran, nem fogjuk megbánni.


Kontinuumfabrikátor (7): Speciális counter thargodanoknak. Lesz pár pakli, ami a haját fogja tépni miatta, de egy ügyes játékos (egy megfelelő paklival) el tud mellette játszani. A thargodan deck amúgy is elég gyengécske, s ami azt illeti nem ez volt a hiányzó puzzle darabka egy erős paklihoz. Ez csak egy kis erősítés egy marginális koncepcióhoz.

A kiegészítőben megjelent lapok listája

Ez a termék sajnos már elfogyott.


Foglalkozzunk egy kicsit a januárban megjelent zénes lapokkal is. A lapelemzés kicsit késői, de legalább így már versenyeken szerzett tapasztalatot is bele lehetett szőni.

Árnytündér lidérc (7): A kvázi képesség nélküli lényeket sosem éreztem igazán - nem is szoktam velük játszani. Kézből kijátszani borzasztó drága, és ha még repülni se tud, akkor igazán rettenetes. Nyilván érdekesebb, ha gyűjtőbe dobjuk valahogy; de még akkor is fennáll a veszélye, hogy felhúzzuk. Vízió pakliba elképzelhetőnek tartom a használatát, Felszabadító lélektánccal egész jó lehet.


Arochos (8): Egy igen érdekes koncepció alapjául szolgál ez a lap. Az Arochos jelzők miatt meghalni nem tudunk, és az se mellékes, hogy könnyűszerrel feltápolhatjuk őket - így a gyors nyerés is összejöhet. Sok sosem használt vagy elfeledett lapot hoz be a játékba - ugyan ki emlékszik a Lélekhálóra vagy az Ösztönre? De az igazi táp az 1 ÉP-s kezdésben rejlik, hisz egy Kétségbeesés hatalma azonnal 9 manát termel nekünk, akár az első körben! De szintúgy jó lehet Az erdő bosszúja is, amivel +12/+12-t oszthatunk el a lényeink közt. Mindenképpen egy figyelemre méltó koncepció.



Cseles krabber (7): Maga a krabber deck eléggé távol áll a játék élvonalától - de ez persze bármikor megváltozhat. Sajnos a cseles barátunk miatt (és ami azt illeti vélhetőleg a többi miatt sem) még nem fog brutális versenypaklivá válni a krabber különítmény, de jócskán javít rajta. Sajnálatos módon igazi erő csak akkor van benne, ha aktívan rakjuk ki; és ehhez ugye kell egy Mélység ura is. A körönkénti +1 lap igen kecsegtető, főleg mert még válogathatunk is.


Fürge krabber (7): A laphúzásokat kétszer is meg fogja gondolni az ellenfél, ha krabber paklival nyomulunk, hisz mi is busás haszonba részesülhetünk a Fürge krabber megmutatásával. Igen ám csak van egy óriási bökkenő: a kör végi laphúzásra nem tudunk mi is lapot kérni, így jócskán korlátozott a használata (azért így is tud majd munkálkodni). Lényként elég gyengécske, egyetlen erénye, hogy az ellenfél körében is lejöhet, ami a sok háló miatt hasznos lesz.



Goblin takarító (8): Egy egész korrekt lapleszedés mindenféle csontot használó pakliban. Igen nagy bökkenő, hogy az ellenfél választja ki, hogy mely lapjait is szeretné feláldozni, s így könnyen lehet, hogy csupa hulladékot tudunk a gyűjtőbe juttatni. De oda se neki, 2 VP-ért 3 lapot leszedni azért így is jó biznisznek számít.


Lassú krabber (8): Drágítani, hálózni - lassítani az ellenfelet minden módon, ez a krabber sereg jelszava. Igen ám, csak jól kitoltak magukkal is ezek a buta rákocskák, hisz azért egy ilyen pakliba jócskán raknék más fajta lapokat is, s így önmagunkat is drágítani sose jó buli. Arról nem is beszélve, hogy a drágítás tulajdonképpen a háló értelmét kérdőjelezi meg egy kicsikét, hisz amikor drágák a lapok, senki se fog tudni nagyon pörögni. Mindenesetre 1-2 Leah temploma és Lassú krabber mellett az ellenfél igen szomorúnak fogja érezni már magát.



Mélyberántó krabber (6): A lény alapparaméterei félelmetesen rosszak. 3/3-as passzív lény szerintem manát nem ér meg, nemhogy lapot. Jó-jó a képessége hasznos - csak bizonyos paklik ellen - még bajba is kerülhet miatta az ellenfél, de szerintem ez nem lesz annyira jellemző.


Szélkötés (7): Kifejezetten érdekes lapnak tartom, még ha nem is igazán érzem benne az erőt. Kreatív megoldásokat lehet vele eszközölni, ha máshol nem is, baráti játékban érdemes vele próbálkozni. Túl rossz biztos nem lesz sohasem, hiszen lapba nem kerül, és hosszabb távon jócskán behozhatja azt a két varázspontot amit beleöltünk.



A tér-idő ura (7): Jónak tűnhet, de én nem túlzottan érzem benne az erőt. Varázslatot megakadályozni körönként jó mókának tűnik, de nem annyira nehéz 4 VP-s varázslattal megoldani (gondoljunk egy Rugalmas erőforrásra, Eltörlésre vagy egy Szikrációra). Nem-lény lapokat akadályozgatni már jobb lehet, de azok a paklik, melyek erősen építenek tárgyakra és hasonlókra, lehet hogy tempóban legyorsulják A téri-dő urát. De a legfontosabb problémának azt érzem, hogy nem üt hármat - egyrészt nyerésnek nagyon erőtlen, másrészt egy Kurtz kacagva csapja le az asztalról, magyarán a legtöbb deck ellen az őrposztba betolni sem érdemes.


Xenó kismester (8): Ennyire olcsón rég kerestünk lapot, nem igaz? Ráadásul asztalon maradó lappal, amit vissza is lehet venni... Kár, hogy az ellenféltől függ, hogy hogyan is fog muzsikálni, de a legtöbb pakli húz és keres (Kurtz) így nem lesz nehéz kirakni. Én 1-2 darabnál többet nem ajánlok egy pakliba, hisz nem annyira fontos lap és a működése nem tőlünk függ.

Baross Ferenc

A kiegészítőben megjelent lapok listája

Ez a termék sajnos már elfogyott.

Létrehozás: 2011. március 7. 10:47:40
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.