Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Tirranda
Küldd el képeslapként!
Tirranda, az Ősök Városa egyik tolvaj klánú galetkije a frissen lopott mágikus gyűrűt vizsgálgatja. Az elsőre is egyértelmű, hogy nem a törékeny lányka ujjaira tervezték.
Nézz szét a galériában!
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-11-23 01:26:39 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa I. Szabálykönyv - 12. Függelék - Képességek

Minden képességnek van egy sorszáma. Ezt az alábbi listában a nevük előtt láthatod. Amikor egy képességet növelsz a KNO paranccsal, akkor ezt a sorszámot kell megadnod. Pl. a KNO 10 1 parancs a tűzlehelet képességedet növeli. Amikor a játékot elkezded, a jelentkezési lapon meg kell adnod két harci és két egyéb képességet, és ezek sorszámát kell oda beírni. A sorszámot az alábbiakból tudhatod meg.

További képességeket, valamint végtagon növeszthető képességeket az akadémián szerezhetsz (ld. Épületek), képességpont és arany árán.

12.1. Harci képességek

10.) Tűz, 11.) jég, 12.) sav, 13.) elektromos és 14.) mérgező lehelet. A leheleteddel a szakértelem szintszer 1-2-t tudsz sebezni. A lehelet mindig talál, ellentétben a fizikai támadással, ezért amíg csak egy végtagod van, a lehelet támadás vitathatatlanul hatékonyabb a közelharc támadásnál.

15.) Regeneráció. Bár minden galetki képes a lassú regenerációra, azok, akik ezt a szakértelmet kifejlesztették, képesek harc közben regenerálódni, minden harci kör után feleannyit (lefelé kerekítve), mint ahányas a regeneráció képességük (de csak ha eszméleténél van az illető.)

16.) Tüskés bőr. Ha tüskés bőrt növesztesz, a téged közelharcban támadók a képesség szintjének függvényében sebződnek. A tüskés bőr nem okoz sebzést, ha fegyverrel támadnak, és lábbal való támadás esetén csak fele sebzést okoz.

17.) Vastag bőr. A vastag bőr minden téged ért közelharc támadás sebzését csökkenti a képesség szintjének arányában. A vastag bőr nem csökkenti a tüskés bőrből eredő sebződést, de a lőfegyvertől eredőt igen.

18.) Immunitás tűzre, 19.) jégre, 20.) savra, 21.) elektromosságra, 22.) mérges gázra. Ha az adott típusú sebzés ér, akkor az immunitás másfélszer annyival csökkenti, mint ahányadik a szinted (akár nullára is). Ha lehelést alkalmazol, képes vagy megérezni az ellenfél immunitását, és esetleg más támadási formát választani, mivel a lehelés túl keveset sebezne.

23.) Immunitás kontaktméregre. Minden szint 2%-al csökkenti az esélyét, hogy elájulj a kontaktméregtől.

24.) Rezisztencia. Minden képesség szint +2% esélyt jelent, hogy egy rád lőtt varázslat kudarcot vall.

25.) Bűz. Mint minden szakértelmet, ezt is fejleszteni kell. Kevés fürdés, büdös dolgokkal való gyakori találkozás, stb. Bűze persze szinte mindennek van, kérdés, hogy kié nagyobb. Ha bűzöd legalább 4 szinttel meghaladja ellenfeledét, akkor a közelharc során a bűztől sebződik annyiszor 1-2 életpontot, amennyivel a különbség meghaladja a 3-t. (Megj: a legtöbb torzszülött rendelkezik 1-es v. 2-es bűzzel). Tehát pl. ha ellenfelednek nincs bűze, neked 4-es, a sebzés 1-2 lesz. A bűzöd csakis közelharcban (ütésed és lehelésed közben) érvényesül. A bűz csakis arra az ellenfélre hat, akit te támadsz.

Figyelem! Senki nem várja el a lányoktól, hogy büdösek legyenek: náluk a 25-ös sorszámmal nem a bűz, hanem az illat szakértelem fut. Minél gyakorlottabbak a különböző kencék használatában, annál jobb az illatuk. A női illat a férfi bűzhöz hasonlóan működik és oltja ki egymást. Persze az illat is ugyanúgy sebez, mint a bűz (a többi nősténynél az irigység, a hímeknél az illattól való elbűvölés okozza a lelki sérülést, ami a játék egyszerű volta miatt ép veszteségben nyilvánul meg).

