Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A hótarantula és áldozata
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
A hótarantula a bo'adhun magashegységek lakója. A hatalmasra nőtt pók fehér bundájú potrohában akár egy kisebb hátas is könnyedén elférne, és erre valószínűleg volt is már példa a hosszú élete során. A képen is épp egy ilyen eset előzményeit láthatjuk.
Nézz szét a galériában!
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (98)
HKK Online V1.0 (32)
Lapötletek (65043)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (7)
Szavazás: új kétszín szabály (14)
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től. (3)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Őslich szabályok

Őslich szabályok

Az őslich egy új laptípus, a követőkhöz és szabálylapokhoz hasonlóan narancssárga kerete van. Az őslich lap egy új játéktípust tesz lehetővé a Hatalom Kártyái segítségével, ahol egyedül, vagy barátaiddal összefogva játszol az őslich ellen.

Az őslich testesíti meg az ellenfél játékost, a cél: az őslich ÉP-jét 0-ra vagy az alá csökkenteni egy kör végére.(Az őslich kezdeti életpontját a jobb alsó sarokban találod.) Más módon semmiképp sem lehet nyerni az őslich ellen. Az őslich ellen játszhatsz egyedül, vagy bármennyi barátoddal szövetkezve, ti lesztek a "játékosok" az őslich szövegében. Minden játékos a saját paklijával játszik, az őslich pedig saját gonosz képességeivel tör ellenük. A játék elején ki kell dobni, hogy az őslich, vagy a játékosok kezdenek. Az őslich 2 köre között minden játékosnak van 1 köre, a játékosok az általuk kívánt (de a játék elején eldöntött) sorrendben jönnek. Minden játékosnak külön ÉP-je, VP-je, SZK-ja van, az őrposztok is külön vannak (az őslichnek 1 őrposztja van). A játékosok segíthetik egymást, a páros verseny szabályainak megfelelően. Viszont minden játékos saját szabálylapot, követőt használhat, és ezek nem hatnak a többi játékosra (tehát pl. A bőség zavaránál csak te húzol többet, a Bűvös erdő csak téged drágít, stb.).

Hatoldalú kockával dobd ki, az őslich a felsoroltak közül melyik képességét használja. Az első körben egy képességet használ, a további körökben kettőt (kijöhet egy körben többször ugyanaz a képesség is).

Képességeire nem lehet reakciót használni, az automatikus reakciók sem működnek (de pl. élet, hatás-immunitás védhet tőlük, és asztalon maradó lapok módosíthatják pl. a sebzése nagyságát). Az őslich képességeit nem lehet drágítani, ezek 0 VP-s hatásnak számítanak és így cselekvésnek is, de lapkijátszásnak nem (tekintsd úgy, mintha egy asztalon levő lap hatásait aktiválná - de az őslich maga nem számít lapnak, ő az ellenfeledet képviseli). Ha több aktivizálást kívánó képessége van, ezek használata között valamelyik játékos cselekedhet egyet. Az őslich köre nem maradhat el. Az őslichnek nincs lapja a kezében, az asztalán, a paklijában vagy a Semmijében, nem kaphat VP-t, sem szk-t.

Ha többen harcoltok az őslich ellen, akkor a max. ÉP-jét és a gyógyulások mértékét a játékosok számával kell szorozni.

Ha egy játékos elveszti a játékot, akkor kiesik, és vele együtt a permanensei is kikerülnek a játékból, de a többiek tovább küzdhetnek. Az őslich ÉP-je vagy max. ÉP-je ettől nem változik. A 8. köre kezdetén az őslich mindenképpen megnyeri a játékot.

A leírt őslichek ún. 2. fokozatúak, ha túl erősnek bizonyul ellened, könnyítheted a játékot azzal, hogy csak 1 képességet használjon mindig (1. fokozat), ha túl könnyű, nehezítheted azzal, hogy 3 képességet használ a második körtől kezdve (3. fokozat). Ha többször egymás után le tudtok győzni egy harmadik fokozatú őslichet, akkor igazán büszkék lehettek! A Mágusok alkonyában 2-féle őslichet jelentettünk meg, próbáljátok ki mindkettőt, más-más gonosz trükkökkel támadnak.

Természetesen az őslich ellen játszva bármilyen paklit használhatsz, de a min. 45 lapos korlátot és a négyszínszabályt érdemes betartani. Kezdőbbeknek azt javaslom, hogy próbáljatok meg minél hatékonyabb "őslich-ölő" paklit összerakni, ezzel is fejlődik a pakli-összerakási képesség

Ha versenyre készülsz, tudnod kell, hogy az őslich elleni játék sok mindenben eltér a versenyjátéktól, ellene pl. az ellenvarázslatoknak és a leszedéseknek nincs sok értelme (nem úgy, mint a versenyeken), annál több a gyógyulásnak vagy az ütő lényeknek. Mindamellett így is próbálgathatod a paklidat, mit tudnál kezdeni egy hálós, counterelhetetlen, ám csak a saját körében aktív ellenféllel szemben. A lényeg azonban az őslich jelentette kihívás, és a móka, amely annál nagyobb, minél többen szálltok szembe szövetségben az őslich-csel.



Őslich szabálykiegészítések a Zarknod visszatérből:

Reagálás: „valami”:
Ha az őslichen ezt látod, az azt jelenti, hogy lehet reagálni a képességeire. (A folyamatosan működő képességekre nem, csak amiket körönként „aktívan” használ.)
Ezeket úgy kell tekinteni ilyenkor, mintha 3 VP idézési költségű, színtelen általános varázslatokat játszana ki.
Ha a „valami” nem „normál”, hanem pl. +1 VP, akkor a reagálás ennyivel többe kerül.

Ha az őslich szörnyet kap, az mindig színtelen, láthatatlan lapot jelent, melynek idézési költsége 0 és 1 szk van bennük.
Amikor megkapja a lényt, az a tartalékba kerül akítvan. Ezután, a csere fázisában, ha van hely az őrposztjában, bemozgatja. Ha nincs hely, nem cserélget. A harci fázisban mindig támad az összes őrposztban levő szörnyével az ellenfélre. Mindig azt a játékost támadja, akinek a legkevesebb ÉP-je van, kivéve, ha annak van láthatatlant látó lénye, ekkor a következő legkisebb ÉP-jűt támadja. Ha valamelyik lénnyel nem tud az ellenfélre támadni, akkor azzal nem támad.

Fórum az Őslichekről

Létrehozás: 2014. november 4. 13:24:23
Utolsó frissítés: 2024. március 11. 16:15:27
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.