Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Lávacsiga
Küldd el képeslapként!
"Ez a folyékony lávaként kúszó, képlékeny lény természetesen a legtávolibb rokonságban sincs a békés csigákkal, az elnevezést mindössze alakja miatt kapta. Hihetetlen bár, de időről időre élet születik még a fortyogó lávatavak mélyén - és az esemény nagyságát még az sem csökkenti, hogy ezeknél a szüléseknél bizony mágia bábáskodik. A lávacsiga halálos ellenfél, nyálka helyett szétégetett sziklát hagy maga mögött, és gyilkos tűzcsóvával képes ellenfeleire támadni." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (11)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-11-23 01:38:01 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ősök Városa II. Szabálykönyv - 10. Harci program

A harci programok kétségkívül az ŐV legbonyolultabb része. A harci programok segítségével pontosan meghatározhatod a viselkedésedet a harcban. Kezdetben nincs rá szükséged, mert a számítógép mindig megpróbálja a lehető legoptimálisabb, az ellenfélnek legnagyobb kárt okozó cselekvést választani.

A harci programok egy olyan hiányt próbálnak pótolni a játékban, amelyet a tapasztalt, veterán játékosok előbb-utóbb megéreznek. Ennek ellenére, ne bonyolódj beléjük túlságosan, nincs szükség rá, hogy minden fordulódban 10 parancson keresztül módosítgasd a harci programodat. A HP-t CSAKIS akkor használd, ha úgy gondolod, hogy egy harcban a karaktered nem azt tette, amit szerinted tennie kellett volna. Ekkor készíts olyan harci programot, hogy a karaktered ugyanazt a hibát még egyszer ne kövesse el. Tapasztalatunk szerint a harci programra annak, aki még nem tud varázsolni, egyáltalán NINCS SZÜKSÉGE.

Fontos: Igaz ugyan, hogy ha a fordulódban programhibát észlelsz, lehetőséged van arra, hogy reklamálj. A Harci Program azonban annyira összetett, hogy lehetetlen most azt mondani, mindig és minden szituációban pontosan a kívánságaid szerint fog működni. Ha tehát úgy gondolod, hogy egy harcban a karaktered nem pontosan úgy cselekedett, mint ahogy elvártad volna, azaz a HP nem elvárásaid szerint működött, reklamációra, a forduló újratápláltatására sajnos nincs lehetőséged, de persze ebben az esetben szívesen fogadjuk javaslatodat a HP algoritmus jobbá tételére.

Nos, ha még mindig nem sikerült elijeszteni, lássuk a HP-t! A harci program kicsit hasonlít egy igazi programhoz, de a megértése azért valamivel egyszerűbb, főként a megadott példákon keresztül. A harci programodat tetszőleges számú HP (Harci program) paranccsal állíthatod össze. Egyszerre max. 50 HP parancsod lehet érvényben.

10.1. Harci program paraméterei

HP <parancs> <paraméter> <feltétel> <felt. paramétere> [<prioritás>] [<további felt. paraméter>]
TVP költség: nincs

<parancs> és <paraméter> lehetséges értékei:

- 1: Közelharc támadás. <paraméter>-nek írj 0-t.

- 2: Támadás harci képességgel. <paraméter> a harci képesség sorszáma, pl. tűzlehelet esetén 10.

- 3: Védekező varázslat felrakása. <paraméter>, hogy melyik varázslatot akarod felrakni.

- 4: Támadó varázslat alkalmazása. Paraméter ld. 3.

- 5: Lőfegyver használata. (Mindig a KF-fel bekészített lőfegyvert használod, paraméterre nincs szükség)

A lehetséges <feltétel>-ek és paramétereik:

- 1-10: Ha a paraméter 0, a harc ennyiedik körében ezt hajtsd végre. Ha a paraméter 1, a harc ennyiedik köréig (beleértve még ezt a kört is) mindig ezt hajtsd végre. Ha a paraméter 2, a harc ennyiedik körétől mindig ezt hajtsd végre. (5. PRI)

- 11: Ha ellenfeleid száma ugyanannyi vagy kevesebb, mint paraméter. (15. PRI)

- 12: Ha ellenfeleid száma ugyanannyi vagy több, mint paraméter. (15. PRI)

- 13: Ha ellenfeled galetki. (10. PRI)

- 14: Ha ellenfeled torzszülött. (10. PRI)

- 15: Ha ellenfeled a paraméterben megadott torzszülött v. galetki. (35. PRI)

- 16: Ha ellenfeled a paraméterben megadott étkezésű ill. klán ill. szövetség tagja.