26.) Lőfegyverek. Bár a galetkik nem szívesen harcolnak fegyverekkel, esetenként előfordul, hogy odavágnak egy nagyobb követ az ellenfélhez, esetleg megtetszik nekik egy mágikus íj. A lőfegyvereket a KF <tárgy> paranccsal készítheted be, egyszerre csak egy lőfegyvered lehet bekészíteni. Lőfegyvert bármikor használhatsz veled nem egy mezőn levő ellenfélre, ha sem te, sem ő nem áll senkivel közelharcban. A lőfegyver találati esélye a lőfegyver alapértékétől, plusz a lőfegyver szakértelmedtől (+3%/szint) függ, csökkenti az ellenfél védekezése, és növeli a támadás bónuszod. A lőfegyver alap sebzéséhez +1 jön a lőfegyver szakértelmed minden szintje után. Az íjakhoz nincsenek külön tárgyként feltüntetett nyilak, feltesszük, hogy mindig van hozzá, és nem fogy el. A lőfegyver használata önálló tevékenység, mint pl. a varázslás, lehelés vagy közelharc. Ha az alap és a módosított gyorsaságod közül az alacsonyabbik min. 8-as, alkalmanként kétszer, ha 16-os, háromszor stb. lősz. A lőfegyvert automatikusan használod, ha be van készítve, és többet tudsz vele sebezni, mint más módon.

Megjegyzés a harci képességekhez: ha az ún. elsődleges védekező harci képességek (regeneráció, tüskés és vastag bőr, bűz) közül legalább hármat birtokolsz, úgy mindegyik 20%-kal többet számít a min. méretedbe, ha pedig mind a négyet, akkor 50%-kal, tehát sokkal lassabban tudsz fejlődni. Célszerű tehát kezdetben csak ezek közül kettőt kiválasztani. Részletesebben ld. Parancsok, KNO.

12.2. Egyéb szakértelmek

45.) csapdakészítés. A barlangodban csapdát állíthatsz fel, hogy megnehezítsd a nálad portyázó galetkik dolgát. Ehhez a CS <TVP> parancsot kell kiadnod. Minél magasabb a csapdakészítésed, annál nehezebben veszi észre a portyázó, és minél több TVP-t költesz, annál többet fog sebezni. Maximum 50 tvp-t költhetsz el.

46.) csapdaészlelés. Nem csak más galetkik által állított csapdák észlelésére jó, a kalandok során is gyakran fogsz csapdákkal találkozni.

47.) zárnyitás. A kincsek sok esetben zárt ajtók mögött rejtőznek. Minden galetkinek vannak szerszámai, amelyek alkalmasak a zár kinyitására (zárnyitó készlet), és ez nincs külön feltüntetve a karakterlapon, a használatához szükséges szakértelmet azonban el kell sajátítanod ahhoz, hogy egyáltalán próbálkozhass.

48.) mászás. Kóborlásaid során találkozni fogsz nehezen megmászható helyekkel, amelyek kincset rejtenek. A mászás szakértelem elengedhetetlen ezek megközelítéséhez.

49.) rugalmasság. Minél rugalmasabb vagy, annál jobban össze tudod húzni magad, és ennek kritikus szerepe van, amikor nálad kisebb galetkik barlangjaiba akarsz behatolni. Minden rugalmasság szint kettővel kisebb méretű barlangba való bejutást tesz lehetővé. A rugalmasság szakértelem persze nem jelenti, hogy neked is kisebb barlangnyílás kell.

50.) meggyőzőkészség. Ennek a képességednek jelentős szerepe van a szolgáid megtartásában: a meggyőzőkészséged egyenes arányban befolyásolja moráljukat. A meggyőzőkészség személyes varázsod, az, hogy mennyire vagy képes hatni másokra.

