Moa civilizáció lapbemutató - 3. hét
Ezen a héten olyan lapokat mutatok be, amelyek elsősorban egy-egy specifikusabb koncepciót támogatnak.
Kelegish
Az előző verziójához képest drágult 1 VP-vel, azonban ez az áremelkedés nem kevés erősödéssel járt. Egyrészt eggyel többet üt, és a védelme mágikus lett. Utóbbi miatt akár Kragoru familiárisában is próbálkozhatunk vele, ha kezdünk és kitesszük első körben, könnyen bezárhatjuk úgy ellenfelünket, hogy meg sem tud érkezni a játékba. Ami pedig a képességeit illeti, kapott egy anti-mágiát, továbbá nem lehet azonnalik és kijátszáskori képességek célpontja, ami elég masszívan bevédi. Ami pedig talán a legfontosabb, hogy csak az ellenfél előkészítő fázisában kapott varázspontjait csökkenti, a miénket nem. Hegymélyi keltetőben és a Tharr követővel felálló Lassan járjban biztosan gyakori vendég lesz.
Virgonc szirén
Egy viszonylag drágácska semlegesítés, ami azért a játékban történő dolgok elég széles skáláját fedi. A semlegesítésnél pedig még nem ér véget a történet, kijátszásakor egy életkioltóval megtámogatott csábítást is elkövet. A Kreátoros verziójához hasonlóan ő is létrehozza a lopott lap kijátszáskori képességeit, ami könnyen megfordíthat egy vesztesnek tűnő állást, vagy bebetonozhatja az előnyünket. Különösen zavaró lesz ellenfelünknek, hogy jutott rá egy gyűjtőből visszavevő képesség is, ami miatt előbb-utóbb a kisemmizésével is muszáj foglalkoznia.
Ha trükkösek akarunk lenni a saját lapunkat is csábíthatjuk, kisütve ezzel a kijátszáskori képességeit.
Sir Prat, az építész
Nagyon drágán egy brutális erőforrás. Szerencsére költségéből helyettesíthetünk minden egyes VP-t egy építmény semmizésével vagy eldobásával. Ha pedig kifizetjük a teljes költségét, akkor némi reakcióvédelemmel érkezik. Az építmények mellett a lényeket is megtarthatjuk a húzott lapok közül, így egyáltalán nem nehéz úgy megépíteni a paklinkat, hogy mindig maximális vagy ahhoz közeli hatásfokon működjön. Mivel három építőnek számít, az értelmesen szóba jöhető építmények szinte mindegyikét képes egyedül felhúzni. Aki követi az Alanor lapbemutatóit, az már láthatta a Varázslathárító korvettet. Ezzel újra kisüthetjük a kijátszáskori képességét, ami brutális kombó, ha sikerül összehoznunk, jó eséllyel le is zárja a meccset.
Az alvilág ura + Mestertolvaj
Az alvilág ura sem távozik teljesen a követők és szabálylapok rotációjának bevezetésével, rögtön érkezik a nem megszüntethető verziója. Persze ez alapvetően jóval gyengébb, mint az előző változat, de azért arra érdemes figyelni, hogy a varázspontot az előzővel ellentétben automatikusan adja kapcsolódó hatásként a Dobótőr kijátszására, és a korábban bemutatott Toborzóhoz hasonlóan az ő képessége is működik követővel játékba hozott tókenre, így lassan formálódik a törhetetlen követőkkel felálló Legfőbb követő… A húzós képességéhez már legalább két tőrre lesz szükségünk. Ebben lehet segítségünkre a Mestertolvaj, aki kijátszásakor vagy ellop egy lapot, vagy visszaadja a belefektetett erőforrások egy részét. Utána pedig feláldozhatjuk a saját képességének, rögtön megtermelve a 2 Dobótőrt, ami a követő laphúzó képességének működtetéséhez szükséges. Amire érdemes lehet figyelni, hogy a §¨
képességén nincs korlát arra, hogy mennyi Dobótőrt kaphatunk vele.
Pszi-mester
Az érkező mutáns csapat egy oszlopos tagja. Mulgan és kalandozók védőszentje mellett akár 1 varázspontért is kitehetjük, de talán jobban járunk, ha rászánjuk a keretet a teljes költségére.
Ekkor ugyanis egy rendkívül nehezen levakarható életes, hálós lényt kapunk, ami még meg is védi saját magát a képességével. Ha pedig épp nem kell elcsípnie semmit, akkor ellenfelünk asztalát veszi kezelésbe. Jó mutánshoz méltóan neki is jutott egy keveréssel kapcsolatos képesség, ami biztosítja, hogy egy körben akár többször is használjuk a pP
képességét. Ha sikerül valahonnan egy szintlépést kapnia, akkor a befektetett varázspontokat is képes visszaadni.
A kalandozó és mutáns paklikon kívül ideálisnak tűnik egy kontrollos Zarknod börtönébe is.
Simon Richárd