- 17: Ha ellenfeled rendelkezik a paraméterben megadott speciális képességgel (auraészlelés szakértelem szükséges). 2. paraméterben (ez a HP 6. paramétere) megadhatsz egy min. szintet, a feltétel csak akkor számít, ha ellenfeled az adott képességet legalább ilyen szinten birtokolja. (Varázslat megadásához a varázslat sorszámához adj hozzá +1000-et!) (30. PRI)

Az ismert képességeken kívül megadhatóak a szörnyek különleges képességei is. Az ismert képességsorszámokon kívül megadhatóak:
80: támadás
81: védekezés
88: hírnev
230: meglepetésből kezdi a csatát
231: immunis az egy célpontra ható varázslatokra
232: galetki nem képes megsebezni
233: jelenlétében nem használható animáció
234: immúnis az elemi varázslatokra
235: immúnis a szellemi varázslatokra
236: immúnis a nekromanta varázslatokra
237: fizikailag eltalálhatatlan
238: immúnis a bűzre
239: bűzgyulladást okoz
240: immúnis a roncsolásra
241: legendás teremtmény
301 ismert torzszülöttek száma
302 ismert tárgyak száma
303 ismert varázslatok száma
304 klán
305 táplálkozás
306 hősiességpont
307 legnagyobb lehelet
308 legkisebb lehelet
309 hányféle immunitása van
313 legnagyobb a lehelet és a végtagméretek közül
314 életkor
315 legkisebb immunitás
316 legmagasabb szintű támadó varázslat szintje
317 legmagasabb szintű szolga szintje
318 legmagasabb végtagra rakott harci képesség
321 legkisebb végtagméret
322 legkisebb végtagra rakott harci képesség
323 legkisebb végtag szakértelem
327 legnagyobb végtag méret
328 legnagyobb végtag szakértelem
Példa: HP 2 10 17 240: lehelni fogok, ha ellenfelem bőre nem roncsolható.

- 18: Ua., mint 17, de a feltétel itt az, hogy az ellenfél a megadott képességet NEM birtokolja (ill. csak kisebb v. egyenlő szinten birtokolja, ha használsz 6. paramétert).

- 20: Ha életerőd a paraméterben megadott % alatt van. (40. PRI)

- 21: Ha életerőd a paraméterben megadott % fölött van. (20. PRI)

- 22: Ha van olyan ellenfeled, akinek az ép-je a paraméterben megadott érték alatt van, vagy azzal egyenlő, akkor ezt a parancsot fogod végrehajtani, az ellen az ellenfél ellen. (25. PRI)

- 23 UA. mint 22, csak "ép-je osztva a hátralevő körök számával." (25. PRI)

- 24: Ha az ellenfelek összerőssége a tietekének a feltételben megadott százaléka fölött van. (10. PRI)

- 25: Ha az ellenfelek összerőssége a tietekének a feltételben megadott százaléka alatt van. (10. PRI)

- 26: Ha közelharcban támad legalább a paraméterben megadott számú ellenfél.

- 27: Ha ellenfeleden van a paraméterben megadott varázslat. [Megjegyzés: a harci programod a harc során kétszer kerül vizsgálatra, a varázslatok/lőfegyverek használatakor és a közelharcban. Előfordulhat, hogy az első vizsgálat alkalmával nincs az ellenfeleden egy varázslat, amely a közelharckor már rajta lesz.] (30. PRI)

- 28: Ha ellenfeleden nincs a paraméterben megadott varázslat. (30. PRI)

- 31: Ha a paraméterben megadott számú, vagy több hulla van a csatatéren. 2. paraméterben (ez a HP 6. paramétere) megadhatsz egy számot, a feltétel csak akkor teljesül, ha a hullák rezisztenciáinak átlaga ennyi, vagy kevesebb.
Pl: HP 4 32 31 3 90 30
Ha a hullák száma 3 vagy több, és rezisztjeik átlaga 30 vagy kevesebb, akkor animáció varázslat (90-es prioritással).

A varázslatokat természetesen csak akkor fogja a program használni, ha van értelme elmondásuknak. Pl. hiába adod meg a harci programban, hogy a 2. körben mindenképp elektromos kezet akarsz lőni, ha nincs legális célpont.