51.) transzformáció. Ezzel a szakértelemmel alakíthatod át táplálkozásodat és alakíthatod át a végtagokhoz rendelt spec. képességeket. A transzformáció szakértelem szintje a transzformáció költségét (KNO, ép, TVP) csökkenti. További részletek a 2. szabálykünyvben.

52.) auraészlelés. Ezzel a természetes képességgel megérezheted, hogy ellenfeled milyen tulajdonságokkal, képességekkel rendelkezik. Minden lénynél szint*5% esélyed van, de max. 95%. Kb. szint/10 különböző tulajdonságot észlelhetsz egyszerre. Ha van auraészlelésed, a harci varázslatok kiválasztásánál figyelembe veszed az ellenfél esetleges elemi immunitásait.

53.) ékszerészet. Az egyik leggyakrabban talált kincs a drágakő. Ezekhez nincs több száz különböző tárgysorszám rendelve, gyűjtőnéven egyszerűen csak drágakőnek hívjuk. A drágakövek eladásakor sokat számít, hogy mekkora az ékszerészet szakértelmed, ugyanis ha felismered a drágakövek értékét, típusát, a boltos kevésbé fog átverni. A drágakövek eladásakor minden ékszerészet szint után +5% aranyat kapsz.

54.) kereskedelem. A meggyőzőképesség mit sem ér egy rafinált kereskedővel szemben, ha viszont látja, hogy szakértő módon tudsz alkudozni, mindjárt másképp viszonyul az üzlethez. A kereskedelem szakértelem befolyásolja, hogy milyen drágán tudsz tárgyakat eladni és megvenni a boltokban. Nincs jelentősége drágakövek eladásánál.

55.) szívósság. A szívósság szakértelem egy hosszú távon megtérülő befektetés. Minden 10. szakértelem szinted után +1 körig vagy képes harcolni. (Tehát 10. szinten 5 körig, 20. szinten 6 körig, stb). Megj: azt, hogy egy csata max. hány körig tarthat, a harcban résztvevő legnagyobb szívósságú lény határozza meg. Nincs befolyása pszi csatákra. Akinek nincs megfelelő szívóssága, az komoly mínuszt kap a kezdeményezésére a plusz körökben. A harc 4. köre után a kezdeményezésnél annyival nagyobbnak számít a gyorsaságod, ahányas a szívósságod.

56.) varázsital főzés. Elengedhetetlenül szükséges varázsitalok kotyvasztásához. A gyógyfüvek mellett még szükséged lesz üvegcsére, de ez minden boltban beszerezhető . Minden gyógyfű leírásában meg van adva, hogy hányas varázsital főzés kell a használatához.

57.) füvek ismerete. Ez a szakértelem megnöveli az esélyt, hogy varázsital főzéséhez szükséges füveket, növényeket találj, minden szint 3%-al. Az olyan helyeken, ahol mindenképpen találnál (pl. Ősök Csarnoka), ott többet fogsz találni (pl. 5-ös szinten 2 helyett 3-at, 1-es szinten 1 helyett van 10% esély, hogy 2-t találsz). Ezenkívül nagyobb eséllyel találsz ritkább, különlegesebb füveket.

58.) nyomkeresés. A nyomkereséssel konkrét torzszülötteket tudsz a vadászatod során felkutatni: a VD parancs első paraméterként add meg annak a torzszülöttnek a számát, amelyre vadászni szeretnél. Ekkor a vadászat +5 TVP-be fog kerülni, minél magasabb a nyomkeresés szakértelmed, annál nagyobb eséllyel találni fogsz ilyen torzszülöttet. Kezdetben (10-es szintű nyomkeresés szakértelemig) 5% + nyomkeresés szint * 3% eséllyel, de az ennél magasabb nyomkeresés szint már csak 2% plusz esélyt ad (10-20. szintű nyomkeresés), majd egyre kevesebb esélyt. Csak olyan lényre vadászhatsz, amilyennel már találkoztál. (A +5 TVP költséget a magas nyomkeresés csökkenti, 10. szinten +4 TVP, 20. szinten +3 TVP stb.)

59.) vezetőkészség. Minél magasabb a vezetőkészséged, annál nagyobb hatalmú szolgák fognak hozzád csatlakozni. A vezetőkészség a diplomáciai érzékedet, szervezőkészségedet jellemző szakértelem.

60.) pszi támadás és 61.) pszi energia. Ezeket a képességeket legkorábban a 3. szinten sajátíthatod el, induláskor nem választhatod. Részletesebben a szabálykönyv 2. kötetében, amelyet felköltözéskor kapsz meg.

62.) lopás. Lehetőséged van arra, hogy észrevétlenül beóvakodva más galetkik barlangjába, tárgyakat csenj el! Részletesebben ld. a Portyázás és Lopás beállítása parancsoknál.

63.) éberség. Az éber galetkit nem könnyű meglopni - éberség szakértelmed a tőled lopni próbálók lopás szakértelmét csökkenti. Részletesebben ld. a Portyázás és Lopás beállítása parancsoknál.

64.) átokszórás. A galetki kultúra része az ízes, cifra ámde nem trágár átkozódás. A galetkik gyakran jönnek össze egy kis baráti átokszórásra, hogy lemérjék, melyikük tud kacifántosabb és tréfásabb átkokat kitalálni. Bizonyos titkokat a játékban csak akkor fedezhetsz fel, ha megfelelő átokszórással rendelkezel. Ld. még Portyázás.

65.) álcázás. Az álcázás annak a művészete, hogy elhiteted magadról, valójában más vagy, aminek látszol. Az álcázás több dologban is számít: egyrészt, csökkentheted hírneved (ha nagyhatalmú galetki vagy, de mégsem akarsz "reflektorfényben" maradni), ezenkívül csökkenti harci erődet a veled harcolók számára - gyengébb varázslatokat fognak rád használni, társaidat fogják támadni, és még több lélekenergiát is kapsz a harcért. Részletesen ld. a második szabálykönyvben.

66.) lopakodás. A rejtőzködés, csendben mozgás, hallgatózás, észrevétlen megközelítés művészete. A lopakodás szakértelemre sok-sok küldetés megoldásában szükség lesz. Ez az a szakértelem, amely nélkül a karaktered vígan elélhet, de így jónéhány kalandot nem fogsz tudni megoldani.

67.) régészet. A tudós lelkületű galetkik a romok és ősi barlangok mélyén őseik titkai után kutathatnak. Ld. részletesebben a Régészet parancsot.

68.) zene. A bárdok számára elengedhetetlen, hogy énekelni és muzsikálni tudjanak, ezt a tudásukat tükrözi ez a szakértelem. Ld. részletesebben a Zenélés parancsot.

69.) tanulás. A tanulást az akadémián nem sajátíthatod el: saját magadnak kell rájönnöd, hogy tanulhatsz. A tanulás szakértelmet nem harc közben, hanem békés tevékenységgel (pl. régészet, zene) lehet megszerezni. Ha birtoklod a tanulás szakértelmet, ettől kezdve használhatod a T parancsot (ld. majd Parancsok, 2. szabálykönyvben) Induláskor nem választható!

70.) idézés. Ezzel a szakértelemmel nem szörnyeket, hanem tiszta mágikus energiát, manát vagy képes megidézni, amely varázslataidhoz szükségesek. Normális esetben csak a köröd elején kapsz varázspontot, mágia tulajdonságot függvényében, de ezzel a képességgel kör közben is szerezhetsz manát. Ezt a szakértelmet az akadémián nem sajátíthatod el, csak speciális módon. Az I parancsról részletesebben a 2. szabálykönyvben olvashatsz. Induláskor nem választható!

71.) javítás. Bizonyos varázslatok és végtag képességek képesek a viselt és bekészített tárgyaidat tönkretenni. Az így tönkrement tárgyakat a javítás szakértelemmel javíthatod meg. További részleteket majd a 2. szabálykönyvben fogsz kapni.

12.3. Végtagra rakható harci képességek

A végtagra rakható harci képességeket a végtagjaidhoz rendelheted, mindegyikhez egyet. A képességeket az akadémián sajátíthatod el. (ld. Épületek.) Az alábbi sorszámokra csak az akadémián való tanuláshoz van szükség. A későbbiekben amikor KNO paranccsal növeled a végtagra rakott képességet, akkor egyedi sorszámot kap (első végtagé 102, másodiké 105, stb).