10.2. Prioritás

A parancsoknak ún. prioritása, azaz fontossági sorrendje van. A parancsok prioritását a fenti listában, zárójelben láthatod (pl. 30. PRI). A harci program végrehajtásakor a számítógép mindig a legnagyobb prioritású parancsot fogja választani azok közül, amelyeknek teljesül a feltétele. A parancs prioritását te is definiálhatod, az 5. paraméterben. Ha egy parancsnál nincs feltétel és prioritás megadva, akkor ott a prioritás 1 (tehát csak akkor használod, ha semmilyen más értelmes dolgod nem lenne).

10.3. Harci program törlése, módosítása

Ha a harci programba újabb sort akarsz beszúrni, egyszerűen csak adj ki egy újabb HP parancsot. A HP parancsok sorrendje lényegtelen, úgyis a prioritás számít. Ha törölni akarsz egy bizonyos HP programot, add ki még egyszer, teljesen ugyanazokkal a paraméterekkel. A HT paranccsal rugalmasabban törölhetsz, paraméterei megegyeznek a HP parancséval. Pl. A HT 0 0 0 0 50 törli az összes, 50-es prioritású parancsot. A HT 1 parancs törli az összes közelharc parancsot. Az HT 1 0 0 0 50 törli az összes 50-es prioritású közelharc parancsot. A ‘0’ paraméter itt jokert jelent, tehát bármi lehet a paraméter, a HT törölni fogja. Az üres HT tehát az összes harci programsort törli.

Egy harci programsor prioritását módosíthatod, ha a HP programsort újra kiadod azonos paraméterekkel, csak a prioritás különbözik. Ha egy sor más adatát akarod megváltoztatni, először ki kell törölnöd, majd ismét kiadnod.

10.4. Összetett harci parancs feltételek

Azt gondoltad, hogy a harci programok már így is elég bonyolultak... Nos, teljesen igazad van, de lehet őket még tovább bonyolítani! Erre szolgál a Harci Program Feltételek: HF parancs. A HF parancs 1. és 2., majd 3. és 4., majd 5. és 6. paraméterei ugyanolyan feltételek lehetnek, mint a normál HP parancs 3. és 4. paramétere. A HF parancsot mindig közvetlenül egy HP parancs után add ki, és az 1. feltétel 10-nél nagyobb kell hogy legyen (a program csak így tudja a HF sort a HP-től megkülönböztetni). A HP parancsban megadott tevékenységet akkor fogod végrehajtani, ha nemcsak a HP-ban megadott feltétel, hanem a HF-ben megadott összes feltétel is teljesül. Példa:

HP 2 10 17 16 50 6 (Tűzleheletet használok, ha az ellenfélnek legalább 6-os szintű tüskés bőre van)

HF 13 0 18 18 21 30 (és ellenfelem galetki, és nem birtokolja a tűzimmunitás képességet, és életerőm legalább 30%. Mindennek a prioritása 50.)

Egy HP parancshoz csak egy HF parancsot adhatsz ki. Ha egy HP parancsot törölsz, akkor automatikusan törlöd a hozzá tartozó HF parancsot is. Egyszerűen szólva, a HP és HF összetartoznak, együtt kell őket kiadni és törölni. A HF is a helyet a rendelkezésre álló 50 HP parancstól foglalja, tehát ha minden HP parancsodhoz HF is tartozik, akkor összesen csak 25 ilyen parancsod lehet érvényben.

Figyelem! A 13-18, 22-23, 27-28 feltételek teljesülésekor a program rögtön egy ellenfelet is választ, ilyenkor a HE parancsot nem veszi figyelembe. Ha egy harci parancsnak több feltétele is van, amely a fentiek közül kerül ki, akkor a választott ellenfél az lesz, amely a feltételek mindegyikének megfelel.

10.5. Példa a harci program használatára

Mogul ősúr a következő varázslatokat ismeri:

#10. energiatüske 10-es szint

#12. tűzgolyó 7-es szint

#13. jégcsóva 10-es szint

#29. életszívás 6-os szint

#143. elektromos fal 8-as szint

Ezenkívül 7-es savlehelete van, birtokolja az auraészlelést, és HE 1 parancsa van érvényben.

TV listája:

TVSZ 500 (Mindenkire az 1. listát használja)

TV 1 10 12 13

HP parancsai:

HP 4 29 22 10 80 (életszívás, ha az ellenfélnek 10 v. kevesebb ép-je van, 80-as prioritás)

HP 2 12 17 24 90 20

HF 11 1 (ha csak egy ellenfél van, és annak rezisztanciája 20 v. több, savlehelet alkalmazása, 90-es prioritás)

HP 4 143 18 21 95 6

HF 12 3 (ha van legalább 3 ellenfél, akinek az elektromos immunitása 6 vagy kevesebb, elektromos fal használata, 95-ös prioritás)

Hogyan fog Mogul különböző szituációkban viselkedni?