200.) Kontaktmérgezés. A mérgezést egy bizonyos támadó végtaghoz rendelheted. Minden mérgezés szint 2% esélyt jelent, hogy ellenfeled elájul a méregtől (és az általában a lény fölötti győzelmet jelenti), ha az adott végtaggal eltaláltad.

201.) Bénító méreg. A bénító méreg másfélszer annyival csökkenti az ellenfél támadását minden végtagjára a harc hátralevő részére, ahányas a képességed.

202.) Paralizáló méreg. Ha sikeresen paralizálod az ellenfeledet, akkor a következő alkalommal, amikor cselekedhetne, nem csinálhat semmit. A siker esélye 3% x szakértelem szint. Érdemes az elsődleges végtagodra rakni, hogy ha bejön, a további végtagok már nagyobb eséllyel találjanak.

203.) Vámpirizáció. Ha az adott végtaggal megsebzed az ellenfeled, feleannyit gyógyulsz, mint ahányas a vámpirizáció szakértelmed, de max. annyit, mint amennyit sebeztél (tehát a szakértelemnek először 2. szinten van értelme.) Ép-d így nem mehet a maximális lehetséges fölé.

204.) Manaszívás. Ha megsebzed ellenfeled ezzel a végtaggal, annyi vp-t kapsz, mint amennyi a manaszívás szakértelmed, de max. annyit, amennyit sebeztél. Ez szörnyekre nem vonatkozik, a gaz torzaknak többet is elszívhatnak tőled, mint amennyit sebeznek.

205.) Rothasztás. Minden rothasztás szint után van 3% esély, hogy sikeres találat esetén az ellenfél veszít egyet méretéből. Ezt a méretet te 33% (mínusz a 100 fölötti méreted, de 15% alá nem csökken) eséllyel megkapod. Ha méreted így a barlangod mérete fölé nő, a következő köröd kezdetén automatikusan tágítod a barlangodat. Rothasztással sem növelheted a méretedet az adott szinten megengedett maximum fölé.

206.) tárgyirtás. Ha sikeresen megütöd az ellenfelet, egy bekészített tárgya mentődobást tesz, vagy tönkremegy. A sikerre az esély 10%+szakértelem*10%-tárgy értéke / 3. Mindig van legalább 5% esély a sikerre és a kudarcra.
Figyelem! A siker esélyét befolyásolja az, hogy az ellenfélnek mennyi, 1000 feletti sorszámú tárgya van KF-elve. Minél több, annál nagyobb esély van rá, hogy a tárgytörés bejön ellene. Ez persze sajnos fordítva is működik, azaz ha ellened használnak tárgytörést, és sok ilyen tárgy van rajtad, akkor nagyobb eséllyel törik le a tárgyaidat.

207.) lélekenergia szívás. Sikeres találat esetén torzszülöttek esetén 1/2% lélekenergiát kapsz minden szakértelem szinted után, galetkik ellen 1%-ot minden szint után, de nem kapsz többet, mint amennyi neki van a KNO pontjain felül.

208.) Sebző méreg. Minden ütéssel van 50%+3%*(sebző méreg- ellf. egészsége) esélyed, hogy megmérgezed ellenfeledet. Minden kör végén a mérgezett lény a mérgezés szintjének megfelelő ép-t veszít.

209.) Roncsolás. Ellenfeled bőrét roncsolod. Ahányas szintű a roncsolásod, annak felével csökken az ellenfél vastag bőr és tüskés bőr szakértelme a sikeres ütés után a csata időtartamára. Célszerű az elsődleges végtagra kinöveszteni, hogy a többi végtagod ellen már ne védjenek ezek a képességek.

210.) öregítés. Az egyik leggusztustalanabb támadási forma, főként torzszülöttek alkalmazzák. A 11. szint előtt te sem sajátíthatod el. Minden 3 öregítés szakértelem szint után 1 év természetellenes öregedést szenved el az áldozat. 60. ill. 80 éves kortól komoly mínuszokat kap tulajdonságaira és képességeire a karakter, és a legöregebb galetki sem él tovább 150 évnél (hacsak nem mágiának köszönhetően...)

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:35:24
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.