1. Ellenfele egy galetki, akinek nincs semmilyen immunitása, és a közelharcot kedveli.

Mivel a HP feltételek közül egy sem teljesül, a program a TV listából választ. Az energiatüske sebzésének várható értéke 15, a tűzgolyóé 14, a jégcsóváé 35, de ez utóbbit csak közelharcban lehet használni. Tehát az első körben Mogul energiatüskét fog lőni.

A második körtől, amikor a galetki közel jött, Mogul minden körben jégcsóvát lő, kivéve, ha ellenfelének ép-je 10 vagy kevesebb, ekkor kivégzi életszívással.

Ha az ellenfél galetki a távolharcot kedvelné, Mogul végig energiatüskét lőne, és ennél bizony jobb lenne, ha Mogul az első körben odamenne hozzá, és utána végig jégcsóvát dobálna. Azonban azt kitalálni, hogy az ellenfél mit fog az első körben csinálni, még a harci programunk segítségével sem lehet. Beállíthatjuk, hogy ha ellenfelünk egy szál galetki, akinek a jégimmunitása alacsony, akkor az első körben odamegyünk hozzá (HP 2 12 18 20 50 6, HF 13 0 1 0 11 1) de persze ez a HP akkor is végre fog hajtódni, ha ellenfelünk magától is odajönne hozzánk az első körben.

2. Ellenfele három elektromancer (magas elektromos immunitással rendelkező lények).

A HP feltételek közül az egyik sem teljesül, így a program a TV listából választ. A tűzgolyóval 3x14=42 ép-t tud sebezni, ez a legtöbb, ezért ezt választja.

A második körben az elektromancerek varázsolnak. Mivel továbbra is távol vannak, újabb tűzgolyó repül, és ez a következő körökben is így folytatódik.

3. Ellenfele egy galetki, akinek nincs immunitása, és a galetkinek van két szolgája, egy mélységi gnóm (magas rezisztancia) és egy harci törpe (magas rezisztencia és jégimmunitás).

I. kör. A harci program feltételei közül teljesül az elektromos falé és az életszívásé. A kettő közül az elektromos falé a nagyobb prioritású. Ha van érvényes HP parancs, a TV listát meg sem vizsgáljuk, tehát függetlenül attól, hogy az elektromos fal vagy a tűzgolyó sebez többet, az elektromos falat használjuk. A galetki és a törpe odajön közelharcban támadni (sebződnek az elektromos faltól), a mélységi gnóm energia tüskét lő Mogulra.

II. kör. A HP parancsok közül az elektromos fal teljesül, de csatánként csak egyet rakhatunk fel, ezért a másik érvényes HP parancs hajtódik végre, az életszívás. A program ugyanis talál egy ellenfelet, akinek ép-je 10-nél kevesebb, ez a gnóm. Tehát ebben a körben kivégezzük a gnómot az életszívással. A galetki és a törpe tovább püfölik Mogult.

III. kör. Most egyik HP feltétel sem teljesül, tehát a TV listából választunk. A tűzgolyó csak távolra hat, marad az energiatüske és a jégcsóva. A jégcsóva sebzése sokkal több, és a HE 1 miatt ellenfélnek a galetkit választjuk, aki ki is fekszik a jégcsóvától.

IV. kör. Mivel már csak a törpe maradt, teljesül a feltétel, hogy legfeljebb 1 ellenfél, akinek a rezisztanciája 20 vagy több. A harci programnak megfelelően savleheletet alkalmazunk, és kivégezzük a törpét.

A fentiekben minden kiválóan működött, kivéve, hogy talán a II. körben nem a leggyengébb ellenfelet kellett volna életszívogatni. Ebből okulva, ki lehet egészíteni az életszívást pl. azzal, hogy "és csak 1 ellenfél van". Vagy az is jó megoldás, ha tudván, hogy közelharcban a jégcsóva a leghatékonyabb, beállítunk egy HP sort, amely a jégcsóva használatát diktálja, ha az ellenfél jégimmunitása egy adott értéknél kevesebb (ld. 1. példa). Ebben az esetben már a II. körben kilőttük volna a jégcsóvával a galetkit, aki nyilván többet sebzett egy kör alatt ütéssel, mint a mélységi gnóm két kör alatt energiatüskével, tehát ez utóbbit ráért volna a III. körben elintézni.

Létrehozás: 2003. szeptember 14. 12:01:45
